Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pillerien jälkeen 1. kierrosta raskaaksi - onnistuiko vai menikö kesken?

07.02.2007 |

Tosi usein olen kuullut, että heti pillerien lopettamisen jälkeen tärpännyt raskaus onkin ollut tuulimuna tai mennyt muuten kesken, ja näin on käynyt myös itselleni. Nyt kun haaveillaan pikkukakkosta, niin pähkäilen, pitäisikö rauhoittaa eka pilleritön kierto kokonaan yrittämiseltä vai onko tuo vain harhaluulo. Tehdäänpäs vähän tilastoa! :o)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistui, siitä todisteena pian 1v. poika. Mulle gynekologi sanoi, että suoraan vaan yritystä heti, kun hormonaalinen ehkäisy jää pois, -perusteli sillä, että ekassa kierrossa munasolut tavallaan herää unesta ja on jopa parempi mahis tärpätä. Hän sanoi myös, että ihme juttu kuinka te nuoret naiset muistatte tällaisen, ettei saisi heti yrittää pillereiden jälkeen, mutta oikeasti tärkeitä asioita ette muista... ;)

Vierailija
2/11 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käsitys, ja ammattilaiset ovat sitä osaltaan vahvistaneet, että lisääntynyt hormonaalinen ehkäisy on myös lisääntyneiden keskenmenojen taustalla. Itse uskon tähän teoriaan vahvasti, enkä enää ikinä mitään hormonaalista ehkäisyä aio käyttääkään. Plussatuulia kysyjälle, ja muillekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä yrityskierrosta pillereiden jälkeen tärppäsi heti, mutta meni kesken. Toinen km olisko ollu 4 tai 5 yrityskierrosta. 6kk:n yrityksen jälkeen tärppäsi taas ja nykyinen raskaus sujunut hyvin, nyt viikkoja 18+6.

Vierailija
4/11 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuulisin kokemuksia, milloin ovulaatio on kohdallanne ollut 1. yrityskierrossa pillereiden lopetuksen jälkeen?

Meillä on ensimmäinen yk menossa tyhjennysvuotojen jälkeen ja sitä ennen oli käytössä cerazette minipillerit. Tyhjennysvuoto alkoi 2 ja puol viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen. Cerazetet on sellasia, et niitä syödään koko ajan putkeen ilman taukoviikkoja.

Liinustiina yk 1 kp 10-?

Vierailija
5/11 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiokysymykseen vastausta. Lopetin ehkäisylaastarin käytön ja ekasta kierrosta raskauduin sen jälkeen. Ovista en tikutellut tai tunnustellut, la:n mukaan ovis osui jo 10 kiertopäivälle (mies oli matkoilla, joten pupuilukerrat oli vähissä)!

Vierailija
6/11 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni tärppäsi vasta 6kk pillerien jälkeen,mutta kamu tuli heti ekasta kierrosta raskaaksi,ja terveen pojan sai=)

Vierailija
7/11 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun jätin pillerit pois, ekasta kierrosta. Kaksi nuorimmaista ja nyt sitten jännään tätä uusinta, ihan alussa olen rv 5+1.

En kyllä osaa sanoa onko pillereillä sitten vaikutusta noihin keskenmenoihin. Ilmeisesti ei minulla ainakaan :)

heppu

Vierailija
8/11 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin pillerit 10.1 ja tänään tein kaksi testä kummastakin tuli plussat. Toivotaan että ei menisi kesken. Esikoinen olisi tulossa kunhan vain pysyy sisällä :)

Vierailija
9/11 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ekasta kierrosta meillä. Eikä mennyt kesken. Mulle on sanottu, että pilleritten jälkeen olisi hyvä rauhoittaa eka kierto siks, että nähdään onko kuukautiskierto kuinka säännöllinen, minkä pituinen jne. Koska kierto voi heitellä pillereitten jälkeen jonkin verran. Laskettuaika on helpompi määrittää kun tiedetään kierron pituus. Mutta raskaaksi tuloon ja keskenmenoihin ei kuulemma vaikuta.

Vierailija
10/11 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että taitaa olla kuitenkin yleisempää se onnistuminen kuin keskenmeno! Jotenkin se oma menetys varmaan herkistää huomaamaan vaan ne huonot uutiset...

Vierailija
11/11 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuossa tuo heti-tärppi katselee tikua ja takua :)