Ihan hirveä paikka tuo Linkedin!!
Moni on vinkannut, että kannattaa liittyä linkkariin ja alkaa verkostoitumaan. No minäpä menin sinne ja mitä siellä näkee, itsensä kehuskelua, iltapäivälehtien uutisten analysointia ja lyttäämistä, "havaintoja" työelämästä eli käytännössä kirjoitetaan hyvin subjektiivinen näkemys koetusta ja oman poliittisen suhtautumisen avautuspaikka, näköjään.
Linkedin on aikuisten facebook, jossa ollaan niin olevinaan työelämästä kaiken tietäviä.
Ihan hirveä paikka!!!! Myötähäpeä...
Kommentit (348)
Eniten olen allerginen työelämään löyhästi jos ollenkaan liittyvistä nyyhkytarinoista.
Mä sain kaksi viimeistä työpaikkaa linkkarin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kollegoista ei kommentoi yhtään mitään Linkedinissä. Siellä on lähinnä CV.
Toki, mutta sillähän ei verkostoiduta sitten mitenkään.
Aloittajan kanssa olen samaa mieltä.
Kuvitteletko verkostuituvasti kommentoimalla LinkedIn päivityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan oksettava paikka. Onneksi itse ei siellä tarvitse olla, mutta puolison kautta olen kuullut sieltä kaikenlaista meiningistä. Uraohjukset siellä kilpaa kehuu itseään.
Uraohjukset wanna-be. Oikeat uraihmiset eivät tod julkaise mitään. Ei ole aikaakaan.
Jos on aikaa olla vauvalla, niin miksei muuallakin? ;)
Nimettömänä vauva palstalla aivot narikassa... oman profiilin päivitys LinkedIniin ei ole yhtä rentouttavaa.
Linkedin on muuttunut pelkäksi höyryäväksi sonnaksi, koska se on täynnä hyvesignalointia ja huomionkipeät ihmiset postaavat sinne paskaa mikä kuuluisi ennemmin sinne omaan someen, kertovat lapsistaan, harrastuksistaan, jne ja vetelevät mielikuvituksellisia aasinsiltoja joilla muka jotenkin kytketään kaikki työelämään. Ja toiset aasit peukuttavat näitä. Monella on linkkarissa enemmän kontakteja kuin muualla somessa ja siksi siellä on ilmeisesti mieluisaa huomiohuorailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä oikeasti katsot että postaileeko isoja positioita saaneet henkilöt siellä niin vastaus on ei.Ketä ihmettä kiinnostaa jonkun jampan siirtymiset sinne tai tänne.Usein postaajalla takana potkut tai pakkolähtö työpaikasta mitä selitellään linkkarissa parhain päin että uusi lehti kääntyy elämässä.Ollaan just AI artisteja, konsultteja tai vastaavaa.Aina sama kaava!
LinkedIn hälyttää automaattisesti, jos joku jonka "seuraajaksi" olet ilmoittautunut vaihtaa työtehtäviä ja päivittää uuden position profiiliinsa.
Ehkä jossain myyntipuolen hommissa voi olla vähän hyötyä kun suoltaa sontaa linkkariin.
Eräs potkut saanut myyntimies siellä postasi ties mitä latteuksia, itseylistystä, vaatimuksia mitä hänen seuraava työnsä ja työpaikkansa pitäisi sisältää jne.
Puolen vuoden työttömyyden jälkeen sai paikan vakuutus(puhelin) myyjänä ...
Eräs yrittäjä linkkarissa kovasti julistaa kuinka paljon on taas tullut kauppoja. Oikeesti jos on duunia paljon niin ei sitä linkkarissa kehuta urakalla
En ymmärrä niitä jotka hehkuttavat oman työpaikkansa saavutuksia, siis itse ovat vain töissä. Kuka jaksaa mainostaa/markkinoida ilmaiseksi ja omalla ajallaan.
Tiedän yhden töissä hotelliketjulla ja jatkuvasti kehuu heidän kokousmahdollisuuksia, hotelliaamiaista, ihanaa tunnelmaa, ihanaa miljöötä. Kaikki on niin ihanaa.
Tai nämä muka sukkelat ja fiksut, jotka postailevat mitä milloinkin työajalla. Eikö ole töissä tarpeeksi tekemistä, ei taida kiireitä olla kun aikaa on.
Sain juuri työpaikan, joka tuntuu tosi tosi matchilta joka yhdistää vahvuuteni, intohimoni ja urahaaveeni ... eiköhän sitä melko suurella todennäköisyydellä huomaa vähän ajan päästä että paikka ei olekkaan mikään unelmien täyttymys. Jos unelma on vain se että on työpaikka ja saa palkkaa niin se voi toteutua.
Se, millaista sisältöä linkkarissa näkee, riippuu kovasti siitä, keitä siellä on kavereina.
Jos kaverit ovat jotain työttömiä wannabe-miljonääri-kokkarifanipojuja, sisältö on ap:n kuvaaman kaltaista.
Itsellä kaikki linkkarikaverit ovat tuntemiani ihmisiä samalta alalta (it). Rekrytoijat tunkevat kavereiksi koko ajan lähettääkseen rekryspammia. Pidän periaatteena, että hyväksyn yhteyspyynnöt vain tuntemiltani.
Sitä olen ihmetellyt kun linkkarissa jotkut ilmoittaa että heillä on intohimo esim. ERPpiin (toiminnanohjausjärjestelmät), CRM (asiakkuudenhallinta järjestelmä) jne ....
Pöhinää ja henkilöbrändäystä, nam!
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen ihmetellyt kun linkkarissa jotkut ilmoittaa että heillä on intohimo esim. ERPpiin (toiminnanohjausjärjestelmät), CRM (asiakkuudenhallinta järjestelmä) jne ....
Startup-pöhinän ollessa pahimmillaan työn piti olla vähintään seksuaalinen suuuntautuminen. Ehkä tämä on vähän rauhoittunut kun tämän genren ylipappi on osoittautunut äärioikeistolaiseksi huumehörhöksi.
Tyypillinen linkkari postaus:
Vuosi on ollut muutosten ja haasteiden aikaa. Päätin pitkän parisuhteen ja päätin että keskityn vain itseeni. Olen kuntoillut ja se todella näkyy jaksamisessa myös työelämässä. Vaikka olenkin erittäin kunnianhimoinen ja suunnitelmallisen tavoitteellinen olen päättänyt että voin myös olla ilman jatkuvaa tavoitteellisuutta.
Mun oli pakko laittaa estoon koko linkedin. Jatkuvaa sähköpostispämmäystä meiliin jostain ihan turhasta. Edes ilmoitusten peruminen ja roskapostiksi ilmoittaminen ei tehonnut, edelleen tuli spämmejä läpi.
Mulle Linkkari on enimmäkseen laajennettu CV, jossa voi kertoa töiden sisällöstä vähän enemmän kuin muissa ansioluetteloissa. Mulla on sieltä luettavissa myös ajankohtainen työtilanteeni, koska teen keikkahommia. Kirjoitan ehkä yhden oman päivityksen vuodessa ja tykkäilen muiden päivityksistä aika maltillisesti.
On sitä ihmisillä outoja titteleitä linkkarissa, esim.
Stara & turboahdettu hilleri
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kollegoista ei kommentoi yhtään mitään Linkedinissä. Siellä on lähinnä CV.
Cv ja muut tiedot kaikkien saatavilla. Voi tätä nykypäivää.
Mun entinen pomo on siellä suuna päänä. Esittelee julkkisverkostojaan, mahtavia yhteistyöprojekteja, ulkomaille suuntautuvaa yrityskasvua, hyvää pöhinää, alleviivaa omaa ammattitaitoaan jne. Todellisuudessa on kaksi konkurssia tehnyt rähmänäppi, jolla on 3. yritys menossa ja sekin kovaa vauhtia kohti konkkaa. Aivan hirveä ihminen pomona, valehtelee alaisilleenkin minkä ehtii.