Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison lupa sterilointiin

Vierailija
14.08.2024 |

Luin facen ryhmästä että vasektomiaan mennessä pitää olla aviopuolison lupa. Laki sanoo niin. Siis suomessa 2024-vuonna.

Onneksi en ole naimisissa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko kaikkea mitä netissä väitetään. Sterilisaatioon ei vaadita puolison (ei avio-, eikä avopuolison) suostumusta

Vierailija
2/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, eikä nainen tarvi myöskään miehensä lupaa sterilisaatioon. Jokainen määrää omasta kehostaan ja mitä sille tehdään. Voihan se tietysti tulla puolisolle yllärinä jos lapsia vielä haluaisi ja toinen on käynyt operaatiossa, mutta sille ei voi mitään. 

Vierailija
4/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elämme valtiossa, missä saa päättää itse omasta vartalostaan ja lisääntymisestään tai lisääntymättömyydestään.

Vierailija
5/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain lähetettä sterilisaatioon. Lääkäri kysyi, onko puolison kanssa keskusteltu. Lisäsi, että täällä on tällainen kohta, johon pitää laittaa rasti. Että jos vastaan kyllä, hän laittaa rastin, eikä tarkista asiaa puolisoltani. Tämä kyseinen lääkäri oli sitä mieltä, että tuota kysymystä ei pitäisi kaavakkeessa edes olla.

Vierailija
6/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allekirjoittanut ja hyväksynyt ex-mieheni steriilisaation vuonna 2001 puolison kuulemisen jälkeen.

Vierailija
7/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! Näin sitä naisen ruumiista päätetään vielä nykyäänkin. Vrt synnytykset joissa ei paljon mielialoja kysellä. Liukuhihnalta vaan pynnäämään. Tuttu oli todennut rintojen pienennyksessä että jos mies haluaa dd-kupillisen vaimon niin on vapaa sen etsimään.

Vierailija
8/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö avomiehen mp: llä ole väliä? Tai naapurin tai sukulaisen? Anopiltakin voisi kysyä.

Vierailija
9/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden miehen, joka kävi puolisoltaan salaa vasektomiassa. Näillä 2 yhteistä lasta ja miehellä liuta aiemmista suhteista. Eivät ole naimisissa niin ei tarvinnut lupia kysellä. Välttämättä avovaimo ei tiedä asiasta vieläkään.

Vierailija
10/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko kaikkea mitä netissä väitetään. Sterilisaatioon ei vaadita puolison (ei avio-, eikä avopuolison) suostumusta

Mä en päässyt edes lääkäriin juttelemaan sterilisaatiosta kun ei ollut puolison lupaa. Tämä tapahtui 2021.

Vierailija
11/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa on vuodesta 1970 ollut voimassa sterilisaatiota koskeva laki, johon vuonna 1985 tehtiin saantia helpottavia muutoksia. Sterilisaation edellytykset on kirjattu lakiin, ja ne ovat samat sukupuolesta riippumatta. Puolison suostumusta sterilisaatioon ei tarvita."

Vierailija
12/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kysyvät myös

Tarvitseeko Vasektomiaan puolison luvan?

Kun ihminen suunnittelee sterilisaatiota, nykyisen steriloimislain mukaan hän tarvitsee siihen suostumuksen puolisoltaan. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kumppani on otettava mukaan vastaanotolle, kun sterilointia suunnitellaan.13.8.2021 Lähde IS

ILTASANOMAT lähteenä!

LAKI SANOO: "Suomessa on vuodesta 1970 ollut voimassa sterilisaatiota koskeva laki, johon vuonna 1985 tehtiin saantia helpottavia muutoksia. Sterilisaation edellytykset on kirjattu lakiin, ja ne ovat samat sukupuolesta riippumatta. Puolison suostumusta sterilisaatioon ei tarvita."

Vierailija
13/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin vasektomia joskus 2007-2008, eikä tarvinnut lupia tai suostumuksia kysellä; 500 euroa riitti.

Vierailija
14/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lupaa, puolisoa pitäisi kuulla kyllä, mutta puoliso ei voi kieltää tuota. Lisäksi voi vaan sanoa että juteltu on, ei päässyt paikalle. Siitäkään ei tule seuraamuksia. 

Vierailija
15/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta! Näin sitä naisen ruumiista päätetään vielä nykyäänkin. Vrt synnytykset joissa ei paljon mielialoja kysellä. Liukuhihnalta vaan pynnäämään. Tuttu oli todennut rintojen pienennyksessä että jos mies haluaa dd-kupillisen vaimon niin on vapaa sen etsimään.

EI PIDÄ PAIKKAANSA että pitää kysyä lupa.

Ihmiset käyttäneet lähteenä VANHAA IS JUTTUA!

Vierailija
16/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en päässyt edes lääkäriin juttelemaan sterilisaatiosta kun ei ollut puolison lupaa. Tämä tapahtui 2021.

Missä päin? Todella törkeää. Pitäisi kyllä valitus tehdä asiasta. En olisi voinut kuvitellakaan nykypäivän suomessa tällaista meininkiä olevankaan. Vaikuttaako tähän nyt lääkärin uskonnollinen suuntautuminen, sairaalan kanta vai mikä?

Vierailija
17/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LUE OIKEISTA PAIKOISTA EIKÄ IS LINKEISTÄ TAI KOMMENTEISTA! EI TARVITA MIEHEN LUPAA EIKÄ VAIMONKAAN!

Vierailija
18/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse lupaa, puolisoa pitäisi kuulla kyllä, mutta puoliso ei voi kieltää tuota. Lisäksi voi vaan sanoa että juteltu on, ei päässyt paikalle. Siitäkään ei tule seuraamuksia. 

Miksi pitäisi kuulla? Onko sillä ukolla muka joku päätäntäoikeus vaimon ruumiiseen?

Vierailija
19/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin? Todella törkeää. Pitäisi kyllä valitus tehdä asiasta. En olisi voinut kuvitellakaan nykypäivän suomessa tällaista meininkiä olevankaan. Vaikuttaako tähän nyt lääkärin uskonnollinen suuntautuminen, sairaalan kanta vai mikä?

En nyt paikkakuntaa sano mutta olin neuvolassa hakemassa pillereitä ja siellä tuli puhe sterilisaatiosta niin olis pitänyt olla puolison lupa että olisin saanut ajan lääkärille. 

Vierailija
20/25 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LUKEKAA VAIKKA DUODECIM SIVUILTA TAI TERVEYSKIRJASTOSTA  eikä iltasanomista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä