Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada väkivaltainen ja juoppo mies pois asunnosta?

Vierailija
12.08.2024 |

Ollaan seurusteltu muutama vuosi, ja tilanne mennyt mahdottomaksi. Olen tässä itse vuokralla, mies ei ole kirjoilla, osoite tänne kyllä on. Ei maksa vuokraa. Onko mulla oikeus heittää se noin vain pihalle? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus heittää pihalle kerran ei ole vuokrasopimukseen laitettu.

Vierailija
22/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeutta. Hän kykenee todistamaan että on käyttänyt osoitetta vakituiseen asumiseen. Se ei tarvitse edes kirjoilla oloa siihen. Hae käräjäoikeudesta häätö niin saat sen päätöksen jälkeen 6kk ulos. Toinen vaihtoehto on, että irtisanot asunnon  ja muuttopäivänä kaikki kamat ulos ovesta. Ovi kiinni. Sinä jatkat matkaasi ja mies voi koittaa löytää jonkun paikan. Sinun ei ole pakko sitä ottaa mukaasi. 

Ihme kun et lopettanut tuota hatusta vetämää höpinääsi vielä "terveisin juristi" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovessa on vain sun nimi, asia on selvä. Kysy poliisilta neuvoa. Voit tietysti ottaa avaimen sen nipusta kun se esim nukkuu. Tärkeintä että mielessäsi päätät suhteen lopullisesti ja lukitset päätöksen. Monille tällaisten suhteiden päätös on vaikea, jonkin aikaa yksin oltua heikkona hetkenä otetaan se tuttu takaisin. Jotkut muuttaakin ja muutonkin jälkeen päästää pahan uuteen kotiin. Se on loputon suo, kun yhteistä historiaa kaikkine vääristymineen riittää. Eli kun päätät varmasti, tee varasuunnitelmia, mitä tilalle. Jos mies on väkivaltainen, pahempaa on odotettavissa eli voit pyytää poliisin apua heti. Niille se on rutiinia.

Vierailija
24/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on oikeus, jos ei ole kirjoilla. Hätäkeskukseen vaan soitto. Been there.

Ap:lla vaiko hätäkeskuksessa?

Vierailija
25/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hän on kirjoilla, jos osoite kuitenkin sun luona? Onko hällä asunto jossain?

Kysy vuokranantajalta neuvoa.

Vierailija
26/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, mutta jos mies on väkivaltainen niin kuinka suojaat itsesi?

Itse keräisin tärkeimmät ja arvokkaimmat kamat ja häviäisin muualle siksi aikaa että mies lähtee.

Mutta siis sunhan pitäisi olla turvakodissa?

Vierailija
27/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko komea jännämies joten otit sen luoksesi asumaan? Ei miestä voin vaan voi heittää asunnosta pois. Haet oikeudelta häätömääräyksen, siinä menee 6-12 kuukautta.

Vierailija
28/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin pitäisi poistaa häirikkö jos se ei siellä asu.

Vierailija
29/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on yksi keino. Muutat itse pois eli irtisanot vuokrasopimuksen ja muutat pois. Sitten se mies on vuokranantajan vastuulla.

Vierailija
30/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Pyydä poliisit poistamaan, jos ei muuten lähde. Sitten vaihdat lukot.

Ei voi vuokra-asuntoon vaihtaa lukkoja.

Minä olen vaihtanut, eikä tullut mitään moitetta. Vastaava tilanne , kun en eroon päässyt muuten juoposta loisijasta. Vaati kyllä kytätä , koska on tarpeeksi kauan kapakassa että lukkoseppä ehtii työnsä tehdä. Tipalle meni , mutta luojan kiitos ehdittiin saada minulle vapaus omaan vuokra asuntooni. Pidän peukkuja puolestasi.

Vierailija
31/31 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Pyydä poliisit poistamaan, jos ei muuten lähde. Sitten vaihdat lukot.

Ei voi vuokra-asuntoon vaihtaa lukkoja.

Minä olen vaihtanut, eikä tullut mitään moitetta. Vastaava tilanne , kun en eroon päässyt muuten juoposta loisijasta. Vaati kyllä kytätä , koska on tarpeeksi kauan kapakassa että lukkoseppä ehtii työnsä tehdä. Tipalle meni , mutta luojan kiitos ehdittiin saada minulle vapaus omaan vuokra asuntooni. Pidän peukkuja puolestasi.

Vuokranantajaa ei luulisi haittaavan, jos riskihenkilö saadaan pois asunnosta. Ilmoitusasia pitäisi olla.