Sipiläorpo aloitti Turun tunnin junan suunnittelun vuonna 2016. Rahaa suunnitteluun meni 40 miljoonaa
Kommentit (5)
Mitä hyötyä tunnin junasta on välipaikkakunnilla kun se ei pysähtele. Vain kouralliselle turkulaisia ja hesalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tunnin junasta on välipaikkakunnilla kun se ei pysähtele. Vain kouralliselle turkulaisia ja hesalaisia.
Uusi linjaus mahdollistaa rantaradan kehittämisen. Uusi linjaus toisi suoran yhteyden Helsinkiin lohjalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tunnin junasta on välipaikkakunnilla kun se ei pysähtele. Vain kouralliselle turkulaisia ja hesalaisia.
Uusi linjaus mahdollistaa rantaradan kehittämisen. Uusi linjaus toisi suoran yhteyden Helsinkiin lohjalaisille.
Tämä on täysin tarpeeton ja hyödytön parannus. Lohjalta ajaa Helsinkiin puolessa tunnissa ja tarvittaessa myös bussilla noepana sukkualyhteytenä jos niin halutaan. Matkustajamäärät tuskin ovat kovin kummoiset. Oleellista hyötyä koituu vain tulevan asemanseudun lähistöllä asuville joiden työpaikka tms. on lähellä Helsingin rautatieasemaa. Varmasti heitä on ainakin kymmenen. Vähänkään pidempi yhdysmatka jommassa kummassa päässä vesittää kaiken hyödyn. On kovin arvokkaita minuutteja näiden tusinan lohjalaisen elinhetket, sellainen sata miljoonaa euroa verorahaa per lärvi.
Mitä avaukseen tulee, niin sillä laillahan se menee. Ensin pitää tutkia ja suunnitella, jotta päästään kiinni konkreettiseen arvioon loppusummasta ja hyödyistä. Sen perusteella voidaan todeta, kannattaako vaiko eikö kannata. Edellinen Marinin hallitus totesi jo tästä pöyhkeilyhankkeesta, että ei kannata ja asia päätettiin unohtaa. Orpolla meni ohi se muistio, jossa kerrottiin että pääministerinä pitää ajaa koko maan ja valtion etua eikä oman nurkkakunnan mukavien rahamiesten.
Tarpeeton juna, uusi moottoritie ajaa saman asian. Eli nopea yhteys tku-hki.