Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi näki kauhuleffan ja elämä pilalla

Vierailija
10.08.2024 |

Eli oma 10v. Lapsi näki kauhuleffan k16 ja elämä on sen jälkeen ollut helvettiä. Ei pysty nukkumaan, olemaan yksin, syömään tai suostu edes kavereita näkemään. Hyvä jos uskaltaa vessassa yksin käydä. Onko nyt ainoa vaihtoehto pyytää sossulta rahaa terapeuttiin? Meillä ei ainakaan ole rahaa maksaa mitään psykologikäyntejä, velkaa jo muutenkin liikaa.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisi sen elokuvan nimen niin voisi tässä kommentoidakin jotain rakentavaa

Vierailija
22/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tätä on kestänyt?

Itse olin lapsena hyvin arka ja jotkut elokuvat järkyttivät syvästi. Ajan kanssa suurimmista peloista päästiin yli. Tosin elokuvat eivät tuohon aikaan olleet kuitenkaan ollenkaan niin raakoja ja graafisia kuiin nykyään.

Toivottavasti et ole työelämässä. jJa tuskin olet, varmaan jossain laitoksessa. 

En nyt tiedö itkeäkö vai nauraa. Säälin sinua, koska, joko

a) olet unohtanut millaista on olla lapsi tai

b) sinulta puuttuu perustavaa laatua olevaa herkkyyttä, joka tekee ihmisestä Ihmisen.

Säälin varsinkin mahdollista puolisoasi. Hän joutuu päivittäin elämään ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä kanssakäymisen nyansseja.

Toivotan sulle kuitenkin parempaa mielenterveyttä ja tyytyväisyyttä omaan elämään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli vähän vastaava reaktio Noidan käsikirjasta lapsuudessa.

Ja vielä ihmettelette miksi naisen euro on pienempi???

Sun viestisi takana on varmasti jokin logiikka, joka avautuu vain yksilöllisen diagnoosisi kautta. Mietin, pitääkö mun yrittää pyytää selvennystä siihen, mitä mahdat tarkoittaa, vai onko parempi vain hymyillä ja nyökätä, että niin se varmasti on, olethan varmasti tarkistanut, että kaikki dosetin lokerot tälle päivälle ovat tyhjiä.

Tekstisi todistaa sen että nuorena tyttönä sekopää = myös vanhana tätinä sekopää. 

Vierailija
24/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun, täällähän kommentoi 15- 16-vuotiaat pojanjullit! Ilmankos...

Vierailija
25/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin lapsena hyvin arka ja jotkut elokuvat järkyttivät syvästi. Ajan kanssa suurimmista peloista päästiin yli. Tosin elokuvat eivät tuohon aikaan olleet kuitenkaan ollenkaan niin raakoja ja graafisia kuiin nykyään.

b) sinulta puuttuu perustavaa laatua olevaa herkkyyttä, joka tekee ihmisestä Ihmisen.

Säälin varsinkin mahdollista puolisoasi. Hän joutuu päivittäin elämään ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä kanssakäymisen nyansseja.

Toivotan sulle kuitenkin parempaa mielenterveyttä ja tyytyväisyyttä omaan elämään. :)

&

Mummo sulkee sen pöytäkoneen välillä. Se kuluttaa sähköä aika lailla ja mahdollistaa tarkkailun!

Vierailija
26/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä ihmettelette miksi naisen euro on pienempi???

Sun viestisi takana on varmasti jokin logiikka, joka avautuu vain yksilöllisen diagnoosisi kautta. Mietin, pitääkö mun yrittää pyytää selvennystä siihen, mitä mahdat tarkoittaa, vai onko parempi vain hymyillä ja nyökätä, että niin se varmasti on, olethan varmasti tarkistanut, että kaikki dosetin lokerot tälle päivälle ovat tyhjiä.

Tekstisi todistaa sen että nuorena tyttönä sekopää = myös vanhana tätinä sekopää. 

Eli sitä logiikkaa ei löytynyt. Kiitos. Niin arvelin. 

Vierailija
27/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt saisi sen elokuvan nimen niin voisi tässä kommentoidakin jotain rakentavaa

Serbian movie. 

Vierailija
28/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan kans sen kauhun ja paniikin minä minulle tuli siitä kirjasta! Pääsin siitä kuitenkin ajan kanssa yli.

Vierailija
29/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot lapset kanssa uudestaan sen elokuvan ja selität ettei tuo oo totta. Laitat vaikka äänet pois niin silloin ei elokuva pelota ollenkaan.

Vierailija
30/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan kans sen kauhun ja paniikin minä minulle tuli siitä kirjasta! Pääsin siitä kuitenkin ajan kanssa yli.

Tuo kirja traumatisoi ysärin lapsia laumoittain.

Vierailija
31/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä elämäänsä katkeroituneet miehet ovat tulleet hakemaan huomiota tänne palstan "mammoilta"?

Vierailija
32/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä elämäänsä katkeroituneet miehet ovat tulleet hakemaan huomiota tänne palstan "mammoilta"?

Koska ne etsii turvallista aikuista, jolle kiukutella. Eivät ole päässeet lapsuuden uhmavaiheista yli, vaan ovat jääneet sinne jumiin. Todennäköisesti antisosiaalinen pershäiriö diagnoosina.

Vierailija
33/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet rauhoitellut lasta ja lohduttanut? Oletko kertonut ettei tehosteet ole totta, mitä ihmiset luo. Toivottavasti juoma ja ruoka alkaa maistumaan jossain kohtaa. Et kai kovistellut vaan. Usein nuo pelot menevät ohi ja tulee muuta kivaa ajateltavaa, tekemistä. On näkijöilläkin painajaisia, mutta kaikki mitä näkee ei ole totta ja usein totuutta siivilöidään. Lapsille pelot ovat aika normaaleja, jos säikähtää. Ehkä joku mielikuva tai mielikuvat jäi päälle, tunteet. Yritä keksiä muuta katsottavaa tai kivaa kirjaa tms. Kävely joskus ulos. Rohkaise. Ymmärrä.

Onhan tämä parodiaa, onhan?

Vierailija
34/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Itkeä. Se ol sinulle luontainen reaktio kaikkeen. 

Vierailija
35/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa on aivan varmasti ollut ring. Tai sitten joku missä pelottavia aikuisia tai metsää kuten hannibal, saw, smile, Bodom, The Blair witch projekti tms. Itseäni pelottaa ihan 40-vuotiaanakin monet elokuvat, joista näen painajaisia. Ymmärrän tosin, että on vaan elokuvaa - mitä lapsi ehkä pysty käsittämään. Varainkin jos on eroperheen lapsi tai muita tunnevaikeuksia

Vierailija
36/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet rauhoitellut lasta ja lohduttanut? Oletko kertonut ettei tehosteet ole totta, mitä ihmiset luo. Toivottavasti juoma ja ruoka alkaa maistumaan jossain kohtaa. Et kai kovistellut vaan. Usein nuo pelot menevät ohi ja tulee muuta kivaa ajateltavaa, tekemistä. On näkijöilläkin painajaisia, mutta kaikki mitä näkee ei ole totta ja usein totuutta siivilöidään. Lapsille pelot ovat aika normaaleja, jos säikähtää. Ehkä joku mielikuva tai mielikuvat jäi päälle, tunteet. Yritä keksiä muuta katsottavaa tai kivaa kirjaa tms. Kävely joskus ulos. Rohkaise. Ymmärrä.

Onhan tämä parodiaa, onhan?

Sä olet parodiaa. Ei kun hetkinen, parodia naurattaa, sä et.

Vierailija
37/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot lapset kanssa uudestaan sen elokuvan ja selität ettei tuo oo totta. Laitat vaikka äänet pois niin silloin ei elokuva pelota ollenkaan.

Saw-leffoissa se injektioneulojen joukkoon putoava nainen on mun suosikki. Se kannattaa katsoa monta kertaa uudestaan. 

Vierailija
38/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne etsii turvallista aikuista, jolle kiukutella. Eivät ole päässeet lapsuuden uhmavaiheista yli, vaan ovat jääneet sinne jumiin. Todennäköisesti antisosiaalinen pershäiriö diagnoosina.

Muistan lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan nettipalstojen trolleilla ja provosoijilla on usein juurikin joku narsistinen tai tuo antisososiaalinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
40/106 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset