Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit haluavat päästä helpolla työterveyslääkärinä

Vierailija
11.08.2024 |

Työterveyslääkäreitä on liikaa ja heidän työ on helppoa, koska työikäiset ihmiset ovat melko terveitä. He hakevat yleensä vain saikkua flunssaan. Sen sijaan terveyskeskuksissa on pulaa lääkäreistä vaikka potilaina on paljon monisairaita vanhuksia, lapsia ja työttömiä. Terveyskeskuksiin tarvittaisiin lisää lääkäreitä työterveydestä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinäkin valitse ja etsi sellaista työpaikkaa, jossa olisi mahdollisimman mukava työskennellä ja hyvällä palkalla? Kai nyt lääkäreillekin se sallitaan, ei heitä voi pakottaa terkkariin jos eivät siellä halua olla ja saavar töitä muualta, vapaassa yhteiskunnassa.

Yhteiskunta romahtaa, jos kaikki haluavat päästä helpolla.

En usko, että kauhean moni työntekijä masokistisesti haluaa mennä vaikeamman kautta ja valitsee huonomman työpaikan yhteiskunnan takia. Jalo ajatus, mutta siksi jää.

Siksi pitääkin työterveyshoitoa hankaloittaa ja terveyskeskuslääkärin työtä helpottaa.

Ei toisen terveydenhuollon kannibalisointi johda mihinkään

Ei työelämän kuulu aina olla mukavaa. Palkan mukana pitää pystyä sietää epämukavuuttakin.

Vierailija
42/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyteen pitää saada asiakasmaksut, kuten yksi asiantuntija tässä juuri ehdotti.

Siis ensin maksaisi työnantaja ja sitten maksaisi vielä työntekijäkin? Sepä vasta olisi kiva rahastuskone.

Miksi työntekijä kävisi silloin työterveydessä? Kun maksaa itse käynnin, saa silloin valita myös lääkärin. Jos maksan itse, menen suoraan spesialistille, en yleislääkärille.

No vaikka siksi että erikoislääkärin käyntitaksa on paljon kalliimpi? Yleislääkärinä mietin että noinhan se menisi just oikein, yleislääkärille tultais sellaisen pienemmän vaivan kanssa josta arvellaan että yleislääkäri voi riittää ja pitempään vaivanneiden/ suuremman huolen asioiden kanssa joissa potilas itse toivoo kovasti jo erikoislääkäriä, oli

Työnantaja sen saikkulapun haluaa, joten hänen se kuuluu maksaa.

Mullla on onneksi työsuhde-etuna täyspäinen pomo, 3 päivää omalla ilmoituksella ja lääkärikäynnit työkykyvakuutuksella johonkin isohkoon euromäärän asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinäkin valitse ja etsi sellaista työpaikkaa, jossa olisi mahdollisimman mukava työskennellä ja hyvällä palkalla? Kai nyt lääkäreillekin se sallitaan, ei heitä voi pakottaa terkkariin jos eivät siellä halua olla ja saavar töitä muualta, vapaassa yhteiskunnassa.

Kannattaisiko miettiä miksi siellä terveyskeskuksessa ei kukaan halua olla töissä?

Eikä.asiakkaana.

Vierailija
44/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralääkäreillä rahastus se suurin ongelma on,perushinta tupla ja pahimmillaan moninkertainen.

Vierailija
45/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työterveydessä ole mikään pakko tarjota laajaa skaalaa palveluja, riittää pelkkä alkutarkastus ja työperäisiin sairauksiin ja tapatutmiin liittyvät hoidot. Muuten voi mennä julkiselle.

Näin on yleensä ainakin julkisen puolen työntekijöillä.

Vierailija
46/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työterveydessä ole mikään pakko tarjota laajaa skaalaa palveluja, riittää pelkkä alkutarkastus ja työperäisiin sairauksiin ja tapatutmiin liittyvät hoidot. Muuten voi mennä julkiselle.

Näin on yleensä ainakin julkisen puolen työntekijöillä.

Olen töissä Helsingissä. Kyllä meillä hoidetaan hyvin myös perussairaudet ja uudet sairaudet.

Vierailija
47/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoidattanut astmani työterveydessä jo 30 vuotta. Minulla on aina ollut kattava, erityislääkärit ja operaatiotkin kattava työterveys. Olen myös ollut töissä 30 vuotta. Miksi joku haluaa romuttaa sen ainoan terveydenhuollon osan, joka toimii?

Astma, diabetes, verenpainetauti ym. hoidetaan helposti myös terveyskeskuksissa. Se on peruskauraa terveyskeskuslääkärille.

Vierailija
48/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoidattanut astmani työterveydessä jo 30 vuotta. Minulla on aina ollut kattava, erityislääkärit ja operaatiotkin kattava työterveys. Olen myös ollut töissä 30 vuotta. Miksi joku haluaa romuttaa sen ainoan terveydenhuollon osan, joka toimii?

Astma, diabetes, verenpainetauti ym. hoidetaan helposti myös terveyskeskuksissa. Se on peruskauraa terveyskeskuslääkärille.

Sinne terveyskeskuslääkärille vaan ei pääse.

Vierailija
49/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko miettiä miksi siellä terveyskeskuksessa ei kukaan halua olla töissä?

Eikä.asiakkaana.

Sosiaaliluokkien väliset terveyserot väestössä ovat tunnettu fakta, mutta silti suurin osa lääkkeistä hoitaa mieluummin sitä osaa, jolla on pienin sairastavuus ja vähemmän ongelmia. Sairaimman väestönosan hoito ei kiinnosta ketään, koska hoito on usein palliatiivista.

Vierailija
50/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku on opiskellut lääkäriksi 6 vuotta ja erikoistunut 5-6 vuotta. Tämän koulutuksen jälkeen saa kohtalaista palkkaa, ok työolot ja ehkä jopa pitää työstään.

Ehdottomasti väärin tälläinen! Työn täytyy olla kärsimystä, pelkkaa ppaskaa! Raippavero ja pakkotyö suolakaivoksessa kaikille!

Vierailija
51/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkäriltä puuttuu usein varsinainen kutsumus lääkärin ammattiin. Ajavia voimia ovat  helpot työajat ja helpot potilaat. Varmaan myös vaativuuteen nähden hyvä palkka.

Ei lääkikseen pääse, jos ei ole jonkinlaista kutsumusta. Monet työterveyslääkärit tekevät hommia myös lääkärikeskuksissa ja yksityisinä.

Vierailija
52/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työterveyteen hakeutuivat ne tasapainoisimmat ja fiksut tyypit vuosikurssilta. Kirurgeiksi päätyivät ne persoonallisuudeltaan vinksahtaneet. T. lääkis käyty

Vierailija
53/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on varmistettava että hoitoa saa tasa-arvoisesti kaikki ihmiset.

Vierailija
54/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu siellä ei sitten hoidukaan.

Vierailija
55/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkärini on opiskellut Suomessa lääkärintutkinnon ja päälle Yhdysvalloissa korkeatasoisessa yliopistossa toisen tutkinnon. Tietysti kateuttahan se herättää, kun jotkut ovat vähän fiksumpia kuin toiset. 

Vierailija
56/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työterveyteen hakeutuivat ne tasapainoisimmat ja fiksut tyypit vuosikurssilta. Kirurgeiksi päätyivät ne persoonallisuudeltaan vinksahtaneet. T. lääkis käyty

Tarkoitat varmaan herkimmät, jotka pahoittavat mielensä helposti vastoinkäymisistä?

Vierailija
57/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on varmistettava että hoitoa saa tasa-arvoisesti kaikki ihmiset.

Miksi? Miksi ei voitaisi järjestää terveyspalveluja vaikka sillä perusteella, kuten suurin osa maailmaa. Se saa hoitoa, joka maksaa siitä.

Vierailija
58/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyteen pitää saada asiakasmaksut, kuten yksi asiantuntija tässä juuri ehdotti.

Tämä minua inhottaa aivan kaikkein eniten tässä työterveyteen liittyvässä keskustelussa, että jos meillä on hyvänen aika yksikään terveydenhuollon osa, joka toimii asiakkaan kannalta oikeasti hyvin, niin sitä ihan väkisin pitäisi saada jotenkin huononnettua. Tämä on aivan totaalisen umpipaska lähtökohta. Voisi oikeasti miettiä, miten sitä huonosti toimivaa osaa parannettaisiin.

Vierailija
59/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne terveyskeskuslääkärille vaan ei pääse.

Niin, koska sen on kansoittanut irmelit ja kalevit, jotka priorisoidaan työikäisten edelle. Terveyskeskuksesta tiuskaistaan vaan, että mene työterveyteen ja työterveydestä käsketään menemään terveyskeskukseen.

Vierailija
60/71 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan herkimmät, jotka pahoittavat mielensä helposti vastoinkäymisistä?

Joo kyllä moni niistä kirurgeista on valittavia pikkulapsen kaltaisia aikuisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä