Miten saada väkivaltainen ja juoppo mies pois asunnosta?
Ollaan seurusteltu muutama vuosi, ja tilanne mennyt mahdottomaksi. Olen tässä itse vuokralla, mies ei ole kirjoilla, osoite tänne kyllä on. Ei maksa vuokraa. Onko mulla oikeus heittää se noin vain pihalle?
Kommentit (31)
Muuta itse muualle. Ketään ei kiinnosta.
On. Pyydä poliisit poistamaan, jos ei muuten lähde. Sitten vaihdat lukot.
Kyllä on oikeus, jos ei ole kirjoilla. Hätäkeskukseen vaan soitto. Been there.
Vierailija kirjoitti:
On. Pyydä poliisit poistamaan, jos ei muuten lähde. Sitten vaihdat lukot.
Ei voi vuokra-asuntoon vaihtaa lukkoja.
On oikeus heittää pellolle, jos ei maksa vuokraa ja ei ole kirjoilla. Ja ihan oman mielenterveytesi sekä fyysisen terveytesi kannalta kannattaa heittää pihalle.
Eikö lähde kun sanot että tää oli tässä?
Käske lähtemään pois ja antamaan avain takas, voit pyytää pari miespuolista tuttua mukaan vahtimaan, ettei miesystävä heittäydy väkivaltaiseksi. Jos ei lähde, soitatte poliisit viemään miehen pois ja lukot vaihtoon, jos ei palauta avainta.
Eikö saa edes vuokraisännän luvalla väkivallan uhatessa? Mitä väliä, jos asukas maksaa ja hoitaa avaimia saman määrän.
Ei ole oikeutta. Hän kykenee todistamaan että on käyttänyt osoitetta vakituiseen asumiseen. Se ei tarvitse edes kirjoilla oloa siihen. Hae käräjäoikeudesta häätö niin saat sen päätöksen jälkeen 6kk ulos. Toinen vaihtoehto on, että irtisanot asunnon ja muuttopäivänä kaikki kamat ulos ovesta. Ovi kiinni. Sinä jatkat matkaasi ja mies voi koittaa löytää jonkun paikan. Sinun ei ole pakko sitä ottaa mukaasi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö saa edes vuokraisännän luvalla väkivallan uhatessa? Mitä väliä, jos asukas maksaa ja hoitaa avaimia saman määrän.
Saa, jos vuokranantaja suostuu. Omin päin ei saa.
Mulla oli lyhyt suhde alkoholistin kanssa, jonka pistin pihalle. (kun paljastui rähinäviinaa juovaksi alkoholistiksi). Soitin hätäkeskukseen ja kerroin, että tyyppi ei lähde. Kysyivät onko kirjoilla ja kun ei ollut, laittoivat partion tulemaan. Hän lähti siitä sit menee. Eli kerro ensin, että poistu. Jos kieltäytyy, soita hätäkeskukseen siten, että hän kuulee (mene kuitenkin vaikka lukkojen taakse jos on väkivaltainen).
Pyydä persuja hakemaan se kansanedustajaksi.
Näkätä kotitöistä ja juo sen viinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaintenvaihdot menevät taloyhtiön isännöitsijän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaintenvaihdot menevät taloyhtiön isännöitsijän kautta.
... ja vuokranantajan suostumuksella.
Tee sille kaljopullopolku joka johtaa ulos asunnosta. Joka rappusellle yksi pullo.
itsepähän olet jännämiehesi valinnut
0/5, hohhoijaa