Onko muille ilmestynyt nopeasti minipillerien syönnin aloittamisesta aivan uudenlaista läskiä?
Ruokailutottumukset on terveellisemmät kuin ennen, mikään ei ole muuttunut suuntaan miksi olisin yhtäkkiää näin paljon lihonut, kuin tuo pillerien syönnin aloittaminen. Mikään makean syönti ei kiinnosta minua ja sian ja naudankin lihan olen jättänyt pari vuotta sitten. Eli olen lihonut reilussa 2 vuodessa 12 kiloa. Juuri tässä ajassa jolloin olen syönyt pillereitä. Läskia on tullut aivan uusiin paikkoihin kuten selkään. Vyötäröllekkään ei ole koskaan tällä tavalla kiloja kertynyt. Tuntuu, että huomaan aina parin viikon välein vain lihoneeni lisää.
Kommentit (4)
Mitä hormoneita ne sun pillerit sisältää?
Esim. jos ne sisältää estrogeeniä, niin sun kehossa voi olla ns. "estrogeeni dominanssi" eli sun kehossa on liikaa estrogeeniä.
Liika estrogeeni lihottaa ja laittaa kilpirauhasen toimimaan vajaalla. Kilpirauhasen vajaatoiminta itsessään laittaa sitten aineenvaihdunnan toimimaan hitaasti ja se lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hormoneita ne sun pillerit sisältää?
Esim. jos ne sisältää estrogeeniä, niin sun kehossa voi olla ns. "estrogeeni dominanssi" eli sun kehossa on liikaa estrogeeniä.
Liika estrogeeni lihottaa ja laittaa kilpirauhasen toimimaan vajaalla. Kilpirauhasen vajaatoiminta itsessään laittaa sitten aineenvaihdunnan toimimaan hitaasti ja se lihottaa.
Kilpirauhaseen minulla on lääkitys ja en lihonut ennen lääkitystäkään. Minipillerit on pelkkää keltarauhashormonia. Jostain luin, että sitä ei voi olla elmistössä koskaan liikaa.
Ap.
Noh, ne on hormonivalmisteita ja lihominen on aina yleinen sivuvaikutus.