Miten olisi vielä yksi lapsi?
Aika kauhistuttava tuo että suomessa ei tehdä enää lapsia. Kun ylen artikkelin (linkki lopussa) karttaa katsoo, oikeastaan vain Lestadiolaisalueilla syntyvyys on riittävä, suurin osa suomea hehkuu punaisena. Ei suomalaisia tarvitse kenenkään vieraan vallan uhata, kyllä suomalaiset itse hävittävät itsensä.
Mutta vakavasti, miten olisi vielä yksi lapsi teidän perheeseen? Oisko mahdottomuus? Ennen pidettiin sitä vähintään kolmen lapsen perhettä normia, yksi isälle, yksi äidille ja yksi valtiolle. Onko oma mukavuus tärkeämpää kuin yksi lapsi lisää? Olisiko ajatuksena lastenvaunut keväällä auringon taas alkaessa lämmitään...
No joo, ei patisteta, mutta voisi kyllä itse kukin miettiä asiaa. Tässä se ylen artikkeli joka ajatuksia sai liikkeelle: https://yle.fi/a/74-20104408
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on 2 miljardia ihmistä liikaa. Ei tarvita enää yhtään synnytystä suomessa!
Miksi suomen kansan pitäs kadota, jos muualla on liikaa väkeä neliösentillä? Meillä mitataan tuo kuitenkin neliökilometrillä...
Sain kaksi lasta. Enempää ei tullut. Harkittiin hedelmällisyyshoitoja mutta todettiin se resurssien tuhlaamiseksi. Adoptioneuvonnassa sanottiin että meille olisi annettu korkeintaan vammainen lapsi Venäjältä.
Toinen lapsistani kuoli nuorena aikuisena ja toinen on vela. Ja minä olen 65. Niin ettei minun perheeni enää lisäänny, sori siitä.
Mielelläni tekisin lisää lapsia vaikka kuinka monta jos vain perusedellytykset hommaan tulisivat täytetyksi: riittävä elintaso, riittävät voimavarat ja kelvollinen mies. Mitään näistä ei itselläni ole, joten annetaanpa olla.
Maailmassa on 2 miljardia ihmistä liikaa. Ei tarvita enää yhtään synnytystä suomessa!