Iltapäivälehtien jutut kuin mielenvikaisten tekemiä
IL: "Joonatanilla on penis, jota naiset kutsuvat isoksi Tällainen se on"
IS: "Suositulla suomalaisella uimarannalla on harrastettu jopa ryhmäseksiä, ja siellä tapahtuu edelleen kiellettyjä asioita."
Alas on vajottu.
Kommentit (43)
Persujen hyökkäys yleä vastaan sai minut hävittämään iltapäivälehtien sovellukset. Ja kas kummaa, ärsyttää huomattavasti vähemmän.
Jotenkin se täytyy leipä saada pöytään, vaikka sitten keksimällä juttuja
Eivät tahdo muuten saada katsojia typerille lehdilleen.Minä en ainakaan katso moisia aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut viestintää sivuaineena rauhallisessa tahdissa läpi kandi- ja maisteriopintojeni, nyt viides vuosi menossa. Olen viime aikoina pohtinut useampaan kertaan, että onko käsitykseni hyvästä journalismista muuttunut näin paljon, vai onko journalismin taso laskenut todella kovaa vauhtia näiden vuosien aikana? Pitänee kaivella jostain jotain vanhempaa materiaalia ja vertailla. Moni juttu on aivan luokattoman huono ja vaikuttaa siltä, että siellä eri ihmiset kirjoittaa jutut ja otsikoi, kun jutut eivät edes vastaa otsikoita.
Siltä vaikuttaa. Hesarin monet jututkin on nykyään jotain naistenlehtitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita kirjoitettaisi, jos niitä ei luettaisi.
Enpä usko että liittyy mitenkään. Sen verta pakottamalla pakotetaan tuollaista aihesisältöä että mahdoton uskoa että tulisi enemmistön tarpeesta.
Tuota rahoitetaan runsaasti koska halutaan muokata.ihmisten arvoja ja käytöstä. Kuten propaganda tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt saman havainnon. Toivottavasti saisimme parannusta asioihin.
Maailma on mennyt ihan hulluksi.
Tarkemmin: sen halutaan näyttävän siltä.
Luodaan mielikuvia, vaikutelmia, ennakko-odotuksia. Mikään ei kuitenkaan pakota aktiivisesti lukemaan ilmeistä moskaa. Siinä tullaankin vapaaseen valintaan: ymmärtävätkö ihmiset suojautua? Osa kyllä ymmärtää. Osa ei välitä.
Monenlaisilla keinoilla jyvät kyllä erotellaan akanoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut viestintää sivuaineena rauhallisessa tahdissa läpi kandi- ja maisteriopintojeni, nyt viides vuosi menossa. Olen viime aikoina pohtinut useampaan kertaan, että onko käsitykseni hyvästä journalismista muuttunut näin paljon, vai onko journalismin taso laskenut todella kovaa vauhtia näiden vuosien aikana? Pitänee kaivella jostain jotain vanhempaa materiaalia ja vertailla. Moni juttu on aivan luokattoman huono ja vaikuttaa siltä, että siellä eri ihmiset kirjoittaa jutut ja otsikoi, kun jutut eivät edes vastaa otsikoita.
Voin vahvistaa että usein eri ihminen otsikoi ja kirjoittaa jutun. Joskus itse juttu saattaa itseasissa olla ihan hyvä ja kiihkoilematon, mutta sen pilaa karmea otsikko, joka ei vastaa juttua.
Kilpailu on kovaa ja hankalempaa nykyään kun kaikki on niin helposti saatavilla.
Nuo mielen vikaiset jutut kuitenkin kiinnostavat ihmisiä, enkä ymmärrä miksi ihmiset valittavat, kun voivat itse asioihin vaikuttaa.
Itse aikoinaan ostelin iltalehtiä vähintään viikottain ja jomman kumman kouluampumisen jälkeen lopetin, sillä mua järkytti se tapauksella mässäily joka vasn jatkui ja jatkui.
Ihmisten uteliaisuus varmistaa sen että ikävillä asioilla mässäillään. Sama juttu näideN penisten kanssa.
Facessa ihmiset käyvät kilpaa öyhöttämässä kommenttikentissä ja nämä iltalehden paheksujatkin pitävät huolen siitä että näkyvyytyä tulee iltalehdelle ja iltalehden jutuille kommentoimalla tai reagoimalla niihin.
Kannatraa skipata kaikki epämieluisa netissä, jos ei kiinnosta tai ne harmittavat. Huomiota se on negatiivinenkin huomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa lukioista on mainosbotteja. Valitevasti lehti ei välitä tästä, koska mainostulot.
Minun lukioni oli onneksi ihan vakavastiotettava. Pääsin sillä todistuksella opiskelemaan.
Iltalehti on aivan Seiskan tasoinen lehti. Iltasanomat on myös vajoamassa kohti samaa likakaivoa. Seksiä, turhia julkkiksia, Venäjällä pelottelua, sairauksilla pelottelua, hirveillä rikoksilla ja onnettomuuksilla mässäilyä... Pakko se on vaan uskoa, että juttujen taso kertoo lukijoiden tasosta. Lehdet tekee juttuja siitä, mikä saa klikkauksia. Niin yksinkertaista se on.
Lisäksi media on niin ahtaalla nykyään, että toimitukset takertuu henkihieverissä niihin viimeisiin oljenkorsiin eli tällaisiin turhanpäiväisiin juttuihin, joita on helppo ja nopea tehtailla ja jotka tuo paljon klikkauksia.
Tavallaan säälin noita iltapäivälehtien toimittajia. Varmaan verrattain ihan vakaa työpaikka, mutta moni toimittajista lienee käynyt sen 5 vuotta yliopistoa ja päätyy sitten kirjoittamaan turhien julkkisten Instagram-nakukuvista ja mistä lie seksiasennoista ja fetisseistä. Hehän eivät itse saa päättää, mistä kirjoittavat, vaan klikkaukset ja raha puhuvat.
T. toimittaja
Sellaisia juttuja tehdään, joita sankoin joukoin luetaan. Näin tämä peli menee kaupallisella puolella. Yle on toista maata, mutta sekoilee wokessa yms. sitten senkin edestä.
Iltalehdessä tuntuu olevan tasan yksi toimittaja, jonka jutut ovat lukemisen arvoisia.
https://www.iltalehti.fi/kirjoittajat/Joonas%20Lehtonen
Näissä on yleensä järkevät otsikotkin. Nykyään tuntuu, että tunnistan useimmiten jo otsikosta, jos juttu on hänen kirjoittamansa.
Mutta aivan käsittämätöntä kuraa kyllä kaikki lehdet täynnä nykyään. Jutuissa on niin huonoa suomea, ettei sitä oikein voi selittää vain kiireellä. Kirjoitusvirheitä sattuu kaikille, mutta monilla toimittajilla ei tunnu millään sanat järjestyvän kieliopillisesti järkevään järjestykseen... Ei sellaista ennen tapahtunut kuin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Varsinkin Iltalehti on vajonnut alle arvosteluasteikon. Täynnä sellasta kuraa, että siinä on toimittajuus kaukana. Aivan kuin 15-vuotiaiden toimittama tirkistelylehti.
Ymmärtävätköhän edes hävetä siellä toimituksen päällikkötasolla?
Ei! Tärkeintä on klikit. Millään journalismilla ei ole yhtään mitään väliä!
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia juttuja tehdään, joita sankoin joukoin luetaan. Näin tämä peli menee kaupallisella puolella. Yle on toista maata, mutta sekoilee wokessa yms. sitten senkin edestä.
Esittäkää esim.tämän päivän Ylen uutisvirrasta niitä woke-juttuja! Olen kyllästynyt persujen wokemaniaan.
Sanna M nähty Jonin kanssa paikassa x.
Näin vältät syövän...
Näistä ruuista saat syövän...
Ota nämä oireet vakavasti: salakavalat syövän oireet
Näin saat uskomattoman orgasmin.
Jne.jne.
Vierailija kirjoitti:
Sanna M nähty Jonin kanssa paikassa x.
Näin vältät syövän...
Näistä ruuista saat syövän...
Ota nämä oireet vakavasti: salakavalat syövän oireet
Näin saat uskomattoman orgasmin.
Jne.jne.
Nämä syöpäpelottelut ovat jo niin vakiokauraa, että voisivat julkaista lehden mukana jonkun erillisen liitteen tyyliin "101 ruokaa, juomaa ja elintapaa, jotka aiheuttavat syöpää". Tulisi koko pazka kerralla samaan pakettiin eikä samaa virttä tarvitsisi veisata lehdestä toiseen.
Niin, nuo jututhan ovat naistoimittajien käsialaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vahvistaa että usein eri ihminen otsikoi ja kirjoittaa jutun. Joskus itse juttu saattaa itseasissa olla ihan hyvä ja kiihkoilematon, mutta sen pilaa karmea otsikko, joka ei vastaa juttua.
Eilen oli juttu: tällaiset ovat koronan oireet nyt. Tyypillisesti jutussa ei niitä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jospa joku tekis uuden ip lehden, paremman.
Vaatiihan se aika paljon kun joutuu 365 kertaa vuodessa keksimään jonkun "Näin saat Orgasmin" tai vastaavan seksijutun.
Tai "Jos on nämä oireet voit kärsiä tästä taudista".
Tai "Näin venäjä voisi tehdä".
Tai "Julkkis otti rantakuvan" Katso kuva!