Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei opiskelupaikkaa taaskaan...

Vierailija
13.08.2024 |

Siis onko muita kohtalontovereita joilla on ihan kauhea fiilis kun ei päässytkään kouluun. Mä hain jo toista vuotta putkeen ja oikeesti yritin panostaa pääsykokeeseenkin ja siltikään ei paikkaa tullut.

On vielä ihan kauheen syyllinen olo siitä, että oon vähän katkera mun parhaalle kaverillekin joka sit taas sai opiskelupaikan. Hän sai siis paikan josta mä olin sille kertonu, koska olin jo vuosia suunnitellu hakevani sinne. Hän sit päätti hakea kans samaan, kun hänellä ei ollu itellään mitään suunnitelmaa ja halusi päästä samaan paikkaan kun mä. Noh hän sit pääski mun unelmakouluun, mun haluamalle alalle ja mä en... Mä yritän olla sivussa onnellinen sen puolesta ja yritän olla näyttämättä kuinka paljon tää ärsyttää mua, mut se on välillä tosi vaikeeta. Tulee ihan jäätävä FOMO noist sen kaikist koulujutuista.

Onks kellää mitää samanlaist tai samankaltasta kokemusta? Oonko nyt vaan ihan typerä ku ajattelen ees tällästä😅🥲 Mitä mun pitäs tehdä et saisin tän tunteen loppumaan? Oon tosi pettyny itteeni ja tuntuu et mikään ei ikiin onnistu.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle ei ainakaan käynyt niin, että hait väärällä alalle koska sen nimi oli samankaltainen. Sosiologi vs sosionomi. Sinne meni ensikertalaisuus kankkulankaivoon ja ensivuonna entistä vaikeampi päästä unelma-ammattiin sosionomiksi...

Jos on lukutaidoton, ei ansaitsekaan opiskelupaikkaa. Tai niin typerä ettei tiedä mikä ammatin nimi oikeasti on.

Suosittelen astrologiakursseja niin pääset tähtitieteilijäksi.

Parempi sijoitus tulevaisuutta ajatellen on opiskella ekologiksi niin sinusta tulee markkinatalouden rautainen ammattilainen.

Vierailija
42/42 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mihin hait?

Hain TAMKiin bioanalyytikoksi. Jäin varasijalle 15. Ärsyttää toi vielä enemmän kun varasija on noin pieni. Olisi siis voinut olla mahdollisuus päästä kouluun. Jos varasija ois ollu vaikka 150 niin ei ois ärsyttänyt yhtä paljoa, kun tietää etukäteen jo että on mahdotonta päästä.

Haitko lukiopohjalta? Jos hait, niin kannattaa mennä uudestaan kirjoituksiin korottamaan arvosanoja, jos pääsisi sitten arvosanoilla sisään. Jos taas menit amispohjalta niin sitten ei auta kuin yrittää uudestaan pääsykokeiden kautta. Ensivuonna pääsykokeetkin ovat ilmeisesti erilaiset kuin aikaisemmin.

Lukiopohjalta joo! Ja arvosanatkin oli ihan keskiluokkaa. A B C C C. Kävin kaksi kertaa uusimassaEi millään pahalla, mutta tuo ei ole keskiluokkaa nykyhakijoiden joukossa, vaan ihan reilusti heikko tulos. A on huonoin hyväksytty, B toisiksihuonoin. M:n paperit olisivat keskinkertaiset ok paperit. Sinun todistus ei ole edes C. Moni käy korottamassa ja saa todistukseen E:tä ja L:ää. Ehkä sinun pitäisi todeta realiteetit ja katsella hieman vähemmän vaativaa alaa sisäänpääsyn suhteen...

tietenkin on ala-oppilaitoskohtaista millä arvosanoilla todistusvalinnassa tulee valituksi. Kuitenkin edelleen yo-kirjoitusten arvosanat määräytyvät prosenttimäärien mukaan eli edelleen 5% kirjoittajista saa Laudaturin arvosanaksi. Eli ei tämän hetken ylioppilastutkintotodistuksissa ole sen enempää korkeita arvosanoja kuin niitä on ollut aiemminkaan.

Tietenkin se, että nyt on mahdollista kirjottaa huomattavasti useampia aineita ja useiden laudaturien kirjoittajat erottuvat joukosta. Riippumtt siitä korottaako "moni" kuten mainitsit arvosanojaan, on joka vuosi kirjoituskerralla prosentuaalisesti sama määrä eri arvosanoja tarjolla. Pisterajat vain vaihtelevat kokeen suorittajien tason mukaan. Prosentuaalisesti suurin osa kirjoittajista kirjoittaa kuitenkin arvosanoja C ja M. Eli turhaan ilkeilet ap:lle. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi