Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soluasumisen "säännöt"?

Vierailija
11.08.2024 |

Poika muutti kahden hengen soluun. Kämppis on siellä, asunut jo pitkään, mutta poika ei ole häntä vielä tavannut.

Keittiö on todella siivouksen tarpeessa. Voiko noin vain siivota vai pitääkö siivoukset sopia kämppiksen kanssa, kun kuitenkin hänen tavaraa ja sotkua keittiö täynnä. Ehkä oma poikani olisi vain tyytyväinen, jos tarjoudun siivoamaan, mutta mitä kämppis tykkää? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se siivoaa jota sotku häiritsee.

2. Keittiössä kaikki on yhteistä.

Vierailija
2/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sotkenut siivoaa omansa. Kysyy jos tarvii apua siihen.

2. Sikala se ei ole. Onko vahingossa jäänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sotkuinen muutettaessa, pitää tehdä ilmoitus vuokranantajalle. Uuden vuokralaisen ei ole velvollisuutta siivota muiden vuosien sontia tai muuttaa sonnan keskelle. Täydellinen siivous aina kun joku muuttaa pois.

Vierailija
4/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sotkuinen muutettaessa, pitää tehdä ilmoitus vuokranantajalle. Uuden vuokralaisen ei ole velvollisuutta siivota muiden vuosien sontia tai muuttaa sonnan keskelle. Täydellinen siivous aina kun joku muuttaa pois.

Lukutaito...

Vierailija
5/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siivoo, jos häiritsee. Ei äiti!

Vierailija
6/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. se siivoaa joka sotkee

2. keittiössä jokaisella omat tavaransa

Vierailija
7/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi kämppis on kokemusteni (minä olin tuo kämppis) perusteella mt ongelmista ja sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä tyyppi, joka kotona ollessaan pysyttelee lähinnä huoneessaan, välttelee poikaasi ja käy vessassakin silloin kun poikasi ei ole yhteisissä tiloissa jotta tämän kanssa ei tarvitse jutella. 

Vierailija
8/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika siivoo, jos häiritsee. Ei äiti!

Ei siivoa poikakaan vaan sotkija.

Vierailija
9/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt kukaan voi YHTEISTEN TILOJEN siivoamisesta suuttua 🙄. Olettaen tietysti, ettette heitä mitään toisen tavaroita tms pois. Kun kämppis palaa, sopivatten sitten yhdessä säännöt kuka siivoa ja milloin.

Ja tuosta kukin sivoaa omat sotkunsa... kokemusta on omilta kämppisajoilta, kun peruskoulusta tullut huithapeli muutti meidän soluun. Periaatteena oli ollut, että jokainen siivoaa omat sotkunsa. Ja arvatkaapa vaan oliko tuoksut ihanat, kun tämä huithapeli oli kokkailtuaan jättänyt tyhjän jauhelipaketin pöydälle lojumaan ja lähtenyt itse ties mihin päiväkausiksi.... siinä sitä sitten koeteltiinkin periaatteita....

Vierailija
10/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se siivoaa jota sotku häiritsee

Vierailija
11/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siivota keittiön.

Vierailija
12/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli amiskassa 3x2 hengen huoneet solussansa.  Ei ollut sotkijoita kun asuntolan hoitaja oli topakka sinkku naisihminen.  Kukaan ei uskaltanut sotkuja jättää.

Vierailija
13/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi kämppis on kokemusteni (minä olin tuo kämppis) perusteella mt ongelmista ja sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä tyyppi, joka kotona ollessaan pysyttelee lähinnä huoneessaan, välttelee poikaasi ja käy vessassakin silloin kun poikasi ei ole yhteisissä tiloissa jotta tämän kanssa ei tarvitse jutella. 

Tuskin, kun asukasta ei ole näkynyt päiväkausiin. Asunto muuten oli siisti esim wc, mutta keittiössä jääkaappi, liesi ja kaapinovet oli sotkussa. Itseä häiritsi, kun olen tarkka.

Tuota liesiä mietin, kun sen siivous ei ihan noin vain suju, jos ei ole kokemusta ja lika palanut useita kertoja. Uunia ja peltejä en vilkaissut, kun se ei minulle kuulu. 

Vierailija
14/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun ymmärrän, mutta ei kai nyt kukaan äiti lähde poikansa kämppäkaverin sotkuja siivoamaan!?

Vierailija
15/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan siivota jos haluat, Minä ehkä siivoaisin oman pojan takia. 

Vierailija
16/19 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis on varmaan tyytyväinen, neuvo poikaasi että tiskaa, vie roskansa ja  siivoo omat sotkut keittiössä jatkossa. Muistan kun mun pojalta koulu ja soluasuntola loppui, muut oli lähteneet, olivat jättäneet kaikki ruuat kaappiin. Mä siivoilin pojan huoneen ja sanoin ohjaajille että karsee sotku oli keittiössä. 

Vierailija
17/19 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. se siivoaa joka sotkee

2. keittiössä jokaisella omat tavaransa

Aikuiset ihmiset osaavat varmaan siivota jälkensä itsekin! Kämppis ei ole kenenkään palkaton palvelija eikä siivooja! 

Vierailija
18/19 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat siivota, ei varmasti haittaa. Selvästi totuttu, että äiti siivoaa.

Itse viihdyin omassa huoneessa ja aloin siivota kun minulle siitä huomautettiin. Kotoa en oppia saanut, niin soluasuminen teki hyvää ja kyllä me yhdessä sitten ajan kuluessa alettiin katsoa televisiota. Onneksi sain kuitenkin olla viikonloput yksin. Vuokra oli 270mk.

Vierailija
19/19 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt kukaan voi YHTEISTEN TILOJEN siivoamisesta suuttua 🙄. Olettaen tietysti, ettette heitä mitään toisen tavaroita tms pois. Kun kämppis palaa, sopivatten sitten yhdessä säännöt kuka siivoa ja milloin.

Ja tuosta kukin sivoaa omat sotkunsa... kokemusta on omilta kämppisajoilta, kun peruskoulusta tullut huithapeli muutti meidän soluun. Periaatteena oli ollut, että jokainen siivoaa omat sotkunsa. Ja arvatkaapa vaan oliko tuoksut ihanat, kun tämä huithapeli oli kokkailtuaan jättänyt tyhjän jauhelipaketin pöydälle lojumaan ja lähtenyt itse ties mihin päiväkausiksi.... siinä sitä sitten koeteltiinkin periaatteita....

Näissä tapauksissa täytyy vain toivoa, ettei tyyppi pidä oveaan lukossa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi