Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko mielestäsi työssäkäyvällä olla enemmän rahaa kuin se mikä menee pakollisiin kuluihin?

Vierailija
13.08.2024 |

Minulla ei ainakaan riitä rahat esim. ulkomaanmatkoihin ja tuntuu jotenkin absurdilta, että joku käy useammankin kerran vuodessa matkoilla, ravintoloissa, kylpylöissä, kampaajalla, hierojalla jne. Itse olen koko ajan pa. vaikka käyn töissä enkä saa mitään ihan huonointa palkkaakaan. 

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt en käsitä, mihin rahasi oikein kuluvat? Vaikka olen työtön, pystyn silti käymään kampaajalla säännöllisesti, kuntosalilla, shoppailemassa. Ulkomaanmatkoista en nykyään enää välitä. Ruokaakin ostan katsomatta edes hintoja.

et kauvaan.leikkuri laulaa tukiin.

Vierailija
62/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen kuukausipalkka Suomessa on yli 3700 €. Huonosti saa asiansa hoitaa jossei ikinä ulkomaanmatkaa ole varaa tehdä.

Eliitin keskipalkka on tuo,ei muiden. Ota tonni pois tuosta summasta. Sanokoot tilastot ja virastot mitä vaan.

Mikä "eliitin keskipalkka"!?

Tuo on ihan rehellinen keskiarvo kaikkien kokoaikaista työtä tekevien palkansaajien kesken.

https://yle.fi/a/3-12647274

Tuossa googlen ensimmäinen hakutulos aiheesta.

Hei älä viitsi. Tilasto,valhe, emävalhe,vai miten se olikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa hoitaa raha-asiansa niin kuuluu. 

Vierailija
64/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmisen ei pitäisi saada matkustella kuin hyvin harvoin. Ylikulutus on huono asia. Kohtuullisuus on hyvä. Mutta yksi juttu minun mielestä on pielessä. Minun mielestä kaikilla ihmisillä pitäisi olla oma koti. Ellei sitten ihan vartavasten halua nimenomaan asua vuokralaisena.

Muutenkaan en tykkää siitä mitä johtajat tavoittelevat, ettei kukaan omistaisi mitään. Tietysti järkeä siinäkin voi käyttää, eli jos tarvitset iskuporakonetta kerran elämässäsi, niin onko järkevää tehtaassa valmistaa porakone jota käytetään sitten yhden kerran vain.

Tänä päivänä, jos ajatellaan että vaikka nuori lähtee kotoa, opiskelee vuosia, ottaa lainaa, menee sitten töihin, kituuttaa palkalla jolla ehkä juuri pärjää jos on onnekas. Kuinka moni saa lainan omaan asuntoon ja kuinka kauan sitä maksaa kunnes se on oma? Kun se on oma, on se jo isojen remonttien tarpeessa kenties.

Siis häh? Mitä jos kerran tarvii porakonetta ja kylän keskellä olevaan tavaralainaamoon/kirjastoon on lyhyempi matka kuin rautakauppaan? Jommastakummasta joudut sen jokatapauksessa raijaamaan. Niiin, se palautus on sitten liian hankalaa? Okei. Jos valitset mieluummin oman porakoneen kaapin perälle kuin että palauttaisit koneen lainaamoon. No nää on juuri niitä valintoja. Mitä me halutaan?

Vierailija
65/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän nyt riippuu siitä, mitkä ovat tulot ja mihin se raha menee. :D

Jos kulutat ihan pirusti ja olet hankkinut lainalla ties mitä, silloin sitä rahaa kuluu. Huvittaa nämä ihmettelyt, kun työssäkäyvänä ei pääse matkustelemaan tms. Johonkinhan ne rahat menee.. mihin?

Vierailija
66/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisellä harvemmin paljoa jää.  Sen verran että kesälomilla jotain kivaa, kuuluisi ehdottomasti. 

Vierailija
67/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen kuukausipalkka Suomessa on yli 3700 €. Huonosti saa asiansa hoitaa jossei ikinä ulkomaanmatkaa ole varaa tehdä.

Eliitin keskipalkka on tuo,ei muiden. Ota tonni pois tuosta summasta. Sanokoot tilastot ja virastot mitä vaan.

Mikä "eliitin keskipalkka"!?

Tuo on ihan rehellinen keskiarvo kaikkien kokoaikaista työtä tekevien palkansaajien kesken.

https://yle.fi/a/3-12647274

Tuossa googlen ensimmäinen hakutulos aiheesta.

Vatun urpo! Keskiarvo EI kerro mitään siitä mitä suurin osa tienaa! Jos 5 tienaa 2000€ ja 1000000€ niin kyllähän siitä tulee hyvä keskiarvo, muuta se ei kerro mitään siitä mitä SUURIN OSA TIENAA VATUN URPO.

Sitä keskiarvo tarkoittaa. Kai sen nyt jokainen koulun matematiikan tunnilta muistaa.

Eikä mediaanipalkka niin valtavan paljon vähempää ole. Kyllä suomalaisilla ihan kohtuu hyvät palkat on.

Vierailija
68/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ja kuuluuko. Ei kai sitä kukaan voi määrätä.

Itse kuitenkin pidän tärkeänä että on olemassa vararahasto johon ei kosketa. Koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua ja silloin se voi olla hyvinkin tarpeen. Itseltäni jää joka tapauksessa pakollisten kulujen jälkeen aina sivuun ja siirrän vararahastoon.

Elän yksin ja yksin tässä tienaan. Yksin saan siis päättää rahankäytöstä myös, ja turhaan en tuhlaa.  En ole pihi ja sallin itselleni jotain ns. ylimääräistä välillä.  En halua elää joka penniä pihistäen.  En kuitenkaan käytä alkoholia enkä tupakkaa tms.  Paheeni jos niin voi sanoa on kirjat. Niitä kyllä tulee ostettua kun tulee mielenkiintoisia uutuuksia. 

Kukin elää varojensa mukaan.  Mutta onhan se hyvä jos jotain yli jää, kaikesta kieltäytyen on raskasta elää.

Vierailija
69/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te jostain porakoneesta vauhkoatte. Oman porakoneen saa halvimmillaan parilla kympillä uutena kaupasta. Kenellä tahansa on varaa ostaa porakone. Tuollainen kestää satunnaisessa käytössä pitkään.

https://www.tokmanni.fi/iskuporakone-500-w-6438114652206

Vierailija
70/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee ap? Onko velkoja, osamaksuja, luottoja maksettavana? 

Vuokraan, autolainaan, opintolainaan, luottokorttilainaan, vakuutuksiin, sähkölaskuun ja muihin laskuihin. Bensaan ja ruokaan sitten loput.

Ap

Niin? Kaikkiin noihin voit itse vaikuttaa. 

Mitä jättäisit pois?

Luottokorttilainan helposti. Ei ole luottokorttia. Ostan vain sen, minkä pystyy kerralla maksamaan. Jos ei pysty, täytyy säästää ensin. Autolainakin on vähän turha. Mutta siihenkin voi säästää ensin, ettei tarvitse sitä lainaa tai ainakin selviää pienemmällä lainalla.

Niin, mutta tolla on ne jo. Ei niitä voi enää jättää pois. 

Vierailija
71/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, lainoja makselet joka kk.

Eli olet aiemmin elänyt yli varojesi ja nyt sitten maksat siitä sitä hintaa.

Meinaatko, että vain velattomat matkustelevat? 

Ap

Vierailija
72/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä verran saat palkkaa?

N. 2200 netto.

Ap

Vierailija
73/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee ap? Onko velkoja, osamaksuja, luottoja maksettavana? 

Vuokraan, autolainaan, opintolainaan, luottokorttilainaan, vakuutuksiin, sähkölaskuun ja muihin laskuihin. Bensaan ja ruokaan sitten loput.

Ap

Minulla on aina ollut rahaa matkustamiseen. Autot olen aina ostanut niin että ensin säästänyt ja sitten ostanut käteisellä, ei autolainaa, vaikka olisi kuinka halpa prosentti, koska siten joutuu kuitenkin ottamaan kalliin autovakuutuksen. Luottokorttilaskut maksan aina samassa kuussa niin ei mene korkoja. Asunto on oma, eli muuttanut heti opiskelujen jälkeen mahdollisimman pian pois vuokralta, ja asuntolainaan tasalyhennys, niin että joutuu maksamaan laina-aikana vähiten korkoa. 

Vierailija
74/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt en käsitä, mihin rahasi oikein kuluvat? Vaikka olen työtön, pystyn silti käymään kampaajalla säännöllisesti, kuntosalilla, shoppailemassa. Ulkomaanmatkoista en nykyään enää välitä. Ruokaakin ostan katsomatta edes hintoja.

Niin. Sinä et ole joutunut ottamaan kallista opintolainaa etkä joudu pitämään autoa. Näyttäisi olevan järkevämpää jättäytyä itsekin työttömäksi, jos silloin jää noin paljon ylimääräistä.

Ap

Vierailija
75/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et kauvaan.leikkuri laulaa tukiin.

kauvaan : D

Vierailija
76/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä verran saat palkkaa?

N. 2200 netto.

Ap

Hyvin tienaat. Mulla toi bruttona ja hyvin pärjäilen. Ei tosin yhtään velkaa.

Vierailija
77/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työn teosta pitää jäädä säästöön rahaa pakollisien kulujen jälkeen.

Vierailija
78/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ns. "suojaosuus" pitäisi ainakin jäädä. Noin 80-100€/kk vähintään. Tuolla voisi ostaa sitten kaffetta ja vehnästä jos haluaa vähän hemmottelua. Vähän vapautta ja iloa puurtamisen väliin.

Vierailija
79/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinä et ole joutunut ottamaan kallista opintolainaa etkä joudu pitämään autoa. Näyttäisi olevan järkevämpää jättäytyä itsekin työttömäksi, jos silloin jää noin paljon ylimääräistä.

Ap

Sinä olet valinnut ottaa opintolainaa ja valinnut liikkua omalla autolla. Ne on valintoja. Sinun omia valintoja.

Vierailija
80/183 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jokaisen pitäisi pystyä pakollisten kulujen lisäksi säästämään edes muutaman satasen kuussa.

Mikä järki muuten käydä töissä, jos joutuu koko elämänsä asumaan vuokralla kädestä suuhun. Sen ymmärrän jos on joku nälkätaiteilija eikä suostu muuhun ammattiin kouluttautumaan.

Minä pystyin ennen. Nyt ne menee, kun hinnat on nousseet.

Mihin rahat menee? 2500e/kk palkasta lähtee kolmannes ensin veroihin ja muihin maksuihin, sitten asumisen kulut ja normaalia arkea. Velkoja ei enää ole. Lapsia on kolme. Yhdestä saan vielä lapsilisää. Ei muita tuloja. Saman kai saisi jos olisi tekemättä mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan