Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olisi vielä yksi lapsi?

Vierailija
14.08.2024 |

Aika kauhistuttava tuo että suomessa ei tehdä enää lapsia. Kun ylen artikkelin (linkki lopussa) karttaa katsoo, oikeastaan vain Lestadiolaisalueilla syntyvyys on riittävä, suurin osa suomea hehkuu punaisena. Ei suomalaisia tarvitse kenenkään vieraan vallan uhata, kyllä suomalaiset itse hävittävät itsensä.

Mutta vakavasti, miten olisi vielä yksi lapsi teidän perheeseen? Oisko mahdottomuus? Ennen pidettiin sitä vähintään kolmen lapsen perhettä normia, yksi isälle, yksi äidille ja yksi valtiolle. Onko oma mukavuus tärkeämpää kuin yksi lapsi lisää? Olisiko ajatuksena lastenvaunut keväällä auringon taas alkaessa lämmitään...

No joo, ei patisteta, mutta voisi kyllä itse kukin miettiä asiaa. Tässä se ylen artikkeli joka ajatuksia sai liikkeelle: https://yle.fi/a/74-20104408

Miten olisi vielä yksi lapsi lisää perheeseen?

Vaihtoehdot

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en taitaisi enää edes tulla raskaaksi, vaikka yrittäisin. Enkä uskaltaisi edes ajatella, tässä iässä kun olisi jo erittäin pahasti riskisynnyttäjä. Ja onhan se ihanan vapaata, kun oma lapsi on jo aikuinen ja omillaan.

-49v

Vierailija
2/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei, juuri kesällä katselin, että noi vaunut, sängyt ja vauva-vaatteet ym vois laittaa kirppikselle myyntiin syksyn aikana. Oikeastaan ei mitään todellista estettä, mies tienaa kyllä tarpeeksi, nuorin lähti eskariin eli kyllähän tässä iltatähdelle paikka olisi. No, katsotaan nyt, koira tuli vuosi sitten hankittua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin edes pari vuotta nuorempi, niin ehdottomasti haluaisin vielä yhden.

Meillä ei ole sellaista tukiverkkoa, josta olisi arkipäivän elämässä apua. Nyt kun jaksaminen on taas ok (lapsi 3 v), niin ikä (44 v) tulee vastaan. 

Vierailija
4/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on nyt niin arvaamatonta, että ei uskalla kyllä ottaa miehen kanssa edes puheeksi asiaa. Molemmilla työpaikat katkolla, juuri ostettu isompi velka-asunto ja -auto. Ei, ainakin pari vuotta mennään yhden lapsen kanssa.

Vierailija
5/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on vähän vaikea tehdä, iän puolesta olisi vielä vuosia mahdollisuutta mutta ei taida nyt muutenkaan kiinnostaa kun esikoinenkin on jo 17.

Vierailija
6/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo tämän vouhkaamisen ja lisääntymispropagandan takia en tee sitä ensimmäistäkään

Vierailija
7/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain suomalaisten lisääntymisestä länkytetään täällä?

Joo joo, mielestänne ihmiset ovat loppumassa maapallolta, mutta miksei kauhistella maita, joissa syntyvyys on sama tai matalampi kun Suomessa, esim:

Albania

Andorra

Anguilla

Aruba

Bahamasaaret

Bermuda

Bosnia ja Hertsegovina

Neitsytsaaret

Kiina

Kypros

Kreikka

Hongkong

Jamaika

Japani

Luxemburg

Malta

Portugali

Puerto Rico

Saint-Barthélemy

San Marino

Singapore

Etelä-Korea

Espanja

Taiwan

Thaimaa

Ukraina

Vatikaanivaltio

https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-un?tab=table&coun…

Vierailija
8/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan haaveilimme neljästä lapsesta, mutta jäi sitten "vain" kolmeen. Nyt kun asialle ei enää voi mitään, niin vähän kaduttaa. Toisaalta olisiko niitä voimia siihen neljänteen ollut - vaikea enää sanoa.

Vierailija
9/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan haaveilimme neljästä lapsesta, mutta jäi sitten "vain" kolmeen. Nyt kun asialle ei enää voi mitään, niin vähän kaduttaa. Toisaalta olisiko niitä voimia siihen neljänteen ollut - vaikea enää sanoa.

Jos lisäännytte kuin afrikkalaiset, niin sitten afrikkalaiseen elintasoon.

Vierailija
10/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi käydä sillai että kun sinä olet vanhainkodissa, sinua hoitaa filippiiniläinen tai somali, joka ei puhu suomea, koska lisääntymiskykyisiä ja -haluisia suomalaisia ei vain ole enää.

Vierailija
11/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta se kituuttelu vanhempainrahoilla saati työ/päiväkoti rumba. Jos olisi varaa olla kotiäitinä, niin voisin tehdä vaikka kolme näiden kahden lisäksi. Nämä nykyiset on jo koululaisia ja päiväkotiaika on onneksi enää muisto vain.

Vierailija
12/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raskaana oleminen ja synnyttäminen niin kivaa ole että siihen enää uudestaan lähtisin. Saati sitten vauva-aika, se kun vauva huutaa vaikkapa keskellä yötä täyttä huutoa. Syöttöä, puklaikua, kakkavaippoja. Ei kiitos ikinä enää. Vahingon sattuessa tekisin abortin. En halua enää koskaan niin kauas omalta mukavuusalueeltani. 

Nyt on ihanaa kun tuo ainokainen kasvaa ja kehittyy koko ajan. Ei tarvitse huolehtia kuin yhden lapsen asioista, ihanaa.

Vierailija
13/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo täysi-ikäisiä, niin ei kiitos enää vauvaa. Ja ikääkin yli 40v.

Vierailija
14/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, mielestänne ihmiset ovat loppumassa maapallolta, mutta miksei kauhistella maita, joissa syntyvyys on sama tai matalampi kun Suomessa, esim:

Albania

Andorra

Anguilla

Aruba

Bahamasaaret

Bermuda

Bosnia ja Hertsegovina

Neitsytsaaret

Kiina

Kypros

Kreikka

Hongkong

Jamaika

Japani

Luxemburg

Malta

Portugali

Puerto Rico

Saint-Barthélemy

San Marino

Singapore

Etelä-Korea

Espanja

Taiwan

Thaimaa

Ukraina

Vatikaanivaltio

Mä olisin järkyttynyt, jos Vatikaanivaltiossa olisi korkea syntyvyys

-ohis

Vierailija
15/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voi käydä sillai että kun sinä olet vanhainkodissa, sinua hoitaa filippiiniläinen tai somali, joka ei puhu suomea, koska lisääntymiskykyisiä ja -haluisia suomalaisia ei vain ole enää.

Suomessa on jo nyt 300 000 ihmistä liikaa ja automaatio kehittyy jatkuvasti.

Vierailija
16/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt koko elämäni siitä kun olen ollut kolmas pyörä - sisarukseni lyöttäytyivät yhteen ja kiusasivat minua nuorimpana. Minua on käytetty kuin jotakin itsestäänselvää halveksittavaa esinettä, jota "saa" kohdella kuinka huonosti vain.

Eli jos teette kolme niin sitten kiitos mahdollisimman nopeaan tahtiin että olisivat tosi lähellä ikänsä puolesta eikä jäisi mitään isoa väliä siihen nuorimpaan.

Tai tehkää neljä: ensin kaksi, sitten väli ja sitten taas kaksi.

Vierailija
17/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albania

Andorra

Anguilla

Aruba

Bahamasaaret

Bermuda

Bosnia ja Hertsegovina

Neitsytsaaret

Kiina

Kypros

Kreikka

Hongkong

Jamaika

Japani

Luxemburg

Malta

Portugali

Puerto Rico

Saint-Barthélemy

San Marino

Singapore

Etelä-Korea

Espanja

Taiwan

Thaimaa

Ukraina

Vatikaanivaltio

Mä olisin järkyttynyt, jos Vatikaanivaltiossa olisi korkea syntyvyys

Mä olisin järkyttynyt, jos missään olisi korkea syntyvyys. Ihmisiä on vieläkin alle miljardi miljardia. Vielä riittää muita eläimiä ja kasveja ihmisten materiaaliksi.

Vierailija
18/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susia on koko maailmassa yhteensä 200 000. Jos ihmisiä olisi noin paljon, myönnettäisiin jo metsästyslupia.

Vierailija
19/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albania

Andorra

Anguilla

Aruba

Bahamasaaret

Bermuda

Bosnia ja Hertsegovina

Neitsytsaaret

Kiina

Kypros

Kreikka

Hongkong

Jamaika

Japani

Luxemburg

Malta

Portugali

Puerto Rico

Saint-Barthélemy

San Marino

Singapore

Etelä-Korea

Espanja

Taiwan

Thaimaa

Ukraina

Vatikaanivaltio

Mä olisin järkyttynyt, jos Vatik

Älä nyt, sehän olisi sellainen ihme, että katolinen usko saisi roimasti uusia kannattajia.

Vierailija
20/44 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tervettä lasta olen saanut ja olen heistä kiitollinen. Kolmanteen ei ainakaan tällä hetkellä ole rahkeita enkä ole varma, onko koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän