Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ylpeitä suomalaisuudesta? Rehellisesti sanottuna, minä en ole. Olen lähinnä katkera kanssasuomalaisten kaikista tempuista

Vierailija
14.08.2024 |

Varsinkin jos alkaa miettimään kanssasuomalaisten ajatusmaailmaa ja realitettien tajua (tajuamattomuutta). Alkaa kyllä hiukan keittämään, että minkälaisen purukan kanssa pitää tulla toimeen ja asua ja elää.

Se hyvä puoli suomalaisissa kuitenkin on, että yleensä jättävät muut rauhaan, ja pitävät tuommoisen 1,5 metrin etäisyyden vähintään.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks oot itse sen verran hyvin realiteetteja ymmärtävä, että varmaan tajuat tuon toisten tyhmyydestä ärsyyntymisen omaksi valinnaksi.

Vierailija
2/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä monia suomalaisia, osaa ehkä. Jos pyydetään että asiat korjataan, mitään ei tapahdu. Monet asiat voivat olla pielessä. Esimerkiksi joku käytäntö on päin metsää firmoissa tai valtion firmoissa. Joka olisi ihan helppo korjata tai lisätä hygieniaa, jopa itse osaisin sen. Ei ole aina joku vaikea asia tai mutkikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen suomalaisuudestani ja oikein mielelläni elän suomalaisten keskuudessa. Ylpeys on vähän erikoisempi tunne liitettäväksi kansallisuuteensa.

Vierailija
4/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneks oot itse sen verran hyvin realiteetteja ymmärtävä, että varmaan tajuat tuon toisten tyhmyydestä ärsyyntymisen omaksi valinnaksi.

Ärsyyntyminen on tunne, ja ei siten ole oma valinta. Siinä mielessä on valinta, että kuten esitin, tuo ärsytys pukkaa pintaan etenkin silloin, kun asiaa miettii. Mietinkin asiaa aika harvoin. Nyt tuli vaan mieleen, kun miettii Suomen talouden heikkoa tilaa.

ap

Vierailija
5/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Nykyään menee moni asia huonompaan suuntaan, mutta Suomi on kuitenkin maailman mittapuulla katsottuna yhä hyvä maa elää. 

Vierailija
6/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylpeä suomalaisuudestani enkä ollenkaan kansallismielinen. 

Maailmalla meidät tiedetään alkoholistikansana, jotka ovat poikkeuksellisen iloisia...

Vierailija
7/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntyminen on tunne, ja ei siten ole oma valinta. Siinä mielessä on valinta, että kuten esitin, tuo ärsytys pukkaa pintaan etenkin silloin, kun asiaa miettii. Mietinkin asiaa aika harvoin. Nyt tuli vaan mieleen, kun miettii Suomen talouden heikkoa tilaa.

ap

Kyllä tunteitaankin voi valita, vois esim suhtautua silleen ettei se ärsyttäis. Toki ajatuksilla tunteiden ohjailu onnistuu kans. Mutta miten talouden heikko tila liittyy, syytätkö normaaleja kansalaisia siitä?

Vierailija
8/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä monia suomalaisia, osaa ehkä. Jos pyydetään että asiat korjataan, mitään ei tapahdu. Monet asiat voivat olla pielessä. Esimerkiksi joku käytäntö on päin metsää firmoissa tai valtion firmoissa. Joka olisi ihan helppo korjata tai lisätä hygieniaa, jopa itse osaisin sen. Ei ole aina joku vaikea asia tai mutkikas.

Jos ongelman olemassaolo tuottaa pienelle osalle ihmisiä enemmän rahaa kuin sen korjaaminen, niin ei sitä silloin korjata. Näin maailma on pyörinyt vuosikymmeniä ja se vain korostuu koko ajan enemmän ja enemmän. 

Vierailija
9/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta ja tullut nähtyä ja koettua.

ap

Vierailija
10/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen suomalaisuudestani ja oikein mielelläni elän suomalaisten keskuudessa. Ylpeys on vähän erikoisempi tunne liitettäväksi kansallisuuteensa.

Samoin,kehitysmaalaisten seura ei paskanvertaa kiinnosta

Vierailija
11/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkämaalainen olisit mieluummin? En minä ainakaan olisi minkään muun kansalainen mieluummin. Ennen luulin että norjalaiset on fiksuja, mutta näin viime kesänä sellaisen perseilevän porukan norjalaisia meidän Prismalla että mieli muuttui, lapsetkin oli ihan heitteillä vaikka aikuisia oli monta.

Vierailija
12/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös iloinen ja ylpeä. Minusta se sopii oikein hyvin liitettäväksi kansallisuuteen. 

Vierailija
13/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä voisit olla ylpeä venäläisyydestäsi.

Vierailija
14/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hävettää kertoa olevansa Suomesta, kun maamme on valahtanut Espanjaakin köyhemmäksi. Emme ole enää vauras Pohjoismaa, vaan köyhä Baltian maa. 

Vierailija
15/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä tunteitaankin voi valita, vois esim suhtautua silleen ettei se ärsyttäis. Toki ajatuksilla tunteiden ohjailu onnistuu kans. Mutta miten talouden heikko tila liittyy, syytätkö normaaleja kansalaisia siitä?

Juuri samaa olin tulossa kommentoimaan. Ärsyyntyminen on nimenomaan tunne jonka voi valita. Tässäkin olisi yksi hyvä syy ärsyyntyä; aikuisten ihmisten kyvyttömyys tunteiden säätelyyn ja suoranainen ymmärtämättömyys siitä, että tunnetiloja voi itse valita.

Vierailija
16/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylpeä en, ainakaan yhteiskunnastamme. Mutta onko ne muut paljon parempia? Enkä ole ylpeä koko ihmiskunnasta, päin vastoin. Olemme häpeällisiä.

Vierailija
17/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylpeä mistään muistakaan sattuman tuloksista, niin miksi sitten tästä? Olen kyllä iloinen ja tyytyväinen niistä sattuman hedelmistä, mutta ylpeä en ole. 

Vierailija
18/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tunteet johtuvat ajatuksista. Kuka muu pääsee pääsi sisään sinun itsesi lisäksi? 

Eri

Vierailija
19/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylpeä suomalaisuudestani enkä ollenkaan kansallismielinen. 

Maailmalla meidät tiedetään alkoholistikansana, jotka ovat poikkeuksellisen iloisia...

Suurin osa maailman ihmisistä ei tiedä Suomesta yhtään mitään. 

Vierailija
20/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Syyttää se, kun on iigori. Tämä on vain yksi lisärengas ketjuihin, joissa Suomi on paska paikka, ja suomalaiset paskoja ihmisinä.

Iigorien tehtävä kun on vähentää suomalaisten onnellisuutta, niin tämä on se helpoin konsti