Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihan käytön vähennys ohjeita TV:hen

Vierailija
11.08.2024 |

Syön paljon lihapullia, lihapihvejä, lihamureketta, jauhelihakastiketta, jauhelihapitsaa, lasagnea, kaalilaatikkoa, makaroonilaatikkoa, jauhelihapastaa. Minulla ei ole mitään havaintoa, että mitä sitten söisin. Onko synteettinen jauheliha keksitty? Voisko olla televisiossa ohjelma, jossa näytetään hitaasti joka ikinen vaihe, miten tehdään ilmastoystävällistä yksinkertaista perusruokaa. Sitten nettiin resepti, jonka voi printata korttikokoon A6. Olen eläkeläinen ja teen kaiken ruuan itse.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tietenkin voissa paistettu liha kermakastikkeessa on parasta.

Vierailija
2/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa liha vaikka pavuilla ja raejuustolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,oletko koskaan kuullut internetistä?

Vierailija
4/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on nykyään paljon lihankorvikkeita. Ohjeita löytyy kauppojen omista lehdistä ja netistä.

Vierailija
5/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa valitettavasti vegaaniruuat ei vieläkään näy. Johtuu ehkä siitä, että huippukokkien vegetaidot ovat valitettavasti aika heikot.

Noista kaikista ruuista on kuitenkin helppo tehdä myös kasvisversiot, jotka löytyy helposti jos vaikka haet Googlesta vegaaninen lasagne tai vegaaninen bolognese. Esim. lasagnea voi tehdä myös linsseillä ja bolognesssa liha korvataan soijarouheilla. Toki muitakin korvikkeita löytyy, mutta nuo ovat halvimpia ja helpoimpia.

Hyviä lähteitä ovat vegeruokablogit, joista tunnetuin lienee Chocochili. Myös Vegaanihaasteen sivuilla on laaja arkiruokien reseptiarkisto.

Vierailija
6/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en muuta syökään kuin lihaa.

Vierailija
7/7 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa se olla ihan sama, mitä minä syön. Ikää on jo 68v. AP