Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla sekä uniongelmana sekä viivästynyt nukahtaminen että liian aikaisin herääminen?

Vierailija
11.08.2024 |

Viivästynyt nukahtaminen unihäiriönä = nukahtamisessa kestää kauan, jopa tunteja nukkumaan käytyä.

Liian aikaisin herääminen unihäiriönä = herää spontaanisti liian aikaisin vaikka saisi nukkua myöhään.

Nämä yhdessä aiheuttavat sen että unen määrä per yö jää korkeintaan 5 tuntiin tms. Mistä olet saanut apua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan tuo viivästynyt unirytmi, että saan unta vasta joskus 1.30-3.00 maissa. Tämän takia en voi esim käydä töissä joissa pitäisi olla jo 8.00 paikkeilla. 

Vierailija
2/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku stressi/herkkä luonne tai vastaavahan sen aiheuttaa ainakin minulla. Itsellä menee uni herkästi piloille jos päivällä on tapahtunut jotain ikävää, jotain ihan pientäkin. Mutta tälläinen vain olen, ei sille mitään voi. Kävin kyllä vuosia terapiassakin. Joskus nukun sen 5 tuntia, joskus 6 ja joskus sitten taas ihanasti 8 tuntia. Näin on menty vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yleensä 01-06, vaikka haluaisin nukahtaa jo 22 maissa ja saisin nukkua aamulla aika myöhään. Tää on kausittaista ja mulla on ainakin masennus. Joskus harvoin on jaksoja kun nukun 8-9 tuntia yössä ja olo on silloin ihana. 

Vierailija
4/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan 2100-2200, ja tän vuoden ennätys että heräsin vähä yli kolme,yöllä siis,  yleensä kahden maissa herään,enkä nukahda uudelleen vaikka väsyttää sikana.

Päivisin iskee yhtäkkisiä väsytyskohtauksia,meinaan nukahtaa esim. kassajonossa, tai pyörällä ajaessa.

Apua ei ole löytynyt, lääkkeet on kokeiltu,varmaan kaikki, vähä auttaa perus stilnoct. 

Vierailija
5/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin huonosti armeijasta saakka aina kolmekymppiseksi. Sitten menin lääkäriin. Kokeiltiin erilaisia lääkkeitä ja viidentenä kokeiltiin Seroquelia. Suurena annoksena se on skitsofrenialääke, mutta pienenä annoksena sen sivuvaikutus on unettava.

Olen syönyt sitä nyt neljännesvuosisadan. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia, toleranssi ei ole kasvanut ja nukun hyvin.

Vierailija
6/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla oli yli2 vuotta toimivana lääkkeenä imovane. Resepti pätkäistiin keskustelematta tai ilmoittamatta mulle ja aika nopeasti olin työkyvytön.

Kiitos terveydenhuolto.

Vierailija
7/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä ainakaan töissä pysty käydä ennekuin saat tuon korjattua. Pystytkö nukahtamaan päivisin?=

Vierailija
8/8 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn tuon takia petiin jo seitsemän aikoihin, silloin nukahdan ehkä 23-24 korvilla. Herään joskus 4:30-5:30 aikaan. Mun nukkuminen on ollut tosi omituista aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä