Nuutti 6 v on sankari!
Se, joka karkasi ja meni bussilla. Iltsikassa kertomus, miten kaikki tapahtui.
Kommentit (22)
Minä sain 6-vuotiaana pyöräillä 10 km matkoja ja ajaa yksin bussilla. Asuin maalla tosin, mutta : Tuon ikäinen haluaa jo liikkua itsekseen ja on sen verran kiinnostunut maailmasta, että ehkä on ollut liian pieni elämänpiiri. Poika halusi kokeilla, miltä bussilla kulkeminen tuntuu.
Äippä otti päivänokoset ja sillä aikaa lapsi lähti livohkaan.
Onko teistä vanhemmista ihan tavallista olla päiväunilla, kun on kuusivuotiaan kanssa yksin kotona? Kuulostaa ihan selvältä, että voi keksiä lähteä vaikkapa kylille ilman lupaa, eikä siihen välttämättä herää.
En itse kehtaisi jakaa tuollaista medialle.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä vanhemmista ihan tavallista olla päiväunilla, kun on kuusivuotiaan kanssa yksin kotona? Kuulostaa ihan selvältä, että voi keksiä lähteä vaikkapa kylille ilman lupaa, eikä siihen välttämättä herää.
Äidin ulkonäöstä päätellen hänellä lienee jokin muu olevan tärkeämpää kuin vastuu lapsistaan.
En minäkään kehtaisi omalla naamalla jakaa juttua medialle.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain 6-vuotiaana pyöräillä 10 km matkoja ja ajaa yksin bussilla. Asuin maalla tosin, mutta : Tuon ikäinen haluaa jo liikkua itsekseen ja on sen verran kiinnostunut maailmasta, että ehkä on ollut liian pieni elämänpiiri. Poika halusi kokeilla, miltä bussilla kulkeminen tuntuu.
Jutun perusteella ymmärsin, että Nuutti on ainakin vähän erikoisempi lapsi. Ei ehkä osaa hahmottaa ympäristöään kuten sinä 6-vuotiaana.
Onko Nuutti käynyt "Enon" hoidossa.
Taitaa äiti paapoa liikaa, poika halusi näyttää että hän osaa jo vaikka mitä.
No en tiedä paapomista, pienempi hoidossa, Nuuttikin jos ei ollut flunssaa. Mitä äiti tekee päivät kun lapset hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D
No miten sitä tuolla logiikalla uskaltaa yölläkään nukkua, jos on lapsen kanssa yksin kotona? Yhtä lailla silloin voisi lähteä haahuilemaan.
Pojalle ei ole varmaan koskaan sanottu, että yksin ilman vanhempien lupaa ei saa lähteä mihinkään.
Aika sikeästi äiti nukkunut, kun ei edes oven kolahdukseen ole herännyt.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä paapomista, pienempi hoidossa, Nuuttikin jos ei ollut flunssaa. Mitä äiti tekee päivät kun lapset hoidossa?
No jos ei ole ollut yksin koskaan ulkona leikkimässä, aika pumpuliin kääritty on. Ikkunasta voi vahtia varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus että käy töissä kuten muutkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D
No miten sitä tuolla logiikalla uskaltaa yölläkään nukkua, jos on lapsen kanssa yksin kotona? Yhtä lailla silloin voisi lähteä haahuilemaan.
Kyllä meillä on ollut turvalukot ovissa kun lapsi on ollut pieni, nopeasti ne oppivat lukot avaa ja karata kotoa ihan vaikka vaan ois oma huomio esim ruuanlaitossa.
No on normaalia nukkua. Herran jestas,en ihmettele että on väsyneitä vanhempia jos ette kuuteen vuoteen nuku ollenkaan. Koululaisten vanhemmat sitten ehkä saa jo nukkua ainakin muutaman tunnin vrk:ssa?
Itse nukuin päikkäreitä aina kun lapsetkin. Tuomitsijat varokaa, ei tiedä mitä tuomittavaa teille vielä vuosien mittaan sattuu...
Menin 6-vuotiaana yksin joka tarhapäivä kilometrin matka kaupungin ja Kuopion torin läpi tarhaan ja tulin sieltä iltapäivällä yksin takaisin. Ei ollut mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole ollut yksin koskaan ulkona leikkimässä, aika pumpuliin kääritty on. Ikkunasta voi vahtia varmaan.
Oletko jotenkin tyhmä? Erityislapsi.
Lähinnä tuo miten äiti edes nukahtaa PÄIVÄLLÄ ja SOHVALLE !
Kun on pikkulapsia, niin hyvä jos edes öisin omassa sängyssä saa unta silmään.
No, äidillä voi olla univelkaa tai hyvät unen lahjat.
Ja miten uskalsi edes lojua väsyneenä sohvalla, jos oli nukahtamisen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Menin 6-vuotiaana yksin joka tarhapäivä kilometrin matka kaupungin ja Kuopion torin läpi tarhaan ja tulin sieltä iltapäivällä yksin takaisin. Ei ollut mitään ihmeellistä.
Milloin lienet ollutkaan 6v. Maailma, ja ihan tämä entinen lintukotomme Suomi on muuttunut pienessä ajassa todella paljon. Puhumattakaan vuosikymmenestä, eiköhän sinunkin lapsuudesta ole vierähtänyt jo toinenkin tovi. Ja epäilen, ettei sinulla ole edes lapsia.
Oli siis eilen ilmoitettu kadonneeksi ja löytyi hyvässä kunnossa bussista.