AMK ja ensimmäiset päivät. Ahdistaa
Mitä teitte ensimmäisinä päivinä, kun aloititte opiskelut ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa? Oliko niitä kiusallisia tutustumisleikkejä kuinka paljon?
Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko, enkä ole muutamaan vuoteen ollut missään koulussa tai töissä ja hirvittää mennä sinne ihmisten keskelle varsinkin, jos joutuu jotain kiusallisia leikkejä leikkimään
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tollaisia tutustumisleikkejä enää yliopisto/AMK-puolella ole.. Kurssipohjainen rakenne niin väki vaihtuu kokoajan ja ei ole mitään järkeä tuhlata aikaa opiskeluissa mihinkään leikkeihin.
Tietty jossain ainejärjestöjen/oppilaskuntien tilaisuuksissa moisia voi olla.
Eivätkö nuo ainejärjestöjen tilaisuudet ole AMK:eissa suunnilleen pakollisia? Tuollainen käsitys minulle ainakin on muodostunut. Yliopistossa noista pystyi jonkin verran luistamaan, mitä itse teinkin, jälkikäteen olen tosin miettinyt, kannattiko se...
Minä olen nyt kolme vuotta opiskellut sosionomiksi, enkä ole missään tilaisuudessa ollut, enkä edes tiedä mikä on ainejärjestö, miksi ihmeessä ne olisi pakollisia? Ehkä päiväoppilaat, nuoret haluaa sellaisiin rientoihin mennä, mutta minä ole liki viisikymppinen ja monimuoto-opiskelija eikä todellakaan ole aikaa ja kiinnostusta. En kyllä nuorenakaan osallistunut kun aikoinaan tavallisen kauppiksen kävin.
Tutustumisleikkejä on ollut hyvin vähän. Alussa ehkä joku opettaja yritti jollain tavalla oppia meidän nimiä, osa sanoi heti että en tule kuitenkaan oppimaan kaikkien nimiä. En kyllä itsekään vieläkään muista ihan kaikkien luokkalaisten nimiä, enkä muista kaikkien opettajienkaan nimiä, nekin menee sekaisin kun max parina päivänä kk näkee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ahdistais joutua vaan amk, varmaan kans joku tuppukylän konkurssivalmistutkortistoonamkki😬
Moro messuhallitoosa
Sattui kyllä harvinaisen hyvä insinöörioppilas luokka. Melkein alkajaisiksi mentiin saunaan ja mietittiin minne yritettäisiin ensimmäinen ekskursio reissu. Tusseilla ja laudalla piirrettiin käsin koneenpiirustukset. Se oli 80-luvun alkua. Pidämme vieläkin luokkakokouksia. Nyt vaan osa on jo heikossa kunnossa. Ollaan yli 7-kymppisiä osa meistä.
Ei oo mulla ainakaan ollut mitään tutustumisleikkejä amk:ssa eikä yliopistossa (alat liiketalous ja kauppatiede). Ryhmätöitä oli amk:ssa melkein joka kurssilla, mutta niihin tottui ja oli oikeastaan kiva tehdä muiden kanssa yhdessä joku tehtävä, ei joutunut tuskaileen sen kanssa yksin. Yliopistossa kans ryhmätöitä jonkun verran, mutta siellä kaikki on niin keskittyneitä omaan opiskeluunsa, että työ vietiin valmiiksi tehokkaasti että päästiin toisen kurssin tehtävien kimppuun. Koronan jälkeen yliopistossa etäopiskelu lisääntyi aika paljon ja monet kurssit jäi etäopiskeluiksi. Siinä on hyvät ja huonot puolet, itse olisin halunnut olla enemmän koululla fyysisesti, pidin paikasta paljon. Toisille taas etäopiskelu sopii.
Meillä oli jotain tutustumisleikkejä. Yhden muistan. Siinä oltiin isossa ringissä, jossa kiersi pallo. Palloa pitänyt esitteli itsensä ja kertoi kolme asiaa itsestään. Sosionomiopiskelijoita oltiin.
Ajatelkaa tulevaisuutta. Jos nyt sattuisi käymään sellainen tsäkä, että saisittel lopputututkinnon valmiiksi ja vieläkin kummempi tuuri, että sattuisitte pääsemään töihin, joudutte tilanteeseen, että teidän pitää kommunikoida työkavereiden tai asiakkaiden kanssa. Siksi asiaa olisi hyvä harjoitella opiskeluaikana.
Ei ollut mitään tutustumisleikkejä. Jokainen tutustui siihen vierustoveriinsa (jos halusi). Aika pian alkoi ihan normaali opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ahdistais joutua vaan amk, varmaan kans joku tuppukylän konkurssivalmistutkortistoonamkki😬
Moro messuhallitoosa
Moro Jere 27v, jonka kokemus toosista perustuu puhelimen näytölle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moro messuhallitoosa
Moro Jere 27v, jonka kokemus toosista perustuu puhelimen näytölle
Älä nyt itke siellä. Näyttää rumalta kun vatsamakkaras heiluu itkun tahdissa
Istut sen Eetun päälle siellä ponileikis ja tukehdutat sen?