Hallitukselta tulonsiirto yksityisille lääkäreille valtion varoista.
Korottamalla kansalaisten taskuista kerättyä Kela- korvausta lääkärikäynnistä, saadaan mukavasti asiakkaita ohjattua yksityisen suuntaan.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, että perus gynekäynti olisi ultran kanssa noin 330e/tunti. Jos on varaa maksaa 270e tai 250e tunti niin on varaa maksaa 300 euroakin tunnilta. Käynti ei enää kaadu muutamaan kymppiin ja kun siellä ei käy kukaan huvikseen vaan ihan vain jos on välttämätön pakko niin eiköhän se raha löydy.
Ai palvelun hinta ei mielestäsi vaikuta sen kysyntään? Älä ryhdy yrittäjäksi.
Lääkäreille pakollinen 5 vuotta julkisella puolella. Muuten joutuisi koulutuksen maksamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä auttaa tehotonta julkista terveydenhuoltoa kun osa menee yksityiselle.
Ei auta. Yksityiselle menee ne jotka sinne olisi mennyt muutenkin.
Nyt yksityiselle pääsevät vähän köyhemmätkin!
Mielestäni yksityisen puolen kapasiteettia kannattaa hyödyntää enemmän. Sairaat ovat minulle tärkeämpiä kuin sosialistinen puhdasoppisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä auttaa tehotonta julkista terveydenhuoltoa kun osa menee yksityiselle.
Ei auta. Yksityiselle menee ne jotka sinne olisi mennyt muutenkin.
Ei pääse, hinnat on ihan samat
Ei lääkäreitä voi pakottaa kunnalliselle, koska eivät halua, menisitkö itse tekemään samaa työtä puolella palkalla, jos voisit valita.
Ihan sama ysteeemi on ruotsissa, ei ole kunnallisella puolella muuta kuin vuokralääkäreitä.
Ihanan kallista.
Hyvä kun edes jostain saa hoitoa.
HUS aloittamassa yt-neuvottelut koko henkilöstölle
Hus esittää yhtymähallitukselle koko henkilöstöä koskevia yhteistoimintaneuvottelujen käynnistämistä.
Hienoa, että sairaisiin panostetaan. Saamme nyt palvelua halvemmalla yksityiseltä ja nopeammin julkiselta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sairaisiin panostetaan. Saamme nyt palvelua halvemmalla yksityiseltä ja nopeammin julkiselta.
Paitsi että ei saada. Hinnat ei ole yhtään sen halvemmat asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta on sama, mutta korvausprosentti suurempi. Maksettavaa jää siis vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yksityisen puolen kapasiteettia kannattaa hyödyntää enemmän. Sairaat ovat minulle tärkeämpiä kuin sosialistinen puhdasoppisuus.
Yksityisellä aika harvoin hoidetaan esim syöpäsairaita, pitkäaikaissairaita.
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla? Yksityinen puoli nosti hintoja heti kun kelakorvaus nousi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta on sama, mutta korvausprosentti suurempi. Maksettavaa jää siis vähemmän.
Kuinka helv yksinkertainen olet? Hinnat on NOUSSEET joten asiakkaalle jää sama maksettavaksi kuin ennen. Ja kun alv nousee niin varmaan joutuu maksamaan jopa enemmän
Itse olen odottanut kunnalliselta puolelta takaisin soittoa juuri nyt 2 vuorokautta koskin lääkäriaikaa. Luit oikein. Menisin oitis yksityiselle tuohon kulman taakse, mutta kun olen keväällä muuttanut tähän pikkukaupunkiin, tarvitsen lähetteen laboratorioon eli tietojani ei ole vielä täällä. Lab tutkimuksia en yksityisesti otata. Helsingissä jossa asuin aikaisemmin, takaisinsoitto tuli tunnin tai muutamien tuntien sisällä ja siellä on asukkaita 20 kertaa enemmän kuin täällä. Eli minusta tuo 50 on paikallaan, olen silloin tällöin käynyt yksityisellä, juuri äsken 2 kertaa hammaslääkärissä. Ensi viikolla silmälääkärissä.
Siksi ostinkin alesta Terveystalon ja Pihlajalinnan osakkeita olivat 6-7 euron luokkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemmalla? Yksityinen puoli nosti hintoja heti kun kelakorvaus nousi.
Jos joku nostaa hintoja, se menettää asiakkaita. Niin kuin kaikilla muillakin toimialoilla.
Vierailija kirjoitti:
500 000 000 euroa yksityisille terveystaloille jotka ovat ulkomaalaisessa omistuksessa. Suomi nousuun..., ööö, ei ku...
Hallitus, ne helvetin koirat, vievät perikatoon ja kiduttavat pienituloiset. Itseään ei leikkaukset koske.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Minusta köyhien ja pienituloisten pitäisi kuolla hoitojonoihin, eikä tulla palveluseteleineen yksityiselle häiritsemään meidän varakkaampi.
Älä huoli.
Olen köyhänä mieluummin ilman hoitoa kuin menen palvelusetelillä yksityiselle "hoidettavaksi". Jos tuhlaan veronmaksajien rahoja, veronmaksajien pitää saada niille rahoille jotain vastinetta. Yksityisellä se ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä aika harvoin hoidetaan esim syöpäsairaita, pitkäaikaissairaita.
Kyllä Suomessa on yksityinen syöpäsairaalakin. Lähinnä vakuutuksen ottaneiden käytössä, luulisin.
Hoitojonoja ei myöskään saada purettua kohdentamalla lisää rahaa julkisen terveydenhuollon kankkulan kaivoon. Tällä tavalla voidaan rohkaista niitä joilla se on taloudellisesti mahdollista käymään yksityisellä puolella saamassa hoitoa. Nämä ihmisethän ovat myös niitä jotka tässä maassa verot maksavat, mutta eivät saa rahoilleen oikein mitään vastinetta.