MAALImasujen keskiviikko
Kommentit (49)
Voi miten ihanaa kuulla DUPPIS! Varmasti kaikki menee hyvin! Olen hyvin onnellinen puolestanne!
Caius
Möhkis;
Oh, anteeksi unohdukseni. Siis kolmannet palstahäät!
Duppis;
Ihania uutisia!!! Täällä iloitaan sun kanssa!!
Tappi;
Harsoa yritin koipeen aamulla laittaa, mutta hermo meni ekalla yrittämällä kun systeemi valui vaan. Pitäs sit laittaa sekä polven ylä ja alapuolelle. Tai kiepittää samantien koko eukko pakettiin. Tota laastarointia mieskin ehdotti, täytyy kokeilla seuraavaksi, ennen kuin alan muumioksi... Ihmettelin tuossa päivällä, että mikä lanka törröttää housun lahkeen läpi. Otin, nyppäsin ja totesin; tikki! Olipa mukavaa. Sitten iskin harsotaitoksen toisenlaisella teipillä koipeen. Katsotaan tuleeko ihottumaa lisää. Tää teippi on kyl persiistä, ei tykkää pysyyä kiinni kun koipea on kuitenkin liikuteltava.
Ja sit telkun ääreen
rimma 35
Minäkin täällä suurimmaksi osaksi vain taustailen, kun ei jostain syystä muka ehdi mitään kirjuuttelemaan.
Duppixella oli hyviä uutisia. =)
Hienoa että saatte pienen miehen pian kotiin. Se on varmasti todella hyvä tunne, kun se päivä koittaa.
Jouhilla on pian häät. Viettäkäähän oikein mukava hääpäivä. En uskalla vielä onnitella, kun sanotaan ettei passaisi ennen kuin tämä päivä on koittanut. Vaikka en nyt niin hirveen taikauskoinen olekaan, mutta varmuuden vuoksi. =)
Taisit kysellä myöskin tuosta selällään nukkumisesta..?
Mä en kyllä normaalisti nuku selälläni (kyljelläni yleensä) juurikaan, mutta yksi yö olin tässä unissani selälleni mennyt ja näin unta että tukehdun. Eipä kauaa mennytkään tuosta tunteesta, kun heräsin ja huomasin olevani selälläni ja olo varsin tukala. Eipä siinä sitten sen kummempaa kuin takaisin kyljelleen. Ei kait se vauva varsinaisesti siitä kärsi, mutta itselle saattaa tulla varsin huono olo kun tuo kohtu painaa. Ja kyllä siihen varmastikin herää tai vaihtaa kyljelleen, jos tulee huono olla.
Mullakin on samaa vaivaa toisinaan, että jos rakko on todella täynnä huomaan että supistaa samalla aika voimakkaasti. Menee kuitenkin onneksi ohi kun pääsee vessaan. =)
Muutoin mua ei ihme kyllä ole vielä juurikaan nuo pissatukset vaivanneet. Yölläkin selviän yleensä yhdellä vessareissulla, toistaiseksi ainakin.
Ketkäs maaliskuiset täällä ovat nyyttinsä jo lunastaneet?
Multakin on mennyt täysin ohi koko juttu..
Onko heidät jo päivitetty meidän esittelylistaan tai jonnekin? Ajattelin vain, että sieltä voi sitten vaikka lunttailla, jos ei muuten oo kartalla.
Onnea siis vain kaikille niille, jotka jo ovat nyyttinsä lunastaneet! =)
Itsekin tässä olen jännityksellä odotellut, että mitä tämä meidän pikkuinen päättää tuon maailmaan tulon suhteen. Tuleeko ennen aikojaan vai päättääkö antaa odotuttaa itseään. Yleisintähän tuo taitaa olla, että eka menee yli, mutta kyllä sitä silti jänskää että möttönen saattaa tupsahtaa toisaalta ihan milloin vain.
No, se jää nähtäväksi.
Moniko on pakannut jo sairaalakassin valmiiksi?
Minä en ole, mutta olen sitä nyt pari päivää suunnitellut. =)
Perjantaina olisi viimeinen neuvolalääkärikin, joten siellä selviää sitten jotain tuosta alakerrankin tilanteesta.
Oma olo on ollut yllättävän hyvä ja keveä (vaikka toki tietyissä asioissa on vähän kömpelö). Pitää toivoa, että tämä jatkuisi loppuun asti ja nauttia siitä vielä kun voi.
No juu.
Eipä tässä tämän ihmeempiä.
Hyviä vointeja kaikille maaliksille ja koittakaahan jaksaa masujanne vielä jonkin aikaa. Pian ne nyytit sieltä rupeaa tupsahtelemaan. =)
-viivi ja onnimöttönen rv35+5
Tappi:
Niin siis siitä leikkauksesta ne ei nyt puhuneet mitään, mutta sanoivat että jos tilanne ei tästä muutu niin kahden viikon päästä on seuraava käynti lastenklinikalle ja siellä ultrataan se pää, ja sitten lasketun ajan tienoilla olis magneettikuvaus.
Neurologikin poikaa katteli ja totesi, että viikkoihin nähden näyttää ihan normaalilta kaikki.
En nyt sitten tiedä miten sen leikkauksen kannalta käy. Kyllä se varmaan leikata täytyy, mutta nyt on onneksi pojalla painoakin jo 2405g, että asetelmat sen suhteen jo paremmat =)
Ihana kun ootte tollasia hengessä mukana eläjiä kaikki! Mukavvoo... Ja Onnea Jouhille!
Aiwan ihania uutisia duppikselta!!!Mahtavaa!!
Mie kävin sieltä " kappahallista" ostamas kahet imetysliivit ja yhen kivan yökkärin mitä voin sit joskus kilojen poistuttua pitää ja hintaa tuli yht.33 egee,siel oli -25% alennusta liiveistä,et kiitti vinkistä Hannakos se nyt oli?! =) Lahopää taas täällä...
Mie oon jotai sinne sairaalakassiin jo laittanu mut paljon sielt viel puuttuukin.Vaik ei tuoho reppuu kyl ihmeitä taija mahtuukkaa,ne on tosiaa pienet ne kaapit niin mieki muistelen,viimeks oli just semmoi fitness kassillinen tavaraa mukana olin niinku viikon varautunu olemaa,minkä olinki ku sektio tehtii mut en kuiteskaa tarvinnu niinku lähellekkää kaikkee mitä kasasin.Nyt aion selvitä vähemmällä.
nyt meni hermot!!Mie en saa ikinä kattoo telkusta mitä mie haluan jos herra hidalgoa ei huvita sitä kattoo vaik ei mitää muutakaa tulis!!prkl!!!anteeks vaa jo etukätee mut aika vähän ottaa pattiin taas kerran!!!menee greyn anatomiat ihan sivu suun nyyh.....No joo pienet on vaivat miullaki mut jotenki kävi sapettaa niiiiin kovin et en varmana puhu ainakaa kahtee viikkoo yhtää mitää ja istun ens yön tässä koneella ihan piruuttani ja nakutan näppistä koko yön!!!(kjeh,meil tää kone makkaris)Et okei,käyhän se näinki!!
Ihan ekaksi... ONNITTELUT Duppikselle ja heidän perheelle ihanista uutisista!!!
Ja Jouhikos se oli naimisiin menossa?! ONNEA!!!
Minä täällä onnesta soikeena oon ihastellu mein uutta pyykkikonetta :)
Siis uuteen päädyttiin ja vanha sai kyytiä... nyt meillä sitten sellainen 7kg kone ja kyllä sillä passaa pyykätä... Ihanaa kun ei niin usein tarvi sitten jyllätä koneen ja voi että tuo osaa olla hiljainen!!! Tänään vaan piti tyhjiltään koneellinen pessä ja huomenna pääsee sitten vaatteita pesemään.
Meinasin tässä vielä ruveta silittämään noita vauvanvaatteita. En oo siis saanu aikaseksi vieläkään sitä hommaa. Sit jos kerkeis vielä ommella ne napit siihen pikkuseen villapukuun. Mies on siis vapaalla ja lähti ilta oluselle parin työkaverin kanssa. Nyt olis sit hyvä aika tuossa tehdä näitä hiljaisia kotihommia :)
Massua supistellu tänään muutamaan otteeseen. Isuma asento pistää aina vähän supistuttamaan... mutta eipä nää mitään säännöllisiä ja kamalan kipeitä ole ollut.
Puudutteista oli puhetta ja itsellä kokemusta sekä epiduraalista, että spinaalista ja spinaali oli kyllä loisto juttu!
Ei sillä, etteikö epiduraali hyvin olisi auttanut... kaikki kivut vei... mutta myös kohdallani ponnistuksen tarpeen ja supparit sitten vaan ponnistusvaiheessa katosi :(
Sitä sitten venyi se ponnistus yli tunnin mittaiseksi. Varmalla kyllä vaikutti sekin, että lapsi sen reilut 4kg ja eka synnytys. Mutta kakkosen kohdalla ihan samalla lailla vei se spinaali kivut ja ponnistus vaiheessa kyllä ei koskenut, mutta tunsi että nyt tarttee tosiaanki ponnistaa ja tosi nopeesti olikin kuopus maailmassa sitten :)
Miulla vaan vähä erikoisesti alkuun vaikutti se spinaali... ekana puudutti sen kyljen jolla makasin ja sitten kun vaihdoin kylkeä, puutui toinenkin. Mutta sen jälkeen olikin olo kuin taivaassa!
Nopeesti sitten siitä läks puudutteen teho ja pääsin kuopuksen pesuja ja mittailujakin katsomaan. Epiduraalista tuli kamalaa kutinaa... siis synnytyksen jälkeen ja olo oli kyllä paljon huterampi...
Mutta hyviä puudutteita kyllä siis molemmat!!!
hitsi... telkusta tulee CSI... siispä sitä seuraamaan... Ja pinotilaa muille!
t. K@tju rv: 36 *POKS*
Jouhi: olipas mukavaa kuulla sinusta, ja vieläpä niin iloisten uutisten kera:)
Duppis: Ihania uutisia sielläkin, ihan itku tuli kun luin teidän kuulumiset.
Mammuliini: Nii just, kiusa se on pienikin kiusa;)
Tappi: Kuulostaa ihan samanlaiselle sun vessareissut, kun täälläkin. Ja eilen just meiän herra 14v, ihmetteli kuinka mä voin käydä kokoajan vessassa.
Puudutuksista, mä sain esikoisen kanssa epiduraalin, ja kyllä se vei kivut niin että käyrältä vaan katselin kuinka supistaa. Keskimmäisen synnytyksessä sain kohdunkaula puudutteen, joka sekin auttoi, vaikkei kokonaan kipuja vienytkään, mut piti ne siedettävinä. Kuopuksen synnytyksessä, joka käynnistyksen seurauksena oli loppuvaiheessa raju, sain spinaalin, joka oli kuin taivaanlahja, auttoi välittömästi, ja puoli tuntia, puudutuksesta oli pikkumies jo syntynyt. Spinaalin haluaisin myös nyt, mikäli se vaan on mahdollista.
( . ) Tänään kävin siellä neuvolassa. Painoa oli tullut 200g/ 3viikkoa, hemppa 121, eikä kuulemma enää tarvii mitata, vauv liikkui ja syke hyvä, verenpaine vaan taas riesana, neuvolassa oli 140/100, ja piti sit soittaa äitipolille ett pitääkö lähteä näytille. Mut ei tarvinnu, kun kotona mitattuna alapaine jäi alle sadan, mut jos nousee yli sen ni sit pitää lähteä käymään päivystyksessä. Muuten mulla ens viikolla seuraava äitipoli aika. Nii ja sf mitta oli 35, eli tasaisesti yläkäyrän tuntumassa kasvanut koko ajan. Pään kiinnittymisestä terkka ei osannut sanoa, itestä musta kyllä tuntuu ett on vauva ainakin laskeutunu, kun painaa niin mukavasti tuonne alapäähän.
Petriina rv 35+2
JOUHILLa oli myös mahtavia ja ihania uutisia!!!!!!!
Pian sitä ollaan sitten rouva!!!!!Hienoa!!!!!
Leanna