Laulujen nimiä, joissa on mainittu ammatti tai joku arvonimi?
Ei siis pelkkä neiti, rouva tai herra.
Aloitan:
Kalastaja-Eemelin valssi
Dancing Queen - Abba
Kommentit (471)
Perspirantti--Antti Jukka Virtanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssi Kelan 1972. Siinä on mainittu monta ammattia.
Ai laulun nimessä? No eikä ole.
No tota, kun täällä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että joka-sana viittaa väärin tai aloitus on muuten vaan päin peppua. Että enpä tuosta otsikosta uskaltanut satavarma olla minäkään (toi edellinen viesti ei tosin ollut mun, olen eri). Vasta ketju edetessään näyttää, minkälaisia viestejä tulee ja mihin suuntaan se lähtee.
Otsikko oli mielestäni selkeä, eli ammatti mainittu nimenomaan laulun nimessä, ei itse laulun tekstissä välttämättä. Mutta saahan tämänkin tulkita eri tavoin.
Ei tämä ole niin vakavaa, antaa mennä Anssi Kelaa ja muutakin! Kivasti on tullut lauluja, ihailen oikein hoksottimianne!
-Ap
Queen:
Great King Rat
My Fairy King
White Queen (As It Began)
The March of the Black Queen
Salapoliisin tytär (Jouko ja Kosti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen kuninkaan marssi (joululaulu)
Hei öhmelö kuningas ei ole ammatti
Heillä voi nykyaikana olla hyvinkin kiireistä. Paljon edustustehtäviä. Kuningas Haraldia moitittiin kovasti, kun hän lähti lomalle Thaimaahan ja joutui sairaalaan siellä. Paheksuttiin, että miksi hän lähti lomalle. Englannin Charlesilla on ollut rankkaa, kun nuorempi poika karkasi velvollisuuksia hoitamasta ja vanhemman pojan vaimo on ollut sairaslomalla joulusta lähtien. Kuningas itse on sairastanut ja samaan aikaan siellä on vähemmän lähisukulaisia hoitamassa tehtäviä. En sanoisi, että he makaavat laiskana. Charles otti kruununprinssinä kantaa ympärstöasiihin ja muuhun, mutta sitä kritisoitiin.
Jätkän humppa.
(Jätkä, metsä- ja uittotyöläinen.)
Kapteeni Aika (Paula Koivuniemi)
Minusta tulee isona ihan oikea karjakko, joka lehmiä lellii ja niityllä kellii
Minusta tulee isona joku sairaanhoitaja.. Jne
Toinen lastenlaulu: siksipä niin mä pidän vihreästä kun on ystäväni metsuri.. Palomies jne
Little Drummer Boy
The Piper - Abba
Ei pohjan poikia palele - Juha Vainio
Opettajainhuone
Vierailija kirjoitti:
Mr. Tambourine Man
Ja sama suomeksi: Herra Tampuurimies (päästä ineen mut). - Freukkarit!
Kauhea renkutus kasarilta: Kylmäkkö Kyllikin kylmä kylki - Express
Luin listan läpi, tämä puuttuu mielestäni:
The Boxer - Simon & Garfunkel. Upea kappale!
Pääministeri muuttuu geometriseksi - Keuhkot
Matkasoittajat - Juice ja Mikko