Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ylpeitä suomalaisuudesta? Rehellisesti sanottuna, minä en ole. Olen lähinnä katkera kanssasuomalaisten kaikista tempuista

Vierailija
14.08.2024 |

Varsinkin jos alkaa miettimään kanssasuomalaisten ajatusmaailmaa ja realitettien tajua (tajuamattomuutta). Alkaa kyllä hiukan keittämään, että minkälaisen purukan kanssa pitää tulla toimeen ja asua ja elää.

Se hyvä puoli suomalaisissa kuitenkin on, että yleensä jättävät muut rauhaan, ja pitävät tuommoisen 1,5 metrin etäisyyden vähintään.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta pätkääkään kenenkään kansallisuus tai geeniperimä.Mulkku on mulkku vaikka voissa paistaisi.

Michelin-ravintolassa "Mulkku au beurre".

Vierailija
42/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeä en ole, mutta minusta on hienoa olla näin pienen maan kansalainen. USA:ssa ja Venäjällä esim. Olet pienen pieni valtavassa massassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suomalainen paljon mieluummin kuin joku kehitysmaalainen (niitä tosin ei nykyään enää välttämättä erota toisistaan).

///

Mikä kehitysmaalaisissa on vikana? Ihan kivoja ihmisiä ovat.

Vierailija
44/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä monia suomalaisia, osaa ehkä. Jos pyydetään että asiat korjataan, mitään ei tapahdu. Monet asiat voivat olla pielessä. Esimerkiksi joku käytäntö on päin metsää firmoissa tai valtion firmoissa. Joka olisi ihan helppo korjata tai lisätä hygieniaa, jopa itse osaisin sen. Ei ole aina joku vaikea asia tai mutkikas.

Tämä vähän nauratti. Asuisitpa melkein missä tahansa muussa maassa, niin saisit huomata että Suomi on maailman kärkikastia siinä että asiat toimivat ainakin suurin piirtein. Itsekin kyllä voin myöntää että Suomessa sitä joskus ärsyyntyy toimimattomuudesta koska odotukset on niin korkealla. Intiassa tai Espanjassa, joissa olen myös asunut, ei odotakaan minkään toimivan :D

Espanjassa moni asia toimii Suomea paremmin (kuten terveydenhuolto) ja on hyvin kehittynyt maa. Kulttuuriin vain kuuluu tehdä asiat ilman kiirettä, Suomessa tehokkaasti. 

Vierailija
45/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ihmiset jotka sanovat suomalaisten olevan hirveää kansaa tai huonoa ovat niitä, jotka eivät ole koskaan katsoneet millaista elämä on esim köyhänä tai sairaana jossain muussa maassa, kuten jossain afrikassa tai lähi-idässä. 

Jos olet köyhä, opiskelija tai sairas, niin Suomessa on tosi hyvä olla. Jopa keskituloisena Suomessa on paljon parempi olla, kuin noin 80% maapallosta (saattaa olla että 90% maapallosta). Ainoastaan jos olet todella rikas ja olisit todella rikas myös muissakin maissa, niin sitten saattaa olla maapallosta noin 70% jossa on hyvä olla (30% pois, koska jos olet nainen niin tietyissä maissa et rikkaanakaan ole hyvässä asemassa)

Eihän täällä saa edes hoitoa sairauksiin. Ihmiset on osin lakanneet soittamasta terveyskeskuksiin, kun ei sinne hoitoon pääse.

Ukrainan pakolaisen lapsi sairastui Suomessa ja joutui leikkausjonoon.

Olisivat jääneet ukrainaan, ei se koko maa ole sotatilassa.  Hoitoon ei tosiaan suomalaiset enää pääse, kun siellä on ukrainalaiset tautipesäkkeet ja kaikki muut paitsi suomalaiset etuilemassa. 

Vierailija
46/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä monia suomalaisia, osaa ehkä. Jos pyydetään että asiat korjataan, mitään ei tapahdu. Monet asiat voivat olla pielessä. Esimerkiksi joku käytäntö on päin metsää firmoissa tai valtion firmoissa. Joka olisi ihan helppo korjata tai lisätä hygieniaa, jopa itse osaisin sen. Ei ole aina joku vaikea asia tai mutkikas.

Tämä vähän nauratti. Asuisitpa melkein missä tahansa muussa maassa, niin saisit huomata että Suomi on maailman kärkikastia siinä että asiat toimivat ainakin suurin piirtein. Itsekin kyllä voin myöntää että Suomessa sitä joskus ärsyyntyy toimimattomuudesta koska odotukset on niin korkealla. Intiassa tai Espanjassa, joissa olen myös asunut, ei odotakaan minkään toimivan :D

Eikös Kanadaa pidetä erityisen hienona maana? Satuin katsomaan Youtubesta videota Vancouverista, jossa huumeet on vapautettu. Helvetti maan päällä!

Vierailija
47/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa suunnattomasti se, kun suomalaiset vihaavat toisiaan. 

Vierailija
48/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ihmiset jotka sanovat suomalaisten olevan hirveää kansaa tai huonoa ovat niitä, jotka eivät ole koskaan katsoneet millaista elämä on esim köyhänä tai sairaana jossain muussa maassa, kuten jossain afrikassa tai lähi-idässä. 

Jos olet köyhä, opiskelija tai sairas, niin Suomessa on tosi hyvä olla. Jopa keskituloisena Suomessa on paljon parempi olla, kuin noin 80% maapallosta (saattaa olla että 90% maapallosta). Ainoastaan jos olet todella rikas ja olisit todella rikas myös muissakin maissa, niin sitten saattaa olla maapallosta noin 70% jossa on hyvä olla (30% pois, koska jos olet nainen niin tietyissä maissa et rikkaanakaan ole hyvässä asemassa)

Eihän täällä saa edes hoitoa sairauksiin. Ihmiset on osin lakanneet soittamasta terveyskeskuksiin, kun ei sinne hoitoon pääse.

Ukrainan pakolaise

Ei Somaliastakaan koko maa ole sotatilassa - minkä takia sieltä tulleet pakolaiset lomailevatkin siellä.

Vierailija
49/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta voi taas olla ylpeä kun saamme karsittua kaiken ideologisen vihervasemmiston aiheuttamasta mainehaitasta

Tätä just tarkotan toisten vihaamisella. 

Vierailija
50/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nie rabotajet.

Vierailija
51/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylpeä.  En asu Suomessa eikä minulla ole minkäänlaista kansallisuustunnetta mihinkään maahan.

Olen asunut kohta 30 vuotta muualla, Suomi ei ole minun maani.  Olen hyvin kiitollinen siitä että silloin 90-luvun lamassa tajusin lähteä.  En missään tapauksessa haluaisi asua Suomessa nyt.

En tunne olevani minkään muunkaan maalainen, tähän maahan missä asun en ole syntynyt joten en voi muuttua tämänmaalaiseksi vaikka jotkut sanovatkin että olen.  Olen todella onnellinen että kaksi lastani ovat syntyneet tänne.  Olen kyennyt takaamaan heille turvallisen ja huolettoman lapsuuden sekä nuoruuden että koulutuksen.  He ovat molemmat vahvalla pohjalla tulevaisuutta ajatellen, ja siitä olen hyvin kiitollinen.

Suomalaisuudesta en ole ylpeä.  Täällä ei Suomea edes kovin hyvin tunneta ja joillekin saa tosissaan yrittää selvittää missä sellainen maa on.  En näe mitään ylpeydenaihetta siit

Alexander stubbikin on ketjussa. 

Vierailija
52/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei Somaliastakaan koko maa ole sotatilassa - minkä takia sieltä tulleet pakolaiset lomailevatkin siellä." 

Sitä vois tosiaan kysyä somaleilta ja ukrainalaisilta, että mitkä ne OIKEAT motiivit on käyttää Suomea hyväksi. 

Molemmat kansanryhmät pitäisi lähettää takaisin omiin kotimaihinsa, täällä syntyneitä myöten. Meillä on ihan tarpeeksi huolehtimista siinä, että saisimme suomalaisille hoitoa ja toimivan yhteiskunnan. Vieraita ei tarvita kuormittajiksi.