Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan syke ei enää kuulu doplerilla rv 12

Vierailija
11.08.2024 |

Sain alkuviikosta useamman kerran  sykkeet kuuluviin, aika helposti alle 10min etsimisen jälkeen (nopean laukan).

En ole  enää 3-4 päivään ääniä kuullut vaikka etsinyt 2 kertaa päivässä, jopa 30 min ajan ja mieskin ollut mukana. Joskus on ehkä 3 sekuntia kuulunut laukkaa etäisesti, tämä ei varmaa.

Meillä on np ultra 5 päivän päästä. En tiedä kestääkö odottaa sinne asti kun pelottaa ja itkettää että vauva on kuollut.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Onko sulla joku oma Doppler-laite kotona vai :DD

Vierailija
2/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä laitteesi on kehno tai rikki? Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että lapsellasi on kaikki hyvin. Minun lapsen sykkeitä ei kuulunut ja olihan se käynti kamala. Siitäkin tosin selvittiin. Kaikki on varmasti sinulla hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt että niitä saa kotikäyttöön  jopa useilta valmistajilta? 

Vierailija
4/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu. Mulla on kotona oma ULTRAÄÄNI. Teen sillä rakenneultrat itse! :D

Vierailija
5/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä laitteesi on kehno tai rikki? Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että lapsellasi on kaikki hyvin. Minun lapsen sykkeitä ei kuulunut ja olihan se käynti kamala. Siitäkin tosin selvittiin. Kaikki on varmasti sinulla hyvin

Ainakin saan omien lantion alueen verisuonien äänet kuulumaan. Ja laite toimi ma -ke ainakin hyvin 

Vierailija
6/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni raskaus kesken viikolla 13. Keskeytynyt keskenmeno jouduttiin kaapimaan. Surin sitä kyllä jonkin aikaa ja hyvästelin mielessäni vauvani. Kolmen kuukauden päästä olin taas raskaana ja sain nuorimmaiseni.

Keskenmenot ovat yllättävän yleisiä. Tsemppiä sinne, meni miten meni. Ehkäpä laite on vaan tosiaan rikki tai vauva piiloutuu sen ulottumattomiin.

Vierailija
7/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että yritänkö siirtää ultra-ajan, mutta sitten joutuisin menemään yksin. Tuntuu että tarvitsen tukea mikäli vauva on kuollut, ihan koska autolla pakko mennä... hoitaja nuorimmalle sovittu tietylle päivälle.

Mies viikonloppuna juhlissa möläytti ainakin 3 ihmiselle että olen raskaana, ahdistaa jos joudun sitten itse kertomaan että en olekaan 

Vierailija
8/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne.

Mietin vielä että mitä teen 

Vierailija
9/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kääntynyt niin, että on hänen selkä sun selkärankaa vasten. Noi kotilaitteet ja sun osaaminen niiden käyttämiseen  ei ole kätilön tai edes neuvolan th:n tasolla.

Vierailija
10/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noin varhaiset ultrat tehdä terveydenhuollosta alakautta? Tosin 20 vuodessa on tekniikka saattanut hieman kehittyä... Siis mietin vain, että jos ei vain vatsan päältä välttämättä aina saa kuulumaan noin varhaisessa vaiheessa. En tosin tiedä yhtään millainen laite tuo dopler on, enkä jaksa googlata.

Vierailija
11/57 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo käynyt tuossa vaiheessa yksityisellä. 

Itsellä mennyt 5 raskautta kesken. Harkitsin hetken omaa dopleria, mutta olisin varmaan tullut hulluksi. Itselläni kävi esim. yhdessä keskenmenossa niin, että heräsin aamulla. Kaikki tuntui kropassa erilaiselta kuin edellisenä päivänä. Olin heti varma, että vauva on kuollut. Etsin kaikki yksityiset läpi ja varasin ajan ultraan. Olin oikeassa. Keskeytynyt keskenmeno.

Itse en tosiaan olisi kestänyt tuota omaa kotidopleria, sillä olisin varmaan liimannut sen vatsaan kiinni...

Tsemppiä. Toivottavasti teillä kaikki loppuviimein hyvin.

Vierailija
12/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolassa viikonlopun jälkeen tarkistuksessa. Th löysi sykkeen ultralla, minä en erottanut. Th oli havaitsevinaan liikettä käsissä, minä en.

Loppuviikosta käytiin nt ultrassa ja vauva oli kuollut, ilmeisesti viikonloppuna kun sykkeitä ei enää kuulunut kotona tai ehkä sen jälkeen, jos kasvu oli alkanut hidastua aiemmin.

Vierailija
13/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut syntyä kivikaudella, kun et tuollaista tiedä.

Vierailija
14/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin neuvolassa viikonlopun jälkeen tarkistuksessa. Th löysi sykkeen ultralla, minä en erottanut. Th oli havaitsevinaan liikettä käsissä, minä en.

Loppuviikosta käytiin nt ultrassa ja vauva oli kuollut, ilmeisesti viikonloppuna kun sykkeitä ei enää kuulunut kotona tai ehkä sen jälkeen, jos kasvu oli alkanut hidastua aiemmin.

Tämä siis ap 

Vierailija
15/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että yritänkö siirtää ultra-ajan, mutta sitten joutuisin menemään yksin. Tuntuu että tarvitsen tukea mikäli vauva on kuollut, ihan koska autolla pakko mennä... hoitaja nuorimmalle sovittu tietylle päivälle.

Mies viikonloppuna juhlissa möläytti ainakin 3 ihmiselle että olen raskaana, ahdistaa jos joudun sitten itse kertomaan että en olekaan 

Rv 12 ei ole vielä mikään vauva vaan alkio.

Vierailija
16/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noin varhaiset ultrat tehdä terveydenhuollosta alakautta? Tosin 20 vuodessa on tekniikka saattanut hieman kehittyä... Siis mietin vain, että jos ei vain vatsan päältä välttämättä aina saa kuulumaan noin varhaisessa vaiheessa. En tosin tiedä yhtään millainen laite tuo dopler on, enkä jaksa googlata.

Ei se mikään ultra ole, sillä kuunnellaan sikiön sydänääniä. Ja se kirjoitetaan Doppler. Kahdella peellä. 

Vierailija
17/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikiö se on

-ohis

Vierailija
18/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta. Kyllä se meille vanhemmille oli jo ajatuksissa vauva. 

Vierailija
19/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut syntyä kivikaudella, kun et tuollaista tiedä.

Jep. Itse sain esikoisen 11v sitten ja jo sillon tilaisin itselleni dopplerin n. 30€ hintaan. Käytin samaa kaikissa seuravissakin raskauksissa.

Vierailija
20/57 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Tämän vuoksi ensimmäinen ultra tehdään alakautta. Neuvolassakaan ei vielä etsitä sykettä vatsan päältä noilla viikoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän