Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomeille kysymys

Vierailija
10.08.2024 |

Minua kiinnostaisi tradenomin opinnot. Olen kuitenkin täyspäiväisesti töissä. Opiskelisin työn ohessa. En ole kuitenkaan uskaltanut hakea, sillä pari asiaa mietityttää. Ensinnäkin olen kuullut, että amk-opiskelut sisältävät paljon ryhmätöitä. Pitääkö paikkansa? Jotenkin hirvittää ajatus, että olisi soviteltava aikatauluja toisten aikatauluihin iltakaudet. Sitten on työharjoittelupuoli. Onko työharjoitteluille miten tiukat kriteerit? Täytyykö suorittaa jossain tilitoimistossa tai markkinoinnissa, viestinnässä tai hr:ssä. Olen pohtinut, että voisiko nuo suorittaa omassa työssä, mutta oma työ ei ole taloushallintoa, vaan ihmisten sosiaalietuuksien kanssa työskentelyä. Tuntuu kuitenkin mahdottomalta lähteä omasta päivätyöstä palkattomaan harjoitteluun jonnekin muualle. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on tehnyt ryhmätöitä yksinkin. Kannattaa hakea työssäkäyville tarkoitettuun linjaan, ei siis päivätoteutukseen. Työharjoittelu kai riippuu siitä, mihin suuntaudut, esim. taloushallinto, markkinointi tai johtajuus, tai mitä onkaan tarjolla. 

Vierailija
2/4 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalinjalla lähes kaikkien aineopintojen kurssit ovat ryhmätöitä. Kannattaa etsiytyä sellaisiin ryhmiin jossa tavoitteet ovat linjassa suhteessa omiisi ja jos löydät hyviä tyyppejä niin heitä kannattaa sitten hyödyntää muissakin projekteissa.

Kannattaa soitella opintotoimistoon ja kysellä tuon oman työsi soveltuvuudesta opintojen työharjoitteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä- tai monimuotototeutus.

Vierailija
4/4 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Tradenomeja on kilometrien jonot jokaiseen valkokaulushommaan. P*skaduuneja löytyy vähemmälläkin koulutuksella, tai itse asiassa ei välttis niitäkään.

Aina sit vaahdotaan, että koulutettuja on vähemmän työttöminä kuin koulittamattomia. Onhan se niin, mutta ydinkysymys sitten onkin, ovatko koulutustaan vastaavissa hommissa.

Tänä päivänä ei ole tavatona kolmekaan korkeakoulututkintoa. Kun ensimmäisen jälkeen ei töitä löydy, onkin naama hapantunut pilalle vuodessa ja ei auta muu kuin hakea sekalaisiin silppu- , pätkä- p*ska- yms.duuneihin TAI lukea seuraava tutkintoa ja kokeilla, josko sillä kertaa flaksi kävisi. Jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi