Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopesti ootte saaneet passin/henkilökortin tän kesän aikana?

Vierailija
12.08.2024 |

Mä hain henkilökortin ja lupapalveluun sain ekan ajan lokakuun loppuun. Onneksi ei oo kiire.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joka paikassa yhtä pitkät jonot?

Vierailija
2/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata varata aikas lupaspalvelusta jos sinun siis pitää käydä sormenjäljjet antamassa. Laita sähköinen hakemus ja mene lähimmälle poliisilaitokselle jonottamaan. Itse hain juuri uutta passia Helsingissä ja se vaati asemalla käynnin. Nettipalvelun mukaan seuraava vapaa aika olisi ollut 3 kk päässä. No, menin vaan laitokselle Pasilaan, jonotin 20 min ja se siitä. Passi tuli parin päivän päästä. Koko prosessissa hakemuksen jättämisestä passin saamiseen meni n. 5 työpäivää. 

Jos luette tarkkaan sen nettisivun, niin siellähän sanotaan, että "voit myös käydä poliisiasemalla jonottamassa". Ei Suomessa mene millään asemalla mitään tuntikausia siinä jonottamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata varata aikas lupaspalvelusta jos sinun siis pitää käydä sormenjäljjet antamassa. Laita sähköinen hakemus ja mene lähimmälle poliisilaitokselle jonottamaan. Itse hain juuri uutta passia Helsingissä ja se vaati asemalla käynnin. Nettipalvelun mukaan seuraava vapaa aika olisi ollut 3 kk päässä. No, menin vaan laitokselle Pasilaan, jonotin 20 min ja se siitä. Passi tuli parin päivän päästä. Koko prosessissa hakemuksen jättämisestä passin saamiseen meni n. 5 työpäivää. 

Jos luette tarkkaan sen nettisivun, niin siellähän sanotaan, että "voit myös käydä poliisiasemalla jonottamassa". Ei Suomessa mene millään asemalla mitään tuntikausia siinä jonottamisessa.

Komppaan tätä. Helsingissä myös, 3 työpäivää meni hakemus-kuva-asema-passi -prosessiin. Asemalle jonoon ~20min ennen avaamista, hyvällä tuurilla voi päästä kymmenessä minuutissa.

Vierailija
4/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta.

Vierailija
5/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aamulla vaan sinne asemalle, ei kellään ole mennyt yli kahta tuntia, useimmiten menee alle puoli tuntia. En ymmärrä miksi siellä ylipäätään on se varaussysteemi kun ei niitä aikoja koskaan missään ole ja jonottamalla pääsee nopeasti.

Vierailija
6/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin Pasilan poliisiasemalla ja jonotin 15 min. Tupa oli täynnä perheitä ties millä asialla, mutta suomalaisille passinhakijoille oli ihan oma luukku ja oma jonotuslippuautomaatti. Nopeasti ja sujuvasti kävi sormenjälkien antaminen, passin hain pari päivää myöhemmin R-kioskilta. 

Miksi ihmeessä jotkut varailevat niitä nettiaikoja kuukausien päähän?

Vierailija
7/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jonottamassa, ei mennyt kauan, passi ja henkkarit tuli viidessä päivässä.

Vierailija
8/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikean nopeasti, alle viikossa. Sain varmaan jonkin peruutusajan kun perjantaina varasin- maanantaille. Ihan huippua!

Vierailija
9/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aamulla vaan sinne asemalle, ei kellään ole mennyt yli kahta tuntia, useimmiten menee alle puoli tuntia. En ymmärrä miksi siellä ylipäätään on se varaussysteemi kun ei niitä aikoja koskaan missään ole ja jonottamalla pääsee nopeasti.

Olen ihmetellyt ihan samaa. Minä itse ja useat tuntemani ovat menneet jonottamaan asemalle ja saaneet annettua nimmarin ja sormenjäljet alle puolessa tunnissa. Ei Pasilan asemallakaan mitään tuhansia ihmisiä ole jonottamassa. Kun itse kävin, niin siellä oli 4 palvelutiskiä auki ja jonossa 10-15 ihmistä. Mielestäni Poliisin nettisivuilla voisi suuremmalla tekstillä kehoittaa ihmisiå harkitsemaan jonottamista ajanvarauksen sijaan.

Vierailija
10/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kuukautta.

Mihin saat tuhlattua 3 kk?

Vierailija
11/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh koko ajanvaraus. Menin vaan jonoon ja 15 minuuttia meni. 

Vierailija
12/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusii passin maanantaiaamuna ja tarvii sen sunnuntaihin mennessä, niin varmaan kannattaa maksaa ylimääräistä tavallista nopeammasta toimituksesta? Mikä pikapassi onkaan.

Vierailija
13/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajanvaraus on varmaan niille, jotka ei voi tulla jonottamaan esim. työaikojen takia. Mutta onhan se älytöntä, että aikoja on niin vähän varattavaksi, vaikka jonosta pääsee vaivatta.

Vierailija
14/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukesästä Espoossa ajan sain kolmen viikon päähän kun etsin netissä aikaa. Paikan päällä oli kymmeniä ihmisiä jonossa, kun kävin antamassa uuden sormenjäljen. 

Vierailija
15/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huikean nopeasti, alle viikossa. Sain varmaan jonkin peruutusajan kun perjantaina varasin- maanantaille. Ihan huippua!

Sama juttu, kyttäsin peruutusaikoja ja 2 viikon päähän tärppäsi. 

Vierailija
16/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vrk sai postista hakea passin.

Vierailija
17/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti Pasilassa jonotus ja sormenjäljet yht  noin 40min. 3 päivän päästä paperit olivat R-kiskalla.

Vierailija
18/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ihmekkää jos palveluissa kestää kun "noku mä ihan vähä vain tuun täsä välissä" minäminät siellä käyvät poukkelehtimassa.

Vierailija
19/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan viikko meni.

Vierailija
20/21 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa tein hakemuksen ja varasin ajan parin päivän päähän. Olisi saanut samallekin päivälle. Passi taisi tulla alle viikon päästä tuosta käynnistä. 

Sama perheenjäsenellä parin viikon päästä. 

Pienen kaupungin etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi