Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te sosiaalisesti taidokkaat, auttakaa!

Vierailija
13.08.2024 |

Mulla olisi kysymys sosiaalisesti taidokkaille tai sellaisille, jotka ovat onnistuneet katkaisemaan yksinäisyyden kierteen. Minkä te ajattelette olevan sosiaalisuutenne "salaisuus"? Miten olette ihmisten kanssa ja miten syvennätte suhteita? Tai mikä teidät saa tykkäämään jostain ihmisestä ja haluamaan olla hänen kanssaan? Kärsin itse kroonisesti yksinäisyydestä. Teen kaiken niin "oikein" kuin osaan (ja tietysti pyrin myös olemaan rento enkä vain suorittamaan ihmissuhteita). Kuuntelen, olen kiinnostunut. Pyrin olemaan avoin, muttei liikaa. Silti en koskaan onnistu löytämään ystäviä tai romanttisia suhteita. En keksi itse, missä vika. Ihailen aivan valtavasti sellaisia sosiaalisesti taidokkaita ihmisiä. Saisipa edes pienen ripauksen sitä "taikaa" jostain. Vinkkejä, miten sosiaalisia taitoja voi oppia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu harrastukseen, joka oikeasti kiinnostaa itseäsi ja tee siellä samaa, jota kerroit aloituksessasi.

Itse olen huomannut, että neuvojen pyytäminen toimii usein, ihmisistä on kiva osata auttaa.

Vierailija
2/5 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu harrastukseen, joka oikeasti kiinnostaa itseäsi ja tee siellä samaa, jota kerroit aloituksessasi.

Itse olen huomannut, että neuvojen pyytäminen toimii usein, ihmisistä on kiva osata auttaa.

Neuvon pyytäminen on ihan ok tapa aloittaa, mutta elä heittäydy ihan toopeksi tai jätä ns. levyä päälle ja kysele jatkuvasti jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan oma itsesi. Ei kannata yli-yrittää. Ja tosiaan kuten jo joku sanoikin, harrastusten kautta löytyy helposti seuraa. On luontevaa jutella alkuun yhteisestä kiinnostuksen kohteesta, ja ajan myötä kyllä tulee sitten muustakin juttua. 

Vierailija
4/5 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla työpaikka

Vierailija
5/5 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse yrittää olla toisenlainen. Riittää kun on ystävällinen. Minä olen sosiaalinen ja minulla on antisosiaalisiakin ystäviä. He ovat olleet opiskelukavereita, työkavereita, harrastuskavereita. On ihan ok että kaikki eivät ole ulospäinsuuntautuneita, ei tarvitse olla. Ihan oma persoona riittää. 

Jos ongelma on aikuisena tavata uusia ihmisiä, suosittelen harrastuksia. Itse harrastan sellaista asiaa jossa voi käydä leireillä. Siellä taatusti tutustuu. Harrastuskavereita tapaa säännöllisesti, voi sopia kimppajuttuja, seurata somessa jos se on sinun juttusi, jutella keskusteluryhmissä. Kaikenlaisia ihmisiä on tullut elämään sitä kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi