Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tyytyväinen itseesi ilman meikkiä?

Vierailija
13.08.2024 |

Minä en laita yleensä edes illanistujaisiin tms.

Ylioppilasjuhliin ym. kyllä laitan.

Mutta 99% ajasta olen ilman meikkiä ja viihdyn.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin tyytyväinen. Meikkaan silti aina hieman, kuuluu käytöstapoihin. 

Käytöstapoihin?! 😂😂

No ei kuulu. Ja kyllä, olen tyytyväinen. Joskus saatan joihinkin juhliin laittaa ripsiväriä ja sipaista meikkipuuteria, mutta muuten en meikkaa koskaan. 

"Sipaista" 😆😆😆

Mille vuosikymmenelle sä oot jäänyt jumiin jos kuvittelet, että meikkaaminen on paksua pakkelointia???

Vierailija
22/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama "harha", eli että on kohteliasta meikata. En tiedä mistä tämä on tullut, en pidä epäkohteliaana jos jollakin muulla ei ole meikkiä, mutta itse en ikinä menisi etenkään juhliin ilman meikkiä, tuntuisi samalta kuin mennä verkkareissa ja ilman deodoranttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni paremman näköinen ilman meikkiä. Meikattuna tulee maalattu ja epämukava olo. Voi olla, että en vaan osaa, mutta eipä myöskään kiinnosta opetella. En meikannut edes omiin häihini. N40

Vierailija
24/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaalea ja ripseni ovat valkoiset. Siis todella valkoiset, oikein hohtavat valkoista. Käytän päivittäin ripsiväriä kotonakin ja usein sipaisen myös värillistä huulirasvaa kun olen ihmisten ilmoilla.

Vierailija
25/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoihin?! 😂😂

No ei kuulu. Ja kyllä, olen tyytyväinen. Joskus saatan joihinkin juhliin laittaa ripsiväriä ja sipaista meikkipuuteria, mutta muuten en meikkaa koskaan. 

"Sipaista" 😆😆😆

Mä en jaksa enää viisikymppisenä edes sutaista. Että kaupatkaa ne pakkelinne nuoremmille ja muistakaakin käyttäytyä!

Vierailija
26/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän muuta käytöstapoihin voisi kuulua? Silmälasit ja rannekello nyt ainakin.

Vierailija
27/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoihin?! 😂😂

"Sipaista" 😆😆😆

Mille vuosikymmenelle sä oot jäänyt jumiin jos kuvittelet, että meikkaaminen on paksua pakkelointia???

No jos yhdenkään influensserin videoita katsoo niin sitä se nimenomaan on. Joskus yritin löytää ideoita fressimmän ilmeen saamiseksi ja ekan minuutin jälkeen jätin sikseen kun olin niin tyrmistynyt siitä tököttien ja työvaiheiden määrästä. Minkälaisella ihmisellä on aikaa viettää joka aamu puoli tuntia peilin edessä? 

Vierailija
28/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin tuon kommentin käytöstavoista. Olen itsekin sanonut että meikkaan silloin kun se on todellakin kohteliasta näyttää siistiltä. Esimerkiksi myös asiakaspalvelussa on kohteliasta panostaa ulkonäköön edes hieman sillä se kuuluu hieman asiaan, silloin myös arvostaa niitä asiakkaita.

Vierailija
29/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän muuta käytöstapoihin voisi kuulua? Silmälasit ja rannekello nyt ainakin.

Pikkarit, nilkkasukat ja käsineet talvella.

Vierailija
30/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoihin?! 😂😂

"Sipaista" 😆😆😆

Niin, sipaista. Ilmeisesti et ymmärrä, mitä se tarkoittaa, niin voin tässä nyt kertoa. Meikkipuuterin pintaa pyyhkäistään siveltimellä pari kertaa ja sitten sillä siveltimellä kevyesti hipsutellaan se siihen siveltimeen tarttunut meikkipuuteri ympäriinsä kasvoihin. Ole hyvä.

Vierailija
31/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkokengät ja merkkilaukku tietysti.

Vierailija
32/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin tuon kommentin käytöstavoista. Olen itsekin sanonut että meikkaan silloin kun se on todellakin kohteliasta näyttää siistiltä. Esimerkiksi myös asiakaspalvelussa on kohteliasta panostaa ulkonäköön edes hieman sillä se kuuluu hieman asiaan, silloin myös arvostaa niitä asiakkaita.

Olen asiakaspalvelutehtävissä ja voin taata että yksikään asiakas ei poistu tilanteesta mielensä pahoittaeena siksi että aspalla ei ollut ripsiväriä. Kyllä ne on pikkasen eri asiat, joista se hyvä asiakaspalvelu koostuu. "Siisti" ulkonäkö ei ole sama asia kuin meikattu naama. 

Vierailija
33/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpön löpön. Nämä on niitä markkinamiesten istuttamia ajatuksia. Asiakkaille näytetään arvostus kyllä ihan eri tavoin, kuin meikkaamalla. Siistiltä näyttääkseen ei tarvitse meikata.

34/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vielä kukaan tälle aspalle sanonut, että pitäis opetella meikkaamaan 😅

Vierailija
35/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii ilman. Laitan arkipäivisin poskipunaa, kulmiin väriä ja huulipunaa. Ripsarista saan nykyään jotain allergiaa mutta yritän laittaa jos joku tilaisuus. Toimii kyllä ilmankin. Luomiväriä en ole pitkään aikaan laittanut. Ihoni menee pakkeleista vaan pilalle.

Vierailija
36/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskevatko nämä käytöstavat (eli meikkaaminen) myös miehiä, vai riittääkö heille asiakaspalvelutyössä ihan perus hygieniasta huolehtiminen, siistit vaatteet ja parturissa käyminen? Mikäli et odota mieheltä meikkaamista, niin näkemyksesi ulkonäön siisteydestä on melko kaksinaismoralistinen.

Vierailija
37/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoihin?! 😂😂

"Sipaista" 😆😆😆

No jos yhdenkään influensserin videoita katsoo niin sitä se nimenomaan on. Joskus yritin löytää ideoita fressimmän ilmeen saamiseksi ja ekan minuutin jälkeen jätin sikseen kun olin niin tyrmistynyt siitä tököttien ja työva

No harva sellaista määrää tavaraa naamaan laittaakaan - siis tavalliset työssäkäyvät ihmiset. Jos mä laittaisin silmien alle niin paljon peitevoidetta niin se korostaisi vaan juonteita. Mutta hei: on muitakin vaihtoehtoja välillä paljas naama - influenssereidin voidemäärät :)

Vierailija
38/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoihin?! 😂😂

"Sipaista" 😆😆😆

No jos yhdenkään influensserin videoita katsoo niin sitä se nimenomaan on. Joskus yritin löytää ideoita fressimmän ilmeen saamiseksi ja ekan minuutin jälkeen jätin sikseen kun olin niin tyrmistynyt siitä tököttien ja työva

Yllätyit, että influensserin videoilla on pyrkimys myydä mahdollisimman paljon tuotteita? Sitähän he työkseen tekee.

Mutta jos tuosta on paljon aikaa kun katsoit niitä, niin katsopa nyt uudestaan. Meikkimuoti on muuttunut paljon, nyt suositaan clean girl-lookkia ei mahdollisimman meikitöntä ja kuulasta. 

Vierailija
39/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kalpea, pakko laittaa. Olen meikannut melkein joka päivä jo 40 vuotta. 

Vierailija
40/91 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana meikkasin kun ihoni oli surkea, ei aknea vaan muuta erittäin epäesteettistä. Joka päivä värivoide naamaan ja illalla poispesu. Tein myös kevyen silmämeikin, mutta siinä kaikki.

Lopulta jätin värivoiteen pois ja päätin hävetä kasvojeni ihoa, samalla jäi myös se vähä muukin meikkaaminen. Eihän se ollut kivaa kun ihmiset tuijotti, tuli itkeskeltyäkin, mutta ihoni alkoi pikkuhiljaa parantua ilman mitään meikkiä.

Nyt olen ollut jo ihmisiän ilman muuta meikkiä kuin huulikiiltoa. Jos laitan värivoidetta, luomiväriä tai poskipunaa, ihoni ärsyyntyy heti. Ripsaria haluaisin käyttää, mutta se varisee alaluomille vaikka olen kokeillut monia merkkejä. 

Olisin taatusti nuoremman ja pirteämmän näköinen meikattuna, mutta terveys edellä mennään ja itse olen tottunut rupsahtaneeseen ja väsyneeseen naamaani. Toki kuulen kommentteja, että kannattaisi hieman "korostaa parhaita puoliani", mutta mennään tällä peruspahalla ja rumalla.

Parasta ihon kunnon paranemisen lisäksi on vapautus meikkaamisesta ja sen putsaamisesta. Oli se vaan sen verran suuritöistä hommaa.