Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tyytyväinen itseesi ilman meikkiä?

Vierailija
13.08.2024 |

Minä en laita yleensä edes illanistujaisiin tms.

Ylioppilasjuhliin ym. kyllä laitan.

Mutta 99% ajasta olen ilman meikkiä ja viihdyn.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin jännä kun joitakin naisia selvästi ärsyttää meikkaamattomat naiset. Heti alkaa tuollainen ihme säksätys käytöstavoista tai siitä että jos ei ite tykkää lopputuloksesta niin "et vaan osaa". En ole koskaan kuullut, että yksikään mies tässä maailmassa olisi kommentoinut negatiivisesti meikittömyyttä, liiallista sotamaalaamista sen sijaan kyllä. 

Mä en ole ikinä arvostellut kenenkään meikittömyyttä. Sen sijaan omaa meikkaamistani on arvosteltu etenkin nuorempana monien toimesta, riippumatta siitä miten/miten paljon olen meikannut. Luonnollisuus on edelleen se suomalainen ihanne ja jos ei luonnonkauneutta ole suotu, niin pitäisi vaan pysyä poterossaan pallinaamana, eikä yrittääkään kaunistautua. Ei ihan reilua mielestäni kaikille meille pallinaamoille, joista meikin avulla saa ihan nätin. 

Vierailija
62/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen hyvin tyytyväinen ilman meikkiä kotona, veneillessä ja aina mökillä ollessani, esim. sienimetsässä ja muualla luontoretkillä.

Kuitenkin aina muuten ihmisten ilmoille lähtiessäni nautin siitä, että voin ehostaa kasvoni tilanteeseen sopivalla tavalla, arkisin kevyemmin ja juhliin kauniisti, mutta perusteellisemmin tehdyllä meikillä. 

Rakastan meikkaamista ja olen siinä hyvä, kun on sitä tullut vuosikymmeniä harjoiteltua. Olen siis hyvin tyytyväinen sekä ilman meikkiä että meikattuna. Töihin, kaupungille, juhliin tai muihin tapaamisiin en koskaan lähde ilman kaunista ehostusta. Se piristää ilmettä ja saa minut tuntemaan itseni hyvin hoidetuksi ja huolitelluksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen itseeni edes meikattuna, mutta en laitakaan muuta kuin ripsiväriä ja kajalia, niitäkin vain siksi että miinuslinssiset lasit saisivat silmät näyttämään pieniltä, ja silmät ovat ehkä ainoa kaunis asia minussa.

Vierailija
64/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan toisinpäin, meikkaamattomia naisia ärsyttää suunnattomasti meikkaavat naiset. Siitä saa kuulla jatkuvasti. Samoin muistutetaan, että meikkaava ei olisi luonnostaan kaunis, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Muiden ei tarvitse meikata, eikä se kiinnostele ollenkaan, mutta itse meikaan. 

Vierailija
65/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen ilman meikkiä, enkä edes osaisi meikata, ja tuskin herkkä ihoni ja herkät silmäni kestäisi mitään meikkiä. 

Vierailija
66/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa koskaan. Minulla on näkymättömät ripset ja kulmakarvat, hiukset vaaleanruskeat, iho vaalea "pinkki", ja usein on kehuttu miten heleä olen kasvoiltani. 

Vierailija
67/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kerran ammattimeikkaaja meikannut ja wau, nuorennuin ja kaunistuin. Onneksi on valokuva todisteena jotta tollasen minusta saa, mutta se vaatii taitoa, paljon aineita ja vielä enemmän aikaa. Kyllä meikki muuttaa ulkonäköä ja yllättäen rypytkin katoaa, ainakin hetkeksi. Silti, ihan rusinana ja luomuna tässä mennään. Yritän vältellä peilejä. 

Vierailija
68/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ylänuoli jos et omista mitään meikkejä. Laitan ensimmäisen.

Vierailija
69/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näköjään olla onnellinen siitä, että kasvojen iho on jotenkin pysyvästi tummunut, niin ei ole kalpeusongelmaa talvellakaan.

Vierailija
70/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy näköjään olla onnellinen siitä, että kasvojen iho on jotenkin pysyvästi tummunut, niin ei ole kalpeusongelmaa talvellakaan.

Mulla taas pysyvästi punertunut, jopa punainen, kiitos ruusufinni ja couperosa 😭

Vierailija
71/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään meikkaa tai värjää hiuksiakaan. Latvat tasoitan itse kotona.

Arjen sankari olet.

Vierailija
72/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä olenko tyytyväinen, mutta tähän sitä on tyydyttävä. Mihinkään meikkeihin en rahojani tuhlaa enkä ole koskaan voinut sietää turhuuden varjolla tehtyä eläinrääkkäystä ihan vaan siksi että joku voi itsensä turvallisesti meikata. Tiedän kyllä että nykyisin eläinkokeet ovat ns. kiellettyjä, mutta niitä silti tehdään jollain varjolla.

Vierailija
73/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tyytyväinen pärstääni ja ei, en edes osaisi meikata. Puhtaus ja siisti ulkoasu riittävät minulle antamaan itsevarmuutta. 

Vierailija
74/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole juuri meikkaillut paljon koskaan ja tottunut meikittömiin kasvoihini. Joku voi varmaan nähdä minut kalpeana ja väsyneenä, mutta itselleni tämä on se normi. 

Vierailija
75/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että jos jaksaisin oikein panostaa aikaa ja rahaa niin olisin varmaan paremman näköinen meikattuna, mutta kun ei vaan kiinnosta ihan niin paljon niin meikitön naama on mielestäni parempi vaihtoehto kuin se lopputulos jonka onnistun tuhertamaan. Ja hauska toi väite että meikkaamisen tekee siistimmän näköiseksi ja olisi tarpeen esim. aspalle. Pikemminkin sanoisin että monet olisivat asiallisemman näköisiä esim. ilman niitä tuhruisia hämähäkinjalkaripsiä, joita näkee varsinkin nuorilla. 

Vierailija
76/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin muuten mutta iho on helposti punoittava, rasvainen ja kirjava. Siitä syystä tykkään käyttää meikkiä oikeastaan aina, jos iho olisi tasainen niin kasvonpiirteisiin olisin tyytyväinen. Silti vaikka reissussa ja yökylässä, saunassa kumppanin kanssa (joka suht tuore ja reilusti nuorempi) en yhtään kyllä stressaa tätä asiaa, olen mikä olen

N46

Vierailija
77/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksituntia käytän aamu päivästä meikkaamiseen ennen töihinlähtöä. Mielestäni naisen kuuluu olla huoliteltu ihmisten ilmoille mentäessä

Vierailija
78/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Näytän paljon rumemmalta ilman meikkiä. Meikki on silti minimalistinen. Ripsi-ja kulmaväri, joskus huulikiilto. Värjään hiuksia ja meikkaan. Pidän värikkäistä vaatteista. Olen esteetikko, pidän kaikesta kauniista muutenkin. 

Olen niin kova murehtimaan kaikkea, että ilman turhamaisuustuokioita tulisin varmaankin hulluksi. 

Kuullostaa tutulta. Laitan kestovärjään kulmia ja ripsiä 2 krt kuussa, joskus otin microbladingin, mutta nykyään laminointi kulmissa. Meikkaan aina töihin, pohja (mukana aurinkosuoja 30), ripset, kulmat, luomivärit, huulipuna. Vapailla pohja, ripset, kulmat, huulirasva. Tykkään näyttää huolitellulta, ihonhoito ja meikit on mulle harrastus, tykkään tutkia uusia luonnonkosmetiikan sarjoja ja olen kokeillutkin monia, nyt löytyi muutama suosikki joista en luovu. Näytän monien mielestä n. 10v nuoremmalta ahkeran ihonhoidon ansiosta. Tykkään myös kauniista vaatteita, ulkonäöstä huolehtiminen tuo iloa, vaikka jonkun mielestä voi olla turhamaista. Pääasia että itse tykkää.

Vierailija
79/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksituntia käytän aamu päivästä meikkaamiseen ennen töihinlähtöä. Mielestäni naisen kuuluu olla huoliteltu ihmisten ilmoille mentäessä

Toivottavasti tää oli stereotypialäppä

Vierailija
80/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kauan saat tuhrattua, kun minulla menee n. 7 minuuttia laittaa meikkivoide, kulmakynää, ripsaria, poskipunaa ja huuliöljy.