Mitä hyötyä muka on säästää vettä?
Joka vuosi tulee kunnalta kirje, että taas on pakko nostaa vesimaksuja ja syynä veden käytön väheneminen. Mitä järkeä sitä on siis säästää, jos joudut aina vain maksamaan enemmän sen johdosta? Mieluummin sitten otan pitkiä suihkuja kuin maksan saman lyhyistä suihkuista.
Kommentit (21)
No vesilasku on pienempi, kun pihistelee. Suihkussa on aika vaikea pihistellä. Jos pihistelee suihkusta niin sitten siellä suihkussa menee kauemmin, kun on likaisempi eli ei tule mitään säästöä.
Typerää kommarien ulinaa että vettä pitäisi muka säästää,en varmaan säästä yhtään.
Suomessa vettä riittää joten ei ole mitään syytä säästää
On idiootin puuhaa phistellä vettä Suomessa, tämä kun on maailman viimeisin paikka mistä se loppuu... Nyt jo joutuu vesilaitokset juoksuttamaan vettä turhaan putkistossa että sen laatu pysyy hyvänä kiitos teidän pihistelijöiden!
Missä minä masturboisin, jos en suihkussa?
Onneksi ette asu esimEspanjassa. Suomessa vielä vettä riittää mutta monessa maassa puhdas vesi alkaa olla kortilla. Siitä on puutetta
Se että Espanjassa on vesipula ei ole syy säästää sitä Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vettä riittää joten ei ole mitään syytä säästää
Sittenhän voit käydä peseytymässä vaikka lähimmässä järvessä? Tiesitkö, että myös jäteveden käsittely ja puhdistus maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ette asu esimEspanjassa. Suomessa vielä vettä riittää mutta monessa maassa puhdas vesi alkaa olla kortilla. Siitä on puutetta
Eipä kyllä kiinnostele lainkaan asua jossain vesipula-espanjassa. Kuka hullu sinne muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Täällä ei nimittäin ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja Kiinassa pitää säästää riisin syönnissä, koska Suomessa ei kasva riisiä? Lisää muita älyvapaita ideoita.
Vierailija kirjoitti:
No juuri se säästö. Minä ainakin maksan vesilaskuni itse ja myös maksan käyttöveden lämmittämiseen kuluvan sähkön itse. Tottakai haluan mahdollisimman pieniä laskuja. Lähinnä meillä vedensäästö on sitä, että peseydytään kohtuullisessa ajassa. Eli ei mitään puolen tunnin suihkuja. 5-10 minuuttia riittää, ihan nuo teinit on sen huomanneet itsekin. Suihku sammutetaan saippuoimisen ajaksi tottakai.
Kun tällaisesta kulujen järkevästä seuraamisesta tulee tapa, ei sitä tarvitse sen kummemmin ajatella .
Et siis ymmärtänyt sitä, että kun vettä säästää niin hintoja nostetaan. Ja kohta maksat siitä 5 min suihkusta saman kuin 10 min suihkusta muutama vuosi sitten.
Eihän kylmä vesi maksa suomessa käytännössä mitään, mutta miettikääpä millä sitä vettä lämmitetään. se vasta maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Kiinassa pitää säästää riisin syönnissä, koska Suomessa ei kasva riisiä? Lisää muita älyvapaita ideoita.
Afrikassa ei saa ottaa aurinkoa talvella koska Suomessa ei paista aurinko.
Säästän koska vesi maksaa eli rahan takia
Vierailija kirjoitti:
Säästän koska vesi maksaa eli rahan takia
Mut sitten vesilaitos joutuu juoksuttamaan vettä putkiston kunnon ylläpitämiseksi ja sekin maksaa rahaa.
Se on aivan satavarma jotta suomalaista vettä myydään pimeästi ympäri maapalloa.
Ei mitään. Suomessa on vettä yllinkyllin ja se menee takaisin kiertoon. Turhaa hömppää siis.
Tässäpä teille faktaa: vesilaitoksen kuluista 90% on kiinteitä. Ne on siis samat riippumatta siitä juokseeko vettä vähän vai paljon.
Niinpä jos vettä aletaan säästämään joutuu vesilaitos nostamaan hintaa jotta se saisi nämä kulut peitettyä.
Veden säästäminen johtaa siis väistämättä siihen että veden hinta nousee.
Eli se on aivan aikuisten oikeasti hölmöläisten puuhaa
No juuri se säästö. Minä ainakin maksan vesilaskuni itse ja myös maksan käyttöveden lämmittämiseen kuluvan sähkön itse. Tottakai haluan mahdollisimman pieniä laskuja. Lähinnä meillä vedensäästö on sitä, että peseydytään kohtuullisessa ajassa. Eli ei mitään puolen tunnin suihkuja. 5-10 minuuttia riittää, ihan nuo teinit on sen huomanneet itsekin. Suihku sammutetaan saippuoimisen ajaksi tottakai.
Kun tällaisesta kulujen järkevästä seuraamisesta tulee tapa, ei sitä tarvitse sen kummemmin ajatella .