Hallituksen velkajuna puksuttaa mukavasti eteenpäin
Jo 25 miljardia uutta velkaa ensimmäisen kahden vuoden aikana, kun Riikka ja Petteri lapioivat hiiliä.
Junan seuraava pysähdyspaikka on Turku.
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mistä haluaisit itse leikata vielä lisää? Minulle kelpaisi tosiaan Ylestä 100%, keharíavusta 100%, tuossa ainakin 2 helppoa. Voin miettiä lisää.
Siis kuinka helvetin lapsellinen ja yksinkertainen ihminen voi olla jos kuvittelee että Yleisradiosta voitaisiin leikata 100%. Hyvin huomaa miten realiteetit ovat hukassa ja tilalla on pelkkää öyhöttämistä.
Mitä sopeutustoimia Marinin hallitus teki, listaisitko? Sannallahan turahti ruskea viiva heti housuun, kun leikkausehdotuksia vähänkin kritisoitiin.
Kun menee luottoluokitus raketoi korot. Katsokaa miten kävi esim kreikassa tai turkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mistä haluaisit itse leikata vielä lisää? Minulle kelpaisi tosiaan Ylestä 100%, keharíavusta 100%, tuossa ainakin 2 helppoa. Voin miettiä lisää.
Siis kuinka helvetin lapsellinen ja yksinkertainen ihminen voi olla jos kuvittelee että Yleisradiosta voitaisiin leikata 100%. Hyvin huomaa miten realiteetit ovat hukassa ja tilalla on pelkkää öyhöttämistä.
En voi oikein kertoa mitään muutakaan summaa, kuten ei kukaan muukaan koska Ylen budjetti ja kaikki on salaista. Pitäisi ensin tietää mihin ja paljonko siellä käytetään rahaa ja mihin helvetin kehitysvammainen tampio, niin sitten voisi jotain sanoakin. Siksi kaikki pois, sitten katsotaan uudelleen että mikä tämän koko laitoksen tehtävä edes on ja mitä me halutaan. Halutaanko jotain aivan muutta tilalle ja Yle hevon helevettiin syvimpään?
Vierailija kirjoitti:
Kun menee luottoluokitus raketoi korot. Katsokaa miten kävi esim kreikassa tai turkissa.
Jos Suomi ei sopeuta, niin sopeutukset tehdään meidän puolesta ja silloin kenelläkään ei ole kivaa. Sanna jätti meille uppoavan Titanicin ja bailaa itse jetsetporukan kanssa vailla huolen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sopeutustoimia Marinin hallitus teki, listaisitko? Sannallahan turahti ruskea viiva heti housuun, kun leikkausehdotuksia vähänkin kritisoitiin.
Mitä sopeutustoimia Orpo tekee? Velanmäärä ei vähene vaikka leikataan? Kuis nyt näin kävi?
Miksi vastuu velkaantumisesta rajoittuu nykyisen hallituksen mielestä vain edelliseen hallitukseen, vaikka velkaantuminen alkoi jo vuoden 2009 paikkeilla? Katainen, Stubb, Sipilä ja Kiviniemi päästetään luistamaan vastuusta, koska he ovat hyviä oikeistolaisia.
Eihän Orpon ja Purran velkajuna ole lähijuna? Riikka on kuitenkin kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sopeutustoimia Orpo tekee? Velanmäärä ei vähene vaikka leikataan? Kuis nyt näin kävi?
Leikkauksia ei uskalleta tehdä riittävästi sun kaltaisten rääkyjien takia. Riikka tarvitsisi paljon isommat sakset. Edellinen hallitus lisäsi pakollisia menoja budjettiin kymmenillä miljardeilla. Lin koulutusuudistus, sotehimmeli, Italian rempparahat, maailman kalleimmat festaritekstarit jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastuu velkaantumisesta rajoittuu nykyisen hallituksen mielestä vain edelliseen hallitukseen, vaikka velkaantuminen alkoi jo vuoden 2009 paikkeilla? Katainen, Stubb, Sipilä ja Kiviniemi päästetään luistamaan vastuusta, koska he ovat hyviä oikeistolaisia.
Sipilä jätti jälkeen tasapainossa olevan talouden. Hupakkohallitus katastrofin jälkipolville.
On ikävä vanhaa Kokoomusta, joka ymmärsi, että kakkua ei voi vain leikata ja syödä, vaan sitä pitää joskus myös leipoa.
Orpo ja nykyiset märkäkorvat eivät ymmärrä taloudenpidob perusteita, vaikka Harkimo yrittää Orpoa joka tentissä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpon velkajuna vaan puksuttaa eteenpäin kun Suomi-laiva on karikolla
Orpo ohjaa laivaa kuin Titanic ia .. vauhdilla eteenpäin suoraan meren syvimpään uomaan !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi oikein kertoa mitään muutakaan summaa, kuten ei kukaan muukaan koska Ylen budjetti ja kaikki on salaista. Pitäisi ensin tietää mihin ja paljonko siellä käytetään rahaa ja mihin helvetin kehitysvammainen tampio, niin sitten voisi jotain sanoakin. Siksi kaikki pois, sitten katsotaan uudelleen että mikä tämän koko laitoksen tehtävä edes on ja mitä me halutaan. Halutaanko jotain aivan muutta tilalle ja Yle hevon helevettiin syvimpään?
Luulisi sinun tietävän, että Yleisradiolla on lakisääteisiä velvoitteita joten 100% leikkaus ei voi edes tulla kysymykseen.
Nyt on nähty, miten käy, kun maa uskotaan setämiesten ja pölynimurikauppiaiden käsiin. Tällä hallituskaudella jo ainakin 25 miljardia uutta velkaa, vaikka myyntipuhe oli, että uutta velkaa ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
On ikävä vanhaa Kokoomusta, joka ymmärsi, että kakkua ei voi vain leikata ja syödä, vaan sitä pitää joskus myös leipoa.
Orpo ja nykyiset märkäkorvat eivät ymmärrä taloudenpidob perusteita, vaikka Harkimo yrittää Orpoa joka tentissä opettaa.
Kokoomuksella on todella selkeä monumentaalinen historia
Sipilän monumentti > Soija rehu Tehdas !
Orpon monumentti > Juna joka lähtee ei mistään saapuu ei mihinkään !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksella on todella selkeä monumentaalinen historia
Sipilän monumentti > Soija rehu Tehdas !
Orpon monumentti > Juna joka lähtee ei mistään saapuu ei mihinkään !
Euroopan kallein soija tehdas joka ei ikinä ollut toiminnassa!!
Pölynimurikauppias myös lupasi, että rasismille on nollatoleranssi, mutta sekin oli täyttä huijausta.
Selkäranka taipuu kuin pölynimurin letku.
VVM:n ennusteen mukaan tämä hallitus velkaantuu noin 60 miljardia vaikka se samaan aikaa karsii menoja 9 miljardia. Eli siis yhteensä noista tulee se 69 miljardia. Tässä yhtälössä on paljon kyseenalaistamista joita ei selitä korkomenot tai sote. Veropohjaa heikennetään rajusti ja taloutta ajetaan todella raivokkaasti alas. Mikä tässä on juonena? Työttömyys lisääntyy eikä investointeja tule ilman että valtio maksaa investoijille hirmuiset tuet?
Hallituksen on muuten turha huudella neuvoja ja ideoita oppositiolta tai edes puhua oppositiolle yhtään mitään koska hallitus on nyt täysin oikeistolainen ja tekee oikeistolaista politiikkaa. Eli vastuu on vihdoinkin täysin oikeistolla yksiselitteisesti kaikesta siitä mitä tällä kaudella tapahtuu. Tämä edes selvää persuille??
Tyrkkysellä on varmaan pölynimuri vielä käytössä, jos ei ole simahtanut liiallisesta imuttelusta.
Mikä vastuu tässä on tuupattu? Marinin hallituksen tyypit ovat jo kaikki kadonneet kauas ties minne, eihän niille edes voisi vastuuta tupata. 😂 Sanotaan mistä asiat johtuu ja tehdään esimerkiksi leikkauksia miljardien edestä joista sinä olet inissyt joka helvetin päivä viimeisen vuoden ajan, ja lisää etsitään edelleen. Tämä on sitä vastuullista valtion toimintaa.