Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitukselta tulonsiirto yksityisille lääkäreille valtion varoista.

Vierailija
14.08.2024 |

Korottamalla kansalaisten taskuista kerättyä Kela- korvausta lääkärikäynnistä, saadaan mukavasti asiakkaita ohjattua yksityisen suuntaan.

https://yle.fi/a/74-20105023

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitojonoja ei myöskään saada purettua kohdentamalla lisää rahaa julkisen terveydenhuollon kankkulan kaivoon. Tällä tavalla voidaan rohkaista niitä joilla se on taloudellisesti mahdollista käymään yksityisellä puolella saamassa hoitoa. Nämä ihmisethän ovat myös niitä jotka tässä maassa verot maksavat, mutta eivät saa rahoilleen oikein mitään vastinetta. 

Vierailija
42/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin, että perus gynekäynti olisi ultran kanssa noin 330e/tunti. Jos on varaa maksaa 270e tai 250e tunti niin on varaa maksaa 300 euroakin tunnilta. Käynti ei enää kaadu muutamaan kymppiin ja kun siellä ei käy kukaan huvikseen vaan ihan vain jos on välttämätön pakko niin eiköhän se raha löydy.

Ai palvelun hinta ei mielestäsi vaikuta sen kysyntään? Älä ryhdy yrittäjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreille pakollinen 5 vuotta julkisella puolella. Muuten joutuisi koulutuksen maksamaan itse.

Vierailija
44/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä auttaa tehotonta julkista terveydenhuoltoa kun osa menee yksityiselle.

Ei auta. Yksityiselle menee ne jotka sinne olisi mennyt muutenkin. 

Nyt yksityiselle pääsevät vähän köyhemmätkin!

Vierailija
45/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yksityisen puolen kapasiteettia kannattaa hyödyntää enemmän. Sairaat ovat minulle tärkeämpiä kuin sosialistinen puhdasoppisuus.

Vierailija
46/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä auttaa tehotonta julkista terveydenhuoltoa kun osa menee yksityiselle.

Ei auta. Yksityiselle menee ne jotka sinne olisi mennyt muutenkin. 

Ei pääse, hinnat on ihan samat

Vierailija
47/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäreitä voi pakottaa kunnalliselle, koska eivät halua, menisitkö itse tekemään samaa työtä puolella palkalla, jos voisit valita.

Ihan sama  ysteeemi on ruotsissa, ei ole kunnallisella puolella muuta kuin vuokralääkäreitä.

Ihanan kallista.

Hyvä kun edes jostain saa hoitoa.

Vierailija
48/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS aloittamassa yt-neuvottelut koko henkilöstölle

Hus esittää yhtymähallitukselle koko henkilöstöä koskevia yhteistoimintaneuvottelujen käynnistämistä.

https://yle.fi/a/74-20105132

Vierailija
49/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että sairaisiin panostetaan. Saamme nyt palvelua halvemmalla yksityiseltä ja nopeammin julkiselta.

Vierailija
50/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sairaisiin panostetaan. Saamme nyt palvelua halvemmalla yksityiseltä ja nopeammin julkiselta.

Paitsi että ei saada. Hinnat ei ole yhtään sen halvemmat asiakkaalle.

Vierailija
51/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sama, mutta korvausprosentti suurempi. Maksettavaa jää siis vähemmän.

Vierailija
52/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni yksityisen puolen kapasiteettia kannattaa hyödyntää enemmän. Sairaat ovat minulle tärkeämpiä kuin sosialistinen puhdasoppisuus.

Yksityisellä aika harvoin hoidetaan esim syöpäsairaita, pitkäaikaissairaita.

Vierailija
53/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla? Yksityinen puoli nosti hintoja heti kun kelakorvaus nousi.

Vierailija
54/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on sama, mutta korvausprosentti suurempi. Maksettavaa jää siis vähemmän.

Kuinka helv yksinkertainen olet? Hinnat on NOUSSEET joten asiakkaalle jää sama maksettavaksi kuin ennen. Ja kun alv nousee niin varmaan joutuu maksamaan jopa enemmän 

Vierailija
55/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen odottanut kunnalliselta puolelta takaisin soittoa juuri nyt 2 vuorokautta koskin lääkäriaikaa. Luit oikein. Menisin oitis yksityiselle tuohon kulman taakse, mutta kun olen keväällä muuttanut tähän pikkukaupunkiin, tarvitsen lähetteen laboratorioon eli tietojani ei ole vielä täällä.  Lab tutkimuksia en yksityisesti otata. Helsingissä jossa asuin aikaisemmin, takaisinsoitto tuli tunnin tai muutamien tuntien sisällä ja siellä on asukkaita 20 kertaa enemmän kuin täällä. Eli minusta tuo 50 on paikallaan, olen silloin tällöin käynyt yksityisellä, juuri äsken 2 kertaa hammaslääkärissä. Ensi viikolla silmälääkärissä.

Vierailija
56/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ostinkin alesta Terveystalon  ja Pihlajalinnan osakkeita olivat 6-7 euron luokkaa

Vierailija
57/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla? Yksityinen puoli nosti hintoja heti kun kelakorvaus nousi.

Jos joku nostaa hintoja, se menettää asiakkaita. Niin kuin kaikilla muillakin toimialoilla.

Vierailija
58/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 000 000 euroa yksityisille terveystaloille jotka ovat ulkomaalaisessa omistuksessa. Suomi nousuun..., ööö, ei ku...

Hallitus, ne helvetin koirat, vievät perikatoon ja kiduttavat pienituloiset. Itseään ei leikkaukset koske. 

Vierailija
59/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa. Minusta köyhien ja pienituloisten pitäisi kuolla hoitojonoihin, eikä tulla palveluseteleineen yksityiselle häiritsemään meidän varakkaampi.

Älä huoli.

Olen köyhänä mieluummin ilman hoitoa kuin menen palvelusetelillä yksityiselle "hoidettavaksi". Jos tuhlaan veronmaksajien rahoja, veronmaksajien pitää saada niille rahoille jotain vastinetta. Yksityisellä se ei toteudu. 

Vierailija
60/130 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä aika harvoin hoidetaan esim syöpäsairaita, pitkäaikaissairaita.

Kyllä Suomessa on yksityinen syöpäsairaalakin. Lähinnä vakuutuksen ottaneiden käytössä, luulisin.