Mikä sovellus tai karttapalvelu joka opastaa umpimetsästä takaisin autolle?
Olen koittanut käyttää google mapsia, mutta ei se piruvie toimi tai en osaa. Olen harjoitellut käyttöä tutussa maastossa, ja aina kun otan lähtöpisteen esiin, näyttää oma suunta aivan väärään vaikka seisoisin suoraan autoa kohti. Eli se näyttää mun rintamasuunnaksi eli etenimissuunnaksi ihan toisen suunnan. Jos joku tietää mitä teen väärin tai miten sitä pitäisi käyttää jotta löydän autolle, niin sekin tieto kelpaisi. Mutta siis myös vinkkejä palveluista joilla tuo onnistuu satavarmasti.
Haluisin käydä syvemmällä metsässä mutta en yksinkertaisesti uskalla ilman luotettavaa reittiopasta. Kartan kanssa suunnistamiseen (opetteluun) ei riitä kärsivällisyys nyt.
Kommentit (22)
Minä ostin erillisen GPS- laitteen. Siihen voi tallentaa sijainteja, esim. marja- tai sienipaikkoja ja metsään lähtiessä vaikkapa oman lähtöpisteen. Näistä merkatuista sijainneista on kyllä ollut paljon hyötyä, vaikka laitteen pieni koko ja näppäinten käyttö tuottaa välillä haasteita. Ilmeisesti geokätköilijät käyttävät saman tyyppisiä laitteita. En osaa sanoa, ajaako joku sovellus saman asian.
Piti sanomani simpanssi. Opetettu simpanssi.