Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tyytyväinen itseesi ilman meikkiä?

Vierailija
13.08.2024 |

Minä en laita yleensä edes illanistujaisiin tms.

Ylioppilasjuhliin ym. kyllä laitan.

Mutta 99% ajasta olen ilman meikkiä ja viihdyn.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä, ja koen oloni paljon paremmaksi meikittä kuin meikattuna. En ole nuorempanakaan meikannut rutiininomaisesti päivittäin tai edes illanviettoon lähtiessä, ja nyt nelikymppisenä meikkaan erittäin harvoin. Joskus tasoitan ihon sävyä bb-voiteella ja meikkaan kulmat, jos haluan antaa erityisen edustavan vaikutelman. Silmäni eivät enää siedä minkäänlaisia superyliherkillekään markkinoituja tuotteita tai edes ripsien taivuttamista, vaan alkavat vuotaa solkenaan ja muuttuvat punaisiksi. Huulipunassa en ole koskaan viihtynyt, joten _sipaisen_ ehkä nudea huulikiiltoa tai tyydyn pelkkään huulirasvaan. 

Vierailija
82/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen edes meikin kanssa itseeni.

Ihoni kukkii, aknen tapaista, sitä on pakko meikata. En meikkaa ainoastaan kasvoja, vaan myös mm käsiä ja kaulaa. Voisi olla aika mennä ihotautilääkärille, mutta ei ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen itseeni ilman meikkiä ja myös meikin kanssa. Mitenkään pakollista se ehostaminen ei ole, mutta onhan se mukavaa puuhaa ja tykkään lopputuloksesta. Tykkään myös käyttää sellaisia meikkejä, joiden koostumukset ovat hyvin minimalistisia, joten ihoni ei kärsi. Toki tämäkin harrastus niinsanotusti on turhuutta, ihan samalla tavalla kuin erittäin moni muukin harrastus.

Vierailija
84/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana meikkasin kun ihoni oli surkea, ei aknea vaan muuta erittäin epäesteettistä. Joka päivä värivoide naamaan ja illalla poispesu. Tein myös kevyen silmämeikin, mutta siinä kaikki.

Lopulta jätin värivoiteen pois ja päätin hävetä kasvojeni ihoa, samalla jäi myös se vähä muukin meikkaaminen. Eihän se ollut kivaa kun ihmiset tuijotti, tuli itkeskeltyäkin, mutta ihoni alkoi pikkuhiljaa parantua ilman mitään meikkiä.

Nyt olen ollut jo ihmisiän ilman muuta meikkiä kuin huulikiiltoa. Jos laitan värivoidetta, luomiväriä tai poskipunaa, ihoni ärsyyntyy heti. Ripsaria haluaisin käyttää, mutta se varisee alaluomille vaikka olen kokeillut monia merkkejä. 

Olisin taatusti nuoremman ja pirteämmän näköinen meikattuna, mutta terveys edellä mennään ja itse olen tottunut rupsahtaneeseen ja väsyneeseen naamaani. Toki kuulen kommentteja, että kannattaisi hieman "koros

Nykyään saa ihonhoito tuotteita millä iho ongelmat saadaan helposti tasapainoon. Myös meikkien laaduissa on merkittäviä eroja.

Vierailija
85/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä naamalla.. tärkeintä on että on hyvä Bärsse 🍑🤗

Vierailija
86/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmasta katsottuna voisin sanoa että onhan se koomista jos talipallon päällä on meikattu ja maalattu naamataulu pottunokalla. Näin jos suomalaisista naisista on kyse.

Vierailija
87/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en olisi? Itse asiassa olo on hivenen epävarmempi meikattuna kuin ilman, koska en tunne silloin olevani oikein oma itseni.

Vierailija
88/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena (ja huomattavasti nätimpänä ja raikkaampana) meikkasin aina, kun menin ihmisten ilmoille, kouluun, töihin jne. 

Kun tulin raskaaksi vuosia sitten, lopetin alituisen meikkaamisen. Meikkaan nykyään vain juhliin ja "viihteelle" mennessäni. 

Tavallaan jopa tykkään naamastani ilman meikkiä, vaikka pikkuvikojen lista on mittava. Olen kohta 50 vuotta, mutta näytän meikkaamattomana nuoremmalta. Tähän vaikuttaa omalla kohdallani myös se, että ripset ja kulmakarvat ovat mulla vaaleat. Olen oppinut pitämään tästä pohjoisesta värityksestäni, jota jotkut sanovat valjuksi ja värittömäksi. En pyytele anteeksi saati sitten häpeä sitä, että olen maailman mittaluokassa harvinaisuus. Olen ylpeä vaaleudestani, kuten muutkin saavat olla ylpeitä etnisestä taustastaan ja omasta yksilöllisyydestään. :) 

Vierailija
89/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa meikata itsestäni nätimpää. Kumpa osaisin. Peitän vaan ongelmakohtia.

Vierailija
90/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta en jaksa meikatakaan. Ainakaan näin helteellä.

Vierailija
91/91 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tyytyväinen edes meikin kanssa itseeni.

Ihoni kukkii, aknen tapaista, sitä on pakko meikata. En meikkaa ainoastaan kasvoja, vaan myös mm käsiä ja kaulaa. Voisi olla aika mennä ihotautilääkärille, mutta ei ole rahaa.

Mulla auttoi vähähiilihydraattinen ruokavalio aikoinaan, lisäksi hyvä käyttää öljyä + puhdistusmaitoa ihon puhdistukseen, ja otsonoitua öljyä kosteutukseen. 

Mulla lopulta auttoi se kun kuukautiset oli pari kk tauolla kun en syönyt tarpeeksi burn outin ja masennuksen takia, kun hormonitoiminta käynnistyi uudelleen ja menkat taas alkoi niin akne ei enää palannut takaisin, en tosin suosittele näin rajua hoitoa 😅 Ihotautilääkäriltä en saanut pysyvää apua mun hormonaaliseen akneen.