Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei auteta toisia ihmisiä vaikka pyytää?

Vierailija
13.08.2024 |

Miksi Suomessa ei saa apua vaikka pyytää?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina pysty ja jaksa auttaa oman tilanteeni takia. Ei kovin usein minulta kyllä pyydetäkään

Vierailija
22/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuruston alkkisnainen on aina pyytämässä apua, usein rahallista. Kun sanoin että ei, laitat ne kuitenkin tupakkaan tai viinaan, tämä alkoi kerjätä minulta särkylääkettä. Että hävettää olla suomalainen, kun huonommisto on tuollaista sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan aina jos pyydetään ja osaan. Pääkaupunkiseudullahan vierailta ei apua pyydetä eikä täällä muutenkaan puhuta vieraille ihmisille. Naurettavaa ja säälittävää jengiä täällä. Ulkomaalaiset pyytävät kyllä.

Vierailija
24/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap:ta pitäisi auttaa?

Vierailija
25/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan aina jos pyydetään ja osaan. Pääkaupunkiseudullahan vierailta ei apua pyydetä eikä täällä muutenkaan puhuta vieraille ihmisille. Naurettavaa ja säälittävää jengiä täällä. Ulkomaalaiset pyytävät kyllä.

Mitä tarkoitat avulla? Kyllä mulle pääkaupunkiseutulaiset aina neuvoo vaikka reittiä ystävällisesti jos on jotain tuollaista. Jos on jotain isompaa, niin pkseudullahan on maksullisia palveluja kattavasti siivoukseen, muuttoon ja kuljetuksiin. En itsekään auttaisi kuin läheistä kaveria, jos homma on sellainen mikä vaatii suht paljon taloudellista tai ajallista sitoutumista.

Vierailija
26/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vähän väliä vonkaamassa pillua mutta en saa edes säälistä. Arvatkaa pahoitinko mieleni?

Vierailija
27/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut ja mua on autettu ihan mahtavalla tavalla useammankin kerran. Koskaan en ole vaatinut mitään, apu on tullut ihmisistä itsestään. 

Mun mielestä suomalaiset on hyviä ihmisiä

Vierailija
28/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat avulla? Kyllä mulle pääkaupunkiseutulaiset aina neuvoo vaikka reittiä ystävällisesti jos on jotain tuollaista. Jos on jotain isompaa, niin pkseudullahan on maksullisia palveluja kattavasti siivoukseen, muuttoon ja kuljetuksiin. En itsekään auttaisi kuin läheistä kaveria, jos homma on sellainen mikä vaatii suht paljon taloudellista tai ajallista sitoutumista.

Sitä mitä se sana tarkoittaa koko kirjossaan ja kattavuudessaan.

Vierailija
29/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vähän väliä vonkaamassa pillua mutta en saa edes säälistä. Arvatkaa pahoitinko mieleni?

Varmaankin itkutuheroisin silmin siellä tuotakin viestiäsi kirjoitit.. Voimia👍🏻

Vierailija
30/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi kun on olemassa ihmisiä, jotka ei itse tee muuta kuin pyydä apua. 

Vierailija
31/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä autetaan pyydettäessä mutta se ei saa olla itsestäänselvyys ja vastavuoroisuus on oltava. Missä sua ei ole autettu? 

Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa

Lääkäri auttaa.

Vierailija
32/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä autetaan pyydettäessä mutta se ei saa olla itsestäänselvyys ja vastavuoroisuus on oltava. Missä sua ei ole autettu? 

Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa

Lääkäri auttaa.

Lääkäri auttoi sen verran, että kehotti kääntymään poliisin puoleen

Vierailija
33/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset "auttavat" kun haluavat päästä osalliseksi johonkin mikä hyödyttää heitä, ja apua pyytäessä hylkäävät, saattavat jopa pahoinpidellä. Eivät siis ole avuliaita tai sisäistäneet avun antamisen merkitystä, vaan verhoavat hyväksikäyttöä tai jopa väkivaltaa auttamisretoriikkaan. Sanoo yhtä, tekee toista. R aiskaa ja sanoo rakastelevansa. Jne. Perus valehtelua ja harhaanjohtoa. Älkää kuunnelko sanoja, vaan katsokaa tekoja ja seurauksia

Vierailija
34/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se avunpyyntö on hyväksikäyttöä, ei silloin tarvi "auttaa".

Itse tapasin illanistujaisissa uuden ihmisen, jonka kanssa vaihdoimme numeroita. Kas kummaa, seuraavat yhteydenotot olivat avunpyyntöjä. Ensin sai apua, mutta sitten olisi tarvinnut ammattiin liittyvää apua (tuntikausia), ei oikein enää napannut. Olikohan muut ihmiset jo kaikonneet ympäriltä, kun ihan uuden ihmisen apuun halusi turvautua?

Vierailija
35/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset "auttavat" kun haluavat päästä osalliseksi johonkin mikä hyödyttää heitä, ja apua pyytäessä hylkäävät, saattavat jopa pahoinpidellä. Eivät siis ole avuliaita tai sisäistäneet avun antamisen merkitystä, vaan verhoavat hyväksikäyttöä tai jopa väkivaltaa auttamisretoriikkaan. Sanoo yhtä, tekee toista. R aiskaa ja sanoo rakastelevansa. Jne. Perus valehtelua ja harhaanjohtoa. Älkää kuunnelko sanoja, vaan katsokaa tekoja ja seurauksia

k usettajien k usipäiden valtiossa ei kukaan enää halua asua

Vierailija
36/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija   kirjoitti:

'Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa.'

Tuo urkinnasta kirjoittava henkilö; olet kesän aikana, jota vauva.fi olen lukenut, sangen usein tämän huolesi tänne ilmaissut.

Saako kysyä, mistä moinen päätelmä urkinnan kohteeksi joutumisesta?

En itse enää ole Fb aktiivi, mutta aktiivisuuden aikana itselläni oli useita Fb-tilini hakkeriyrityksiä.

Niistä joka kerran Fb:n taholta minulle ip-koodin kera spesifi selonteko, sis. hakkerointikaupungin koordinaatit.

Poistuinkin tämän johdosta Fb:sta kokonaan; ainakin toistaiseksi. 

Sometili on 'digitaalinen kotipesä.'

Ei kukaan kotiinsa kutsumatonta tunkeilijaa halua. Meni fiilikset.

Vierailija
37/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en auta, koska minulla on ihan tarpeeksi tekemistä omassa elämässä ja perheessä. Kohta olen itse autettava, jos lähden muita auttamaan.

Vierailija
38/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne avunpyynnöt ovat ihan älyttömiä. Eletään yli varojen ja vaaditaan sen jälkeen rahaa, pyydetään remonttiapua kun on ostettu purkukuntoinen mörskä tai tehty paljon lapsia, vaikka on ollut vaikeuksia hoitaa sitä ensimmäistäkään. Jokainen ottakoot vastuun tekemisistään.

Vierailija
39/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija   kirjoitti:

'Auttaako joku tästä kirouksesta irti: Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa.'

Tuo urkinnasta kirjoittava henkilö; olet kesän aikana, jota vauva.fi olen lukenut, sangen usein tämän huolesi tänne ilmaissut.

En itse enää ole Fb aktiivi, mutta aktiivisuuden aikana itselläni oli useita Fb-tilini hakkeriyrityksiä.

Niistä joka kerran Fb:n taholta minulle ip-koodin kera spesifi selonteko, sis. hakkerointikaupungin koordinaatit.

Ei kukaan kotiinsa kutsumatonta tunkeilijaa halua. Meni fiilikset.

Päätelmä on: OLE PERINTÄMIEHEEN YHTEYDESSÄ NIISTÄ TIETOMURROISTA. 

Teillä on pskat urkkijat, koska ette ole kyennyt tätä ratkaisemaan. TIETOA ON ANNETTU KOLMANSIEN OSAPUOLTEN TOIMESTA.

Vierailija
40/66 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija   kirjoitti:

Ei kukaan kotiinsa kutsumatonta tunke

JOO JA PARHAAT TIETOLÄHTEET ONKIN URKKIJAT ITSE ! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän