Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä monta karppaajaa tai vhh:ta ruokavaliota noudattavaa? Käsi ylös?

Vierailija
07.02.2007 |

Haluaisin vain tietää onko teitä oikeasti niin paljon mitä karppauskeskustelut antavat ymmärtää?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, joka siis kumoaa tuon tiivestelmän. Ja sulta loppuu vissiin argumentit, kun mennään henkilökohtaisuuksiin ;).

Vierailija
22/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuon saman asian voit lukea fulltextistä. Tietysti siitä fuutextistä voit sitten itse arvioida kuinka luotettavana tutkimusta pidät, jos sulla riittää siihen asiantuntemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliskin oikeasti kiinnostunut tietämään, mikä salaisuus piilee fulltextissä. Mikset voi suoraan sanoa? Varsinkin, kun tuolla ylhäällä juuri väitit, ettei kasvisproteiineilla ole mitään merkistystä. Perusteluja, kiitos! En mä jaksa ruveta lukemaan mitään kokonaista tutkimusta. Jos sä olet jo lukenut, niin miksi panttaat?

Vierailija
24/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija itse, joten kommentoin vain tuota että abstraktista selviää kyllä kaikki oleellinen, fulltextillä on merkitystä oikeastaan vain niille, jotka kykenevät siitä oikeasti jotain ymmärtämään. Eli toisille tutkijoille.

Vierailija
25/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Vierailija
26/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä suinkaan puolustele, ne on perseestä ja rahastusta myös minun mielestäni. Mutta, myös lihateollisuus on massiivinen lobbaaja, ihan samasta asista on kyse. Iät ja ajat on tiedetty että kasvipitoinen ruokavalio edistää terveyttä, ja kaiken lisäksi sillä olisi erittäin suuri ekologinen merkitys maapallolla. Mutta jostain syystä tämä asia ei koskaan ota tulta alleen. Hmm hmm, miksiköhän...

Vierailija
27/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli luettava sekä teksti että taulukot tarkkaan, ennenkuin näki mistä on kysymys. Tutkumuksesta saattoi huomata, että vähärasvainen ruokavalio on karppiruokavalion veroinen vasta kun siitä karsitaan kaikki nopeat hiilihydraatit - ja hitaampienkin määrä lasketaan glykeemisestä kuormaltaan siedettäväksi. Tämä taas on käytännössä mahdotonta olematta karppi:).

Vierailija
28/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- syön paljon kalaa, kasviksia (enimmäkseen tuoreita), marjoja, hedelmiä

- liikun paljon

- en polta

- käytän vähän alkoholia

- en stressaa turhista

- minulla on hyviä ihmissuhteita

- huolehdin d-vitamiinin ja kalsiumin saannista

- käytän laadukasta oliiviöljyä

- vältän turhia lisäaineita

Vierailija:

Onko runsashiilihydraattinen ja vähärasvainen ruokavalio terveellinen? Uusimpien tutkimusten mukaan ei.

Vierailija
29/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu vaahdossa paasaavat omasta paremmuudestaan ja kiistävät kaikki tutkimustulokset. Eipä ole yhtään syytä liittyä moiseen mielenvikaisten joukkoon jota voisi verrata kiihkouskovaisiin.

Vierailija
30/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on havaittu että kohtuullinen määrä hiilihydraatteja + kasviperäiset rasvat ja proteiinit on paras vaihtoehto sydämelle, niin mikä siinä tutkimuksessa kumoaa tämä abstraktin? Miksi absstrakti kertoo jotain muuta kuin sisältö? Miksi karppaus lihansyönteineen siis on mielestäsi yksiselitteisesti paras?

Vierailija
31/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 38/40

Vierailija:

on havaittu että kohtuullinen määrä hiilihydraatteja + kasviperäiset rasvat ja proteiinit on paras vaihtoehto sydämelle, niin mikä siinä tutkimuksessa kumoaa tämä abstraktin? Miksi absstrakti kertoo jotain muuta kuin sisältö? Miksi karppaus lihansyönteineen siis on mielestäsi yksiselitteisesti paras?

Vierailija
32/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN itse karppaa, mutat lähipiirissäni moni on saanut avun vaivoihinsa karppauksen avulla. Itse en tahdo syödä siinä määrin lihaa, vaan kasvissyönti on mulle se oikea vaihtoehto.

Vierailija
33/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmismieli on siitä jännä että jos lukee kymmeniä sivuja että tämä asia vaikuttaa muilla näin ja sitten kun sitä kokeilee niin alkaa itsekkin uskomaan niihin " vaikutuksiin" vaikka ne eivät todellisia olekaan.

Vierailija
34/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta kai karppaus on parempi kuin runsaat määrät nopeita hiilareita. Ainahan se on elämäntapaparannus, kun rupeaa vähän katsomaan mitä suuhunsa pistää, ja toki siitä on positiivisia vaikutuksia. Laihdutus sinänsä laskee kolesterolia ja niin edelleen. Mutta karpit on tehneet tästä asiasta ihan kamalan shown, ja ihan yhtä asiantuntemattomina kuin muutkin laukovat kaikenlaisia " totuuksia" . Se ärsyttää... Varsinkin kun olisin itse ainakin jonkun aikaa varovainen ennen kuin rupeaisin vaahtoamaan, että nyt on kaikki maiilman terveysongelmat ratkaistu.

Vierailija
35/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että mulle ainakin aukeni paremmin ne taulukot varsinaisessa tekstissä, niissä ei ollut luokkien välillä niin radikaaleja eroja mitä abstrakti antaa ymmärtää.

Teksti kääntäen menee: Vähähiilihydraattisen dieetin on todettu aiemminkin olevan parempi vaihtoehto kuin vain vähän proteiinia ja rasvaa sisältävän runsashiilihydraattisen dieetin. Se ei kuitenkaan ole tutkitusti parempi kuin riittävästi proteiineja, hyvää rasvaa, runsaasti kasviksia ja kohtuudella hiilihydraatteja sisältävä ruokavalio.

En ymmärrä mistä tässä kiistellään, musta toi on aika yksiselitteinen lopputulema?

Kasvisruokavaliosta en itse innostu, koska en saa siitä riittävästi proteiineja ja kaikkia tarvitsemiani vitamiineja. Lisäksi pidän paljon lihasta. Mutta varmaan sekin ihan hyvä vaihtoehto sinällään.

Vierailija
36/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siis tuo karppien kanssa vänkääjä tässä ketjussa.

En ole sitä mieltä, että karppaus on välttämättä epäterveellistä. Uskon, että pitää vielä tutkia lisää. En halua, että kaikki täällä olevat karpit lopettavat karppaamisen. En halua, että ne jotka haluavat kokeilla, eivät sitä tekisi. Riittäis, jos vähän vähemmällä volyymillä julistettais Lopullista Totuutta ja jätettäis sokerihumalavittuilut sun muut vähemmälle (tottakai karpitkin saa paljon paskaa niskaan, että sikäli ymmärrän).

Vierailija
37/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Elän terveellisesti ja välttelen sokeria ja valkoisia jauhoja. En karppaa enkä usko ihmeisiin.

Tämä on se virallisterveellisen ruokavalion perusta, josta karpit suu vaahdossa vaahtoavat. Mikä tässä on niin ihmeellistä ja kamalaa karppien mielestä?

Vierailija
38/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti ihmettele, miksi ihmiset nykyään voivat siten kuin voivat? Onko kyse vain kollektiivisesta tahdonvoiman puutteesta vai olisiko jotakin laajemmin pielessä?

Musta puolestaan karpit vittuilevat täällä hyvin vähän, ei moista oikeastaan ole edes silmiini juuri sattunut. Paskaa heille tulee kyllä niskaan ja kuolemalla pelotellaan joka ketjussa.

Totta on toi, että varmasti monet karpit julistavat täälläkin kovasti omaa asiaansa. Mulla ainakin oli se, että kun karppauksen löysin ja kokeilin, muuttui mun vointini niin paljon, että en voinut olla selostamatta ja suosittelematta asiaa tutuilleni. Varsin moni kyllä intoutui myös kokeilemaan ja itse asiassa kukaan ei ole enää palannut entiseen. Kaksi kakkostyypin diabetestapausta on tällä parannettukin:).

Vierailija:

Minä olen siis tuo karppien kanssa vänkääjä tässä ketjussa.

En ole sitä mieltä, että karppaus on välttämättä epäterveellistä. Uskon, että pitää vielä tutkia lisää. En halua, että kaikki täällä olevat karpit lopettavat karppaamisen. En halua, että ne jotka haluavat kokeilla, eivät sitä tekisi. Riittäis, jos vähän vähemmällä volyymillä julistettais Lopullista Totuutta ja jätettäis sokerihumalavittuilut sun muut vähemmälle (tottakai karpitkin saa paljon paskaa niskaan, että sikäli ymmärrän).

Vierailija
39/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 50-60% päivittäisestä energiasta tulisi saada hiilareista ja rasvaa ei saisi syödä kuin minimaalisen vähän. Tämä on musta siinä pielessä. Tältä osin se siis poikkeaa karppiruokavaliosta, toki kasviksia suositellaan kovasti molemmissa.

Vierailija:

Vierailija:

Elän terveellisesti ja välttelen sokeria ja valkoisia jauhoja. En karppaa enkä usko ihmeisiin.

Tämä on se virallisterveellisen ruokavalion perusta, josta karpit suu vaahdossa vaahtoavat. Mikä tässä on niin ihmeellistä ja kamalaa karppien mielestä?

Vierailija
40/75 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän eskimotkaan kuolleet sukupuuttoon, vaikka heidän ruokavalionsa koostui ennen pelkästä rasvaisesta kalasta ja lihasta. Itse tosin syön myös runsaasti kasviksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän