Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen työmatkaedulle kun en pysty sitä käyttämään?

Vierailija
11.08.2024 |

Saan töistä työmatkaedun joka vuosi julkisia varten. En kuitenkaan voi käyttää sitä työmatkoihin, sillä yhteen suuntaan julkisilla menisi 1,5h matkaa eli 3h päivässä. En arjessa töiden jälkeen käytä myöskään julkisia vaan kuljen pyörällä/kävellen lähiympäristössä.

Nyt kortillani on jo 200e käyttämätöntä matkaetua aiemmilta vuosilta  ja taas olisi tammikuussa tulossa lisää. Mitä minä voin tuolle tehdä? 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei vois vähempää kiinnostaa, onko läheisille lippujen ostaminen rikollista eikä se, mitä muut toiminnastani ajattelevat. Tämä on ainoa rikokseni elämässäni.

Niin kauan, kun entiset kansanedustajat nauttivat sopeutumisrahaa, tänne kuskataan raizkaavia mamumiehiä ja romanit vähät piittaavat yhteiskuntasäännöistä, minä toteutan em. rikoksen. Jotain pahetta minullakin täytyy olla. 

Muutoin olen kunnon kansalainen ja ahkera työntekijä.

Et ole kunnon kansalainen jos syyllistyt rikokseen.

Vierailija
22/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko niin lähellä kaikkia palveluita, ettet tarvitse julkisia, vai niin kaukana, ettei niitä yhteyksiä ole kunnolla? Itselläni on 11 km keskustaan ja nyt esim. oli muutama (etu)leffalippu menossa vanhaksi. Tässä lähellä leffassa ei mennyt kuin pari itselleni sopivaa leffaa, keskustassa oli enemmän valinnanvaraa. Pyöräilin sitten sinne, mutta jos olisi ilmaisia julkisen lippuja, olisi ehkä tullut käytettyä liput aikaisemmin jo. Talvella esim. sohjossa ja  tuiskussa ei niin kivaa fillararoida ja istua sitten märkänä leffassa.

Jos ei tarvitse sitä etua, niin miksi ladata edes kortille, ei tarvii sitten väkisin keksiä käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Käyttämätön matkaetu ei säily aiemmilta vuosilta. Saldo nollaantuu aina vuoden lopussa.

Ei, jos sillä lataa saldoa matkakortille.

Vierailija
24/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan onnibussi- ja junalippuja läheisilleni.

ihana ilahduttaa heitä.

Miten onnistuu? Eikö noihin lippuihin tarvitse mitään henkilökohtaista sovellusta? Liput ei siis ole nimettyjä.kenellekään? Voiko ostaa sarjalippuja, tai muuten niin että matkustamisen ajankohta on avoin? Mulla sama tilanne, ja älytöntä jättää etu mieluummin kokonaan käyttämättä kuin antaa läheisille siitä hyöty. 

Vierailija
25/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluksen kautta onnistuu ostaa jopa vanhemmilleni senioriliput

Vierailija
26/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovelluksen kautta onnistuu ostaa jopa vanhemmilleni senioriliput

Ok, täytyy perehtyä noihin. Siis sovellus on ladattu sinulle, ja sillä omalla sovelluksella voit ostaa lippuja muille? Vai pitääkö heidän ladata sovellus, ja minä voin jotenkin yhdistää siihen epassini maksuvaihtoehdoksi? Toimiiko samalla tavalla sekä vr:n että onnibussin kanssa? 

Vierailija
27/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etu on tarkoitettu työmatkoihin eli ei voi ostaa junalippuja minne tahansa. HSL:n alueella lippua voi tietty käyttää muihinkin matkoihin. Etu voi olla vaihdettavissa pyörän ostoon eli kahden vuoden edulla maksaa pyörän ja tarvittaessa loput itse. Varmaan aika monella autolla kulkijalla sama tilanne. Jos ei saa käytettyä niin sitten sen vain menettää.

Vierailija
28/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei vois vähempää kiinnostaa, onko läheisille lippujen ostaminen rikollista eikä se, mitä muut toiminnastani ajattelevat. Tämä on ainoa rikokseni elämässäni.

Niin kauan, kun entiset kansanedustajat nauttivat sopeutumisrahaa, tänne kuskataan raizkaavia mamumiehiä ja romanit vähät piittaavat yhteiskuntasäännöistä, minä toteutan em. rikoksen. Jotain pahetta minullakin täytyy olla. 

Muutoin olen kunnon kansalainen ja ahkera työntekijä.

Ja vitut olet.

Vierailija
29/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etu on tarkoitettu työmatkoihin eli ei voi ostaa junalippuja minne tahansa. HSL:n alueella lippua voi tietty käyttää muihinkin matkoihin. Etu voi olla vaihdettavissa pyörän ostoon eli kahden vuoden edulla maksaa pyörän ja tarvittaessa loput itse. Varmaan aika monella autolla kulkijalla sama tilanne. Jos ei saa käytettyä niin sitten sen vain menettää.

Jos joku on onnistunut, niin kyllä sitten voi. Haluan tietää miten se tapahtuu. En tarvitse työmatkoihin julkisia, mutta en näe mitään järkeä siinäkään että antaisin arvokkaan edun mennä hukkaan.

Vierailija
30/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko jossain matkaetu suoraan ilman että sitä joutuu hakemaan erikseen? Meillä matkaedun saa jos ostaa ensin itse kerralla koko vuoden lipun julkisiin. Sen jälkeen voi hake aosaa summasta takaisin työnantajalta. Ei pyöräetuakaan saa ellei ensin hommaa pyörää ja sen jälkeen hae etuutta.

Vierailija
31/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuleeko jossain matkaetu suoraan ilman että sitä joutuu hakemaan erikseen? Meillä matkaedun saa jos ostaa ensin itse kerralla koko vuoden lipun julkisiin. Sen jälkeen voi hake aosaa summasta takaisin työnantajalta. Ei pyöräetuakaan saa ellei ensin hommaa pyörää ja sen jälkeen hae etuutta.

Joo. Tulee automaattisesti. Jos ei käytä, se mitätöityy vuodenvaihteessa, eikä siitä sitten hyödy kukaan. Meillä tulee tuon lisäksi myös erikseen kulttuuri-, liikunta- ja lounasetu.

Vierailija
32/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti otan suorana veetuiluna edut joita ei voi käyttää. Itse kuljen autolla enkä siten tarvitse julkisilla liikkumiseen mitään tukiaisia. Julkiset eivät ole itselle toimiva vaihtoehto joten en niitä käytä. Enkä lähde ostamaan pyörää paria kesäkuukautta varten kun ei sekään ole työmatkailuun toimiva vaihtoehto. Arkeen ei mahdu tunteja lähteä erikseen polkemaan yhtään minnekään joten pyörä pölyttyisi varastossa. Kulttuuriedut kelpaisi mutta oma työnantaja ei niitä tarjoa.

Vierailija
33/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo loppui, kun joku osti lippuja omille perheenjäsenilleen. Kiitti siitä. 

Vierailija
34/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samantyyppinen ongelma. Työnantaja tarjoaa työntekijöille ilmaiset kahvit, mutta kun minä en juo kahvia. Voisinko vaatia oman osuuteni kahvista kahvipaketteina jotka voisin viedä kotiin kun mieheni kuitenkin juo kahvia? Tuntuu tyhmältä menettää tällainen etu.

Vierailija
35/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti otan suorana veetuiluna edut joita ei voi käyttää. Itse kuljen autolla enkä siten tarvitse julkisilla liikkumiseen mitään tukiaisia. Julkiset eivät ole itselle toimiva vaihtoehto joten en niitä käytä. Enkä lähde ostamaan pyörää paria kesäkuukautta varten kun ei sekään ole työmatkailuun toimiva vaihtoehto. Arkeen ei mahdu tunteja lähteä erikseen polkemaan yhtään minnekään joten pyörä pölyttyisi varastossa. Kulttuuriedut kelpaisi mutta oma työnantaja ei niitä tarjoa.

Sinun kannattaisi tarkastella asennettasi ja katsoa välillä muuallekin kuin omaan napaasi. Yrityksessä on työntekijöitä yllensä niin monta että työsuhde-edut eivät mitenkään voi olla kaikille sopivia. Yksi käyttää yhtä ja toinen toista. Jos niitä ei ole ollenkaan niin sitten vasta kitinä alkaa.

Vierailija
36/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samantyyppinen ongelma. Työnantaja tarjoaa työntekijöille ilmaiset kahvit, mutta kun minä en juo kahvia. Voisinko vaatia oman osuuteni kahvista kahvipaketteina jotka voisin viedä kotiin kun mieheni kuitenkin juo kahvia? Tuntuu tyhmältä menettää tällainen etu.

Ei ole sama. Työkaverit juo kahvisi, mutta jos epassi etuuden jätät käyttämättä, niin se menee täysin hukkaan. En kyllä tajua mitä sillä edes on väliä että sen käyttäisi jonkun muun hyväksi, kun se on joka tapauksessa maksettu. Ei siis keneltäkään mitään pois.

Vierailija
37/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut samaa kuin sinä ap, minulla on e-passissa taas yli 100€ työmatkaetuna ja sehän "häviäää" vuodenvaihteessa jnuudet tulwe myös, matkakortilla on ns arvona 200€ ja sitä höylään silloin harvoin, kun julkisilla kuljen eli tyyliin muutaman x vuodessa. Pitäisikin tuo e-passilla oleva siirtää arvoksi, en vain nyt muista, että miten se tehdään..

Vierailija
38/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr matkalla sovellus

sit screenshotit matkalipuista ja lähetys

Vierailija
39/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo loppui, kun joku osti lippuja omille perheenjäsenilleen. Kiitti siitä. 

Miten tuosta edes voi jäädä kiinni? Sellaisia lippuja joihin tulee ostajan nimi, ei voi muut käyttää, ja jos nimeä ei tule, ei voi mitenkään todistaa kenen se lippu on ja kuka sen on maksanut ja miten.

Vierailija
40/62 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama. Työkaverit juo kahvisi, mutta jos epassi etuuden jätät käyttämättä, niin se menee täysin hukkaan. En kyllä tajua mitä sillä edes on väliä että sen käyttäisi jonkun muun hyväksi, kun se on joka tapauksessa maksettu. Ei siis keneltäkään mitään pois.

näin ajattelen myös.

keneltä se on pois?

Oon antanut liput ilmaiseksi.