Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ylpeitä suomalaisuudesta? Rehellisesti sanottuna, minä en ole. Olen lähinnä katkera kanssasuomalaisten kaikista tempuista

Vierailija
14.08.2024 |

Varsinkin jos alkaa miettimään kanssasuomalaisten ajatusmaailmaa ja realitettien tajua (tajuamattomuutta). Alkaa kyllä hiukan keittämään, että minkälaisen purukan kanssa pitää tulla toimeen ja asua ja elää.

Se hyvä puoli suomalaisissa kuitenkin on, että yleensä jättävät muut rauhaan, ja pitävät tuommoisen 1,5 metrin etäisyyden vähintään.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voi taas olla ylpeä kun saamme karsittua kaiken ideologisen vihervasemmiston aiheuttamasta mainehaitasta

Vierailija
22/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suvut vanhempien puolelta on kummatkin täynnä väkivaltaisia nars istisia ja tunnevammaisia juoppoja. Kumminkin suurimmat syylliset on aina ne jotka heidän jäljiltään alkaa voida huonosti.

Pidän suomalaisia keskimäärin antisosiaalisina sosio paatteina, joiden korvautuminen yhteisöllisimmillä kulttuureilla ei olisi ollenkaan huono juttu. Ehkä tämän juopon möllikansan on vaan luonnollista kuolla sukupuuttoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat suvut vanhempien puolelta on kummatkin täynnä väkivaltaisia nars istisia ja tunnevammaisia juoppoja. Kumminkin suurimmat syylliset on aina ne jotka heidän jäljiltään alkaa voida huonosti.

Pidän suomalaisia keskimäärin antisosiaalisina sosio paatteina, joiden korvautuminen yhteisöllisimmillä kulttuureilla ei olisi ollenkaan huono juttu. Ehkä tämän juopon möllikansan on vaan luonnollista kuolla sukupuuttoon. 

Se, että synnyit paskaan sukuun ei tarkoita, ettäkö kaikki suomalaiset olisi tuollaisia.

Kun on asunut muualla maailmassa niin kyllä voin sanoa, että mielummin Suomessa.

Hyvin harva maa tällä maapallolla voi paremmin kuin Suomi.

Vierailija
24/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta pätkääkään kenenkään kansallisuus tai geeniperimä.Mulkku on mulkku vaikka voissa paistaisi.

Vierailija
25/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on katkera ja ahdistunut, ja hokkus pokkus, se onkin yhtäkkiä suomalaisten syytä? Oho, kerro ap miten voitais auttaa sua? 

Vierailija
26/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että ihmiset jotka sanovat suomalaisten olevan hirveää kansaa tai huonoa ovat niitä, jotka eivät ole koskaan katsoneet millaista elämä on esim köyhänä tai sairaana jossain muussa maassa, kuten jossain afrikassa tai lähi-idässä. 

Jos olet köyhä, opiskelija tai sairas, niin Suomessa on tosi hyvä olla. Jopa keskituloisena Suomessa on paljon parempi olla, kuin noin 80% maapallosta (saattaa olla että 90% maapallosta). Ainoastaan jos olet todella rikas ja olisit todella rikas myös muissakin maissa, niin sitten saattaa olla maapallosta noin 70% jossa on hyvä olla (30% pois, koska jos olet nainen niin tietyissä maissa et rikkaanakaan ole hyvässä asemassa)

Vierailija
27/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta voi taas olla ylpeä kun saamme karsittua kaiken ideologisen vihervasemmiston aiheuttamasta mainehaitasta

Ihan tää persun ajatusmaailma. Koko maa voi mennä käytännön toimilla konkkaan, kunhan vain ulkopjol7selle välittyy kuva, että ollaan kansallissosialistinen maa. Onpahan ulkomaailmalla ainakin jotain mitä ihmetellä ja kulisseissa nauraa partaansa926

Vierailija
28/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkämaalainen olisit mieluummin? En minä ainakaan olisi minkään muun kansalainen mieluummin. Ennen luulin että norjalaiset on fiksuja, mutta näin viime kesänä sellaisen perseilevän porukan norjalaisia meidän Prismalla että mieli muuttui, lapsetkin oli ihan heitteillä vaikka aikuisia oli monta.

En puhunut muista maista mitään. 

Millä lailla lapset oli heitteillä? Olen nähnyt kaupassa suomalaisten vanhempien olevan varuillaan kanssasuomalaisten reaktioista koskien jälkikasvuansa. Etenkin suomalaiset vanhemmat murehtii sitä, ettei vaan heidän lapsensa olisi kenenkään aukuisen suomalaisen tiellä.

Joku aika sitten näin parin ukrainalaisen (?) lapsen juoksentelevan kaupan käytävillä. Olivat varmaan  n. 7 vuotiaita ja alle.

ap

Vierailija
29/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lähes kaikkia suomalaisia ja olen kohtuullisen tyytyväinen elämääni. Olen pyrkinyt kehittymään paremmaksi ihmiseksi osana kristityn elämää. Uskoakseni samankaltaisia on, mutta ei välttämättä baarissa tule vastaan.

Vierailija
30/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylpeä suomalaisuudestani enkä ollenkaan kansallismielinen. 

Maailmalla meidät tiedetään alkoholistikansana, jotka ovat poikkeuksellisen iloisia...

Suomalaiset saavat kuitenkin helposti viisumin mihin hyvänsä maahan toisin kuin Suomessa suomalaisia halveksivien lemmikit, Irakinkin passilla voi pyyhkiä persiensä, sillä ei laillisesti pääse kuin Ugandaan tms.

Vierailija
31/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ihmiset jotka sanovat suomalaisten olevan hirveää kansaa tai huonoa ovat niitä, jotka eivät ole koskaan katsoneet millaista elämä on esim köyhänä tai sairaana jossain muussa maassa, kuten jossain afrikassa tai lähi-idässä. 

Jos olet köyhä, opiskelija tai sairas, niin Suomessa on tosi hyvä olla. Jopa keskituloisena Suomessa on paljon parempi olla, kuin noin 80% maapallosta (saattaa olla että 90% maapallosta). Ainoastaan jos olet todella rikas ja olisit todella rikas myös muissakin maissa, niin sitten saattaa olla maapallosta noin 70% jossa on hyvä olla (30% pois, koska jos olet nainen niin tietyissä maissa et rikkaanakaan ole hyvässä asemassa)

Eihän täällä saa edes hoitoa sairauksiin. Ihmiset on osin lakanneet soittamasta terveyskeskuksiin, kun ei sinne hoitoon pääse.

Ukrainan pakolaisen lapsi sairastui Suomessa ja joutui leikkausjonoon. Isä lähti lapsen kanssa takaisin sotaa käyvään Ukrainaan että pääsi heti leikkaukseen.

Tämä on mediassa ollut tositapaus.

ap

Vierailija
32/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylpeä. Suomalaiset tunnetaan tuulipukuihin tyylittömästi verhoutuvina, alkoholisoituneina tuppisuujuntteina. Kerronkin ulkomailla olevani Ruotsista.  Ruotsalaiset tunnetaan iloisen sosiaalisina, tyylikkäinä ja sivistyneinä.

Vierailija
33/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylpeä. Suomalaiset tunnetaan tuulipukuihin tyylittömästi verhoutuvina, alkoholisoituneina tuppisuujuntteina. Kerronkin ulkomailla olevani Ruotsista.  Ruotsalaiset tunnetaan iloisen sosiaalisina, tyylikkäinä ja sivistyneinä.

1980-luku meni jo, sinun henkisessä kehityksessäsi ei ole tuon vuosikymmenen jälkeen tapahtunut mitään. Laitako kahviinkin suolaa kuten sivistyneet ruotsalaiset?

Vierailija
34/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina juuriltani Suomalainen, ihan sama missä maassa asun. En nyt tiedä pitääkö asialla ylpeillä. Synnyinmaa nyt vain on synnyinmaa ja siihen aina on jotenkin mieleltään kytketty.

Vierailija
35/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä minulla ole suomalaista eikä minkään kansan identiteettiä 

Suomalaiset ovat outoja. Puhumattomia. Eivät näytä tunteitaan, tai onko edes niitä. Ei ole käytöstapoja 

Vierailija
36/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä monia suomalaisia, osaa ehkä. Jos pyydetään että asiat korjataan, mitään ei tapahdu. Monet asiat voivat olla pielessä. Esimerkiksi joku käytäntö on päin metsää firmoissa tai valtion firmoissa. Joka olisi ihan helppo korjata tai lisätä hygieniaa, jopa itse osaisin sen. Ei ole aina joku vaikea asia tai mutkikas.

Tämä vähän nauratti. Asuisitpa melkein missä tahansa muussa maassa, niin saisit huomata että Suomi on maailman kärkikastia siinä että asiat toimivat ainakin suurin piirtein. Itsekin kyllä voin myöntää että Suomessa sitä joskus ärsyyntyy toimimattomuudesta koska odotukset on niin korkealla. Intiassa tai Espanjassa, joissa olen myös asunut, ei odotakaan minkään toimivan :D

Vierailija
37/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylpeä.  En asu Suomessa eikä minulla ole minkäänlaista kansallisuustunnetta mihinkään maahan.

Olen asunut kohta 30 vuotta muualla, Suomi ei ole minun maani.  Olen hyvin kiitollinen siitä että silloin 90-luvun lamassa tajusin lähteä.  En missään tapauksessa haluaisi asua Suomessa nyt.

En tunne olevani minkään muunkaan maalainen, tähän maahan missä asun en ole syntynyt joten en voi muuttua tämänmaalaiseksi vaikka jotkut sanovatkin että olen.  Olen todella onnellinen että kaksi lastani ovat syntyneet tänne.  Olen kyennyt takaamaan heille turvallisen ja huolettoman lapsuuden sekä nuoruuden että koulutuksen.  He ovat molemmat vahvalla pohjalla tulevaisuutta ajatellen, ja siitä olen hyvin kiitollinen.

Suomalaisuudesta en ole ylpeä.  Täällä ei Suomea edes kovin hyvin tunneta ja joillekin saa tosissaan yrittää selvittää missä sellainen maa on.  En näe mitään ylpeydenaihetta siitä asiasta. Miksi pitäisi?  Olen ihminen ja ytitän olla mahdollisimman hyvä sellainen että ympärilläni olevilla olisi hyvä olla.  Kansallisuus ei minulle ole mikään ylpeydenaihe, enhän ole sitä itse valinnnut enkä ansainnut omilla teoillani mitenkään.

Vierailija
38/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä voisit olla ylpeä venäläisyydestäsi.

>purnausta tai turhautumista johonkin suomalaiseen piirteeseen tai Suomeen maana, joskus jopa asiallistakin kritiikkiä

>"WÖÖ OLET VENÄLÄINEN!!!"

Joka. Hiton. Kerta.

Vierailija
39/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen paljon mieluummin kuin joku kehitysmaalainen (niitä tosin ei nykyään enää välttämättä erota toisistaan).

Vierailija
40/52 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylpeä suomalaisuudestani enkä ollenkaan kansallismielinen. 

Maailmalla meidät tiedetään alkoholistikansana, jotka ovat poikkeuksellisen iloisia...

Suurin osa maailman ihmisistä ei tiedä Suomesta yhtään mitään. 

Ja se on HYVÄ asia. 

Harmi että nykyään yhä useampi tietää. 

Olisipa vielä oma rauha täällä ja vain omat ihmiset omine tapoineen. Mutta ei, nyt pitää olla globaalia ja kansainvälistä.. 🤢

Kaikki maat muistuttaa toisiaan, onpä ihanaa.