Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkomyyntiä ja tyrkytystä apteekissa?!

Vierailija
07.02.2007 |

Olenko ainoa joka kokee apteekissa asioinnin välillä kiusalliseksi? Vaikka olen selvästi ostamassa vain tiettyä tuotetta tai hakemassa reseptilääkettä, niin helposti farmaseutit alkavat tyrkyttää muita tuotteita. Välillä ihan käsittämättömiäkin. Tulee vähän ahdistava olo, kun olen aina pitänyt apteekkia paikkana jossa saa asioida rauhassa ja jossa henkilökunta on siellä minun opastamistani varten, ei tyrkyttämistä varten. Enkä koe olevani mitenkään yliherkkä tässä asiassa. Ja samaa on tapahtunut jo useammassa apteekissa.

Olenko ainut joka on kokenut näin?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe, että saako vielä olla muuta -kysymys tunkeilisi jotenkin. Heidän on varmistettava, että tässä on kaikki ennen kuin latelevat loppusumman.

Mutta mm. pienissä kaupoissa ja esim. apteekissa, jossa täytyy asioida max kerran vuodessa, on kyllä joskus huonokin se, että apua tarjotaan heti. Mulle vieras paikka on sellainen, jossa ei oikein osaa/uskalla kysellä. Eli sit vaan äkkiä ' paniikissa' pyydän sen nimenomaisen tuotteen, jota olen hakemassa, maksan ja lähden pois. Jos saisin hetken kierrellä ja katsella, niin kiinnostus voisi herätä muuhunkin.

Vierailija
22/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselta asiakkaalta on näin ollen kysyttävä, tarvitseeko apua. Ottakaa se herne nenästä ja kieltäytykää avusta, jos ette sitä halua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" voinko auttaa" ja sitten neuvon jos jotain kysytään. Mutta tuota yksinkertaista kysymystäkin joku piti jo liikana tungetteluna... (Kun taas toinen asiakas saattaa suuttua jos ei kysytä...)

Vierailija
24/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt 6 eri apteekissa eikä yhdessäkään koskaan yksikään työntekijä ole toiminut tuolla tavalla! Siis ei koskaan joten en oikein usko tuollaista. Voihan jossain yhdessä apteekissa joku yksittäinen henkilö toimia noin mutta ei tuo mitenkään kuulu asiaan eikä ole yleistä.

Mitä taas lääkeneuvontaan tulee niin sitä tosiaan on pakko antaa ja tyrkyttää. Itsekin olisin halunnut hetken notkua siinä lähettyvillä jotta asiakas voi itse tulla kysymään taikka sitten olisin mennyt hetken päästä itse kysymään asiakkaalta mutta se ei käy työnantajille. Kaikissa paikoissa missä olen ollut on pitänyt heti hyökätä kyselemään. Uskon kyllä itse heti jos sanotaan, että ei apua tarvita. Yllättävän moni sitä kuitenkin kaipaa! Ja tosiaan vanhemmat ihmiset alkavat herkästi valittamaan jos et hyökkää heti auttamaan joten ei voi mitään. Itse inhoan jos apteekki on muuten tyhjä, joku tulee kysymään ja sanon etten tarvitse apua niin tuntuu, että ei saa katsella tuotteita rauhassa sen jälkeenkään vaan joku kyylää silmä kovana mitä otan. Yleensä hyväksyn ennemmin avun ja juttelen samalla. En yleensä viitsi kertoa olevani itsekin farmaseutti. Nyt siis ole muissa töissä.

Vierailija
25/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla uusi tapa lisätä myyntiä

Vierailija
26/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti kysellään Tuleeko vielä muuta?

Kai mä sanoisin jos jotain tarvitsisin!

Ja postista on tullutsamanlainen paikka. Hain tilaamani paketin ja myyjä kysy et saako olla muuta?

VAstaan Ei kiitos!

Myyjä: tuossa olisi tuollainen ale-kori josta voisi katsoa

Minä: EI kiitos! ja olen jo menossa ovelle päin

Myyjä: Katso nyt kun halvalla saa jos löytyisi jotain mitä tarvitset

Minä: EI KIITOS!! ja ulos ovesta minkä jaloista pääsen!

Vierailija
27/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2007 klo 16:24"]

ei ole nähtävillä (esim. jääkaappitavarat tai sellaiset, mitä väärinkäyttäjät varastaa eniten) ja siksikin on tapana kysyä pitkään etsivän näköiseltä asiakkaalta, jos voisi auttaa...

[/quote]

Ihan vain tiedoksi: farmaseuteilla on lääkelaissa määrätty, että lääkeneuvontaa on annettava!

Jokaiselta asiakkaalta on näin ollen kysyttävä, tarvitseeko apua. Ottakaa se herne nenästä ja kieltäytykää avusta, jos ette sitä halua!

Tai sitten vain haistatan päin naamaa sille. Jos tarvitse lääkeneuvontaa niin menen LÄÄKÄRILLE en millekkään hemmetin farmaseutille joka ei asiasta mitään tiedä. 

Vierailija
28/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2007 klo 16:24"]

ei ole nähtävillä (esim. jääkaappitavarat tai sellaiset, mitä väärinkäyttäjät varastaa eniten) ja siksikin on tapana kysyä pitkään etsivän näköiseltä asiakkaalta, jos voisi auttaa...

[/quote]

Minä ainakaan en " myy" apteekissa mitään, vaan käyn kysymässä

" voinko auttaa" ja sitten neuvon jos jotain kysytään. Mutta tuota yksinkertaista kysymystäkin joku piti jo liikana tungetteluna... (Kun taas toinen asiakas saattaa suuttua jos ei kysytä...)

Miksi joku sinulta kysyisi kun et edes asiasta mitään tiedä? 

Vierailija
29/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jokin näkyvä vaiva tai liittyykö ostamaasi lääkkeeseen jokin muu oire ja/tai lääke?

Vierailija
31/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Kyllä ne aika nopeasti hyökkää Apteekissa kysymään, tarviiko apua. Yleensä siellä tarvitsenkin, joten se ei haittaa. 

Mutta oikeassa Postissa kyllä en meinaa päästä pois, kun tyrkytetään koruja, postimerkkejä yms. Yleensä kun asioin Valintatalon yhteydessä olevassa asiamiespostissa, jossa on tosi kiireiset myyjät ja pitkä jono, niin tämä oli yllätys. Inhottava sellainen. Asiamiespostissa ei myydä mitään helkatin koruja, heijastimia yms.

Vierailija
32/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkilaisilla on paljon töissä sitä, että pakotetaan tyrkyttämään jotakin tiettyä asiakkaille. Kauheat seurannat sitten kuka myynyt mitenkin paljon. Nämä tuotteet valittu niin että tulee mahdollisimman hyvä kate.

Tämän vuoksi en pidä apteekkityötä vaikka muuten olen ala on monipuolonen ja haastava. Tosiaan työntekijät harvoin noista edes mitään palkintoja saa kun tarpeeksi ok myynyt, sitä sitten vaan valitetaan jos ei ole...

Tässä on myös suurta problematiikka, koska tiettyjä lääkkeitä ostaessa farmaseutin on suositeltava myös muita tuotteita. Hänellä on myös erilainen vastuu kun kaupan myyjällä, hänen tulee ohjeistaa ja neuvoa lääkkeistä ja niiden turvallisesta käytöstä. Siksi usein tulevat kyselemään..

Vierailija
33/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä... lääkeneuvonta kuuluu farmaseuteille. Tuntevat lääkkeet paljon paremmin kuin lääkärit, joiden toki pitäisi osata myös mutta ei toteudu käytännössä...

Vierailija
34/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Kerrankin varttin apteekkikäynnin aikana neljä myyjää tyrkytti apua. Toisaalta kerran kun olisin oikeasti tarvinnut apua ei yhtäkään ollut mailla halmeilla.

Vierailija
35/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kohdallesi osuneet farmaseutit ovat vain palvelualttiita ja haluavat varmistaa että sinulla on kaikki tarpeellinen oikeaoppiseen hoitoon. Esimerkiksi kun haet antibioottia, tarjotaan matkaan myös maitohappobakteereita, jotta vatsa ei menisi sekaisin. Tai laastareita ostettaessa halutaan varmistaa, että sinulla on haavanpuhdistusainetta.

Vierailija
36/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 06:50"]

Ehkä kohdallesi osuneet farmaseutit ovat vain palvelualttiita ja haluavat varmistaa että sinulla on kaikki tarpeellinen oikeaoppiseen hoitoon. Esimerkiksi kun haet antibioottia, tarjotaan matkaan myös maitohappobakteereita, jotta vatsa ei menisi sekaisin. Tai laastareita ostettaessa halutaan varmistaa, että sinulla on haavanpuhdistusainetta.

[/quote]

Väitätkö sinä että ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät em. mainittuja asioita tajua itse ilman sinun sekaantumistasi asiaan? 

Vierailija
38/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tyrkyttää? Meillä saatetaan kysyä tarvitseeko antibiootin kanssa maitohappobakteereita tai kaupata liukuesteitä..

Vierailija
39/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut eikä tuttunikaan, taidat tosiaan olla vähän yliherkkä. Analysoitko yleensäkin ympäristöäsi ja tunnetilojasi jatkuvasti? Se voi kertoa jonkinlaisesta psyykkisen avun tarpeesta.

Vierailija
40/41 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa nykyään myyjät pakotetaan tekemään lisämyyntiä. Ärsyttää myös minua.