Miksi Suomessa ei auteta toisia ihmisiä vaikka pyytää?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa.'
Tuo urkinnasta kirjoittava henkilö; olet kesän aikana, jota vauva.fi olen lukenut, sangen usein tämän huolesi tänne ilmaissut.
Saako kysyä, mistä moinen päätelmä urkinnan kohteeksi joutumisesta?
En itse enää ole Fb aktiivi, mutta aktiivisuuden aikana itselläni oli useita Fb-tilini hakkeriyrityksiä.
Niistä joka kerran Fb:n taholta minulle ip-koodin kera spesifi selonteko, sis. hakkerointikaupungin koordinaatit.
Poistuinkin tämän johdosta Fb:sta kokonaan; ainakin toistaiseksi.
Sometili on 'digitaalinen kotipes
"SAAT ELÄMÄSI TAKAISIN KUN LUOVUTAT", tiedetään kertoa
Vierailija kirjoitti:
Sen vuoksi kun on olemassa ihmisiä, jotka ei itse tee muuta kuin pyydä apua.
juuri näin. on ruvennut koko auttaminen tympimään, kun joutuu maksamaan valtavia veroja satojentuhansien elämäntapapummien elättämiseksi tuilla
Mies auttaa aina ja sitten palkaksi saa valitusta ja paskaa niskaan. Sen sukulaiset on kiittämätöntä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä lisää:
https://profinder.fi/referenssit-kohderyhmapalvelut/levelup-b2b-kohdery…
Sepolta ostetaan halvella B2B -kontaktit
"Olen tehnyt oman asiakasvastaavani Sepon kanssa töitä jo vuosia ja ongelmat muuttuvat oitis ratkaisuiksi. "
-Ongelmat muuttuivat oitis ongelmiksi muille
Tollaset avunpyytäjät tahtoo aina pyytää apua niiltä kiltihköiltä ihmisiltä, joiden olettaa auttavan aina ilman vastapalvelusta. Tuollaiset ihmiset monesti on jo kyllästyneet siihen, koska heiltä AINA halutaan jotain, eivätkä yllättäen sitten aina jaksakaan auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies auttaa aina ja sitten palkaksi saa valitusta ja paskaa niskaan. Sen sukulaiset on kiittämätöntä porukkaa.
Mies auttaa, koska osaa tehdä. Muut eivät osaa tehdä MITÄÄN
Olen kuullut monelta yksin asuvalta naiselta, että naapurit eivät auta, sukulaiset eivät auta, kunta ei auta jne. Totta.
Vierailija kirjoitti:
Eikä koskaan kysytä naapurilta, tarviiko hän apua, vaikka hyvin nähdään että naapuri on vanha, invalidi tai muuten esim liikuntaesteinen.
Tai jos naapurissa on yksinäinen 60+ nainen. Vaikka hänen kattonsa näyttäisi vuotavan tai pihatyöt tekemättä. Laitetaan vain näköesteitä omalle pihalle, ettei karmeus näy. Ja jos hyvin käy, moititaan häntä vielä muille naapureille ja tutuille.
Vierailija kirjoitti:
Eikä koskaan kysytä naapurilta, tarviiko hän apua, vaikka hyvin nähdään että naapuri on vanha, invalidi tai muuten esim liikuntaesteinen.
Muuttakoot naapuri palvelutaloon tai hoitokotiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne avunpyynnöt ovat ihan älyttömiä. Eletään yli varojen ja vaaditaan sen jälkeen rahaa, pyydetään remonttiapua kun on ostettu purkukuntoinen mörskä tai tehty paljon lapsia, vaikka on ollut vaikeuksia hoitaa sitä ensimmäistäkään. Jokainen ottakoot vastuun tekemisistään.
Ei auteta vaikka kysytään, tietävätkö asiallista remonttifirmaa. Ei, ei me tiedetä, ja juostaan pois remontoimaan omaa taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos naapurissa on yksinäinen 60+ nainen. Vaikka hänen kattonsa näyttäisi vuotavan tai pihatyöt tekemättä. Laitetaan vain näköesteitä omalle pihalle, ettei karmeus näy. Ja jos hyvin käy, moititaan häntä vielä muille naapureille ja tutuille.
Tämän naisen on muutettava kerrostaloon, jos ei muuten pärjää. Itsekästä asua väkisin omakotitalossa, vaikka ei sellaista kykene ylläpitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne avunpyynnöt ovat ihan älyttömiä. Eletään yli varojen ja vaaditaan sen jälkeen rahaa, pyydetään remonttiapua kun on ostettu purkukuntoinen mörskä tai tehty paljon lapsia, vaikka on ollut vaikeuksia hoitaa sitä ensimmäistäkään. Jokainen ottakoot vastuun tekemisistään.
Ei auteta vaikka kysytään, tietävätkö asiallista remonttifirmaa. Ei, ei me tiedetä, ja juostaan pois remontoimaan omaa taloa.
Selvittäkööt itse sen remonttifirman. En ole mikään Google.
Kyllä autetaan mutta jos koko ajan sama/samat kitisemässä p*rseen takana ja vinkumassa apua milloin mihinkin eikä heiltä saa mitään vastavuoroisuutta niin väsyy ja kyllästyy ja mielummin toivottaa hevon kuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä autetaan pyydettäessä mutta se ei saa olla itsestäänselvyys ja vastavuoroisuus on oltava. Missä sua ei ole autettu?
Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa
Hakkerihullu ujuttaa spämminsä jo muihinkin ketjuihin, ilmiannettu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä lisää:
https://profinder.fi/referenssit-kohderyhmapalvelut/levelup-b2b-kohdery…
Pipedrive ja hakkeroinnit myyntikuntoon
Annan apua, jos avunpyyntö on järkevä eikä perustu ihmisen itsensä mokailuun tai vaikka huonoon suunnitteluun tai suunnitelemattomuuteen. Silloin koen, että ihmisen on parempi oppia eikä aina olla käsi ojossa avunpyyntöjen kanssa.
Naapurin vanhusta autan useinkin. Talvisin kolaan pihan, vien postin hänelle sisälle, jos menen käymään kaupassa, käyn kysymässä onko hän jotain vailla, haluaako tulla mukaan vai käynkö hänen puolestaan kaupassa ja sellaista. Tämä on helppoa, kun hän itse on kertonut siitä miten ei enää jaksaisi asua omassa talossaan, mutta kun ei haluaisi luovuttaakaan vielä ja siirtyä palvelutaloon. kun tajuan, että oma koti voi olla raskas ja rakas ja silti siellä haluaa elää niin pitkään kuin voi ja siinä missä voin auttaa, niin mielelläni autan. Mutta jos tämä vanhus olisi röökaaja tai alkoholiriippuvainen, niin en jaksaisi auttaa ennenkuin vierottautuisi noista aineista eroon.