Apua. Olin kaksi päivää ulostamatta ja eilen tuli vain n. 10cm pökäle, tänään ei taaskaan kakata!!
Onko tämä nyt ihan normaalia enää? Ummetusta? Toi pikkupökäle tuli kyllä ulos helposti eikä ollut kuivaa eli mulla ei ole ummetusta, mutta miksi minua ei kakata?
Normaalisti kahden päivän tauon jälkeen tulisi isot jöötit. Tää ei oo provo. Olen huolissani terveydestäni.
Kommentit (66)
Voi jestas. Tulin juuri ruokatauolla käymään palstalla ja eka otsikko oli tämä. Minä, kun koin itseni äsken oudoksi ja yksinäiseksi ruokatauolla, mutta en kyllä enää :D
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas. Tulin juuri ruokatauolla käymään palstalla ja eka otsikko oli tämä. Minä, kun koin itseni äsken oudoksi ja yksinäiseksi ruokatauolla, mutta en kyllä enää :D
Täällä ei kyllä tarvi kenenkään tuntea itseään oudoksi. Niin paljon sekopäitä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Käy apteekista https://www.terveyskirjasto.fi/far05921
Kun en ole varma, että pitääkö tätä hoitaa? Ei tämä minua vaivaa. Mutta ihmettelen miksi ulostetta ei tule enempää.
Ap
No sinne on kovettunut joku tulppa. Huomenna tuntuu varmaan kuin repeis perräreikä paskaa tunkiessa. Osta jo valmiiksi peräruiskeita.
Sehän riippuu ihan siitä mitä olet syönyt. Ota tavaksi syödä vaikka omena joka päivä heti aamusta. Tai tee keittoa kaalista vaikka.
Maitohappotablettia säännöllisesti
Tiedäthän että apteekista löytyy useita hyviä tuotteita vatsan toiminnan vauhdittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä kuukautiset.
Ap
Ja se kuuluu meille miten? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No voisiko se olla syy?
Ap
Ota magnesiumia nyt ollut hiostavia kelejä.
Juo runsaasti olutta. Vatsa toimii.
Ummetus on yleistä mutta jos olet erityisen huolissasi niin käyhän lääkärissä. Lääkäri kertoi minulle että käytännössä vasta 72 tuntia ulostusväli katsotaan ummetukseksi ja tätä täytyy jatkua pitkään ennen kuin lääkärit ovat huolissaan. Tietysti jos on kipuja, pahaa turvotusta tai esimerkiksi verenvuotoa tai verta ulosteessasi niin niistä kannattaa olla hieman huolissaan. Stressiä kannattaa välttää mutta pitkittyessä ummetuskin alkaa vaivaamaan eli siten myös stressaamaan joten lääkärissä voi käydä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy apteekista https://www.terveyskirjasto.fi/far05921
Kun en ole varma, että pitääkö tätä hoitaa? Ei tämä minua vaivaa. Mutta ihmettelen miksi ulostetta ei tule enempää.
Ap
Söit kenties tavallista vähemmän. Ihan tuo on normaalia, vasta sitten jos on kolmisen päivää mennyt on huolestumisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä mitä olet syönyt. Ota tavaksi syödä vaikka omena joka päivä heti aamusta. Tai tee keittoa kaalista vaikka.
Älä sinä tule puuttumaan tähän, kun et ymmärrä mitään. Ap tarvitsee xl paketin mikrolaxia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No voisiko se olla syy?
Ap
No ei se nyt varsinaisesti voi olla syynä mutta ummettaa voi mihin aikaan kuukaudesta hyvänsä.
Mitäpä jos lopettaisit itsesi tarkkailun?
Kyllä sä sen ummetuksen huomaat, mahakipeä etkä saa kovaa kakkaa ulos.
Älä tarkkaile liikaa kroppaasi.