Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskot Jumalaan?

Vierailija
10.08.2024 |

Kysyn uteliaisuudestani. Ei mitään uskovaisia vastaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en suostu uskomaan, että maailma on syntynyt tyhjästä ja että millään ei ole mitään merkitystä. Uskon, että ihmisillä on sielu ja kuoleman jälkeen se siirtyy ikuiseen rauhaan.

Vierailija
2/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä enää uskokaan enkä muutoinkaaninnostu henkisyyden polusta. Ei paska muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisi selittää kokemuksia jollakin henkisellä hubbabuballa ntai korkeammalla tarkoituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä enää uskokaan enkä muutoinkaaninnostu henkisyyden polusta. Ei paska muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisi selittää kokemuksia jollakin henkisellä hubbabuballa ntai korkeammalla tarkoituksella.

Oletko kenties masentunut?

Vierailija
4/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan ei usko oikeasti Jumalaan vaan haluavat vain esittää hyvää ihmistä. Hyvyydestä kertoo itse ihminen ja se miten hän kohtelee muita sekä se miten hän toimii elämässänsä.

Vierailija
5/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on vain yksi kutsumanimi joka on annettu aikanaan. Kaikkivaltiasta voi kutsua monillakin nimillä kuten luoja, lähde, universumi ym...

Vierailija
6/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on vain yksi kutsumanimi joka on annettu aikanaan. Kaikkivaltiasta voi kutsua monillakin nimillä kuten luoja, lähde, universumi ym...

Ajan saatossa on tullut vapautumista jonka myötä on tullut myös erilaista ymmärrystä kaikkeudesta ja meidän auttajistamme.

Vierailija
7/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on pelikenttämme.

Vierailija
8/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on pelikenttämme.

Pitäisi osata pelata tätä peliä hyvin. Nykyisin on paljon myös sitä pahaa taas jonka vuoksi meidän täytyy myös osata puolustautua ja puolustaa lähimmäisiä sekä kaikkia heikommassa asemassa olevia.

Vierailija
9/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en suostu uskomaan, että maailma on syntynyt tyhjästä ja että millään ei ole mitään merkitystä. Uskon, että ihmisillä on sielu ja kuoleman jälkeen se siirtyy ikuiseen rauhaan.

Voiko toiveajattelusta todella seurata aito usko johonkin? Vai onko se uskoksi sanottu vain toive, että jotain muutakin olisi kuin mitä näyttää olevan?

Vierailija
10/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan päästä taivaaseen tämän elämän jälkeen. Emme voi tietää varmasti mitä meille tapahtuu elämän jälkeen. Taivas on hyväksi uskomani paikka. Jumalaan uskominen auttaa vaikeuksissa, vakauttaa. Lohduttaa. Hän on oikeamielinen tuomari. Tahdon että väärintekijät jotka on täällä selvinneet rangaistuksetta saavat iankaikkisuudessa oikeidenmukaan. Jumala lohduttaa ympärilläni olevia kuolevia ja heidän kaipaavia omaisiaan. Jumala tuo sattuman sijaan merkitystä elämään ja kuolemaan. Jumala on lempeä syntymättömille lapsille, kohtukuolleille sikiölle. 

Vierailija
11/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla uskomattakaan. Ei mun tarvitse kuin katsoa ympärilleni niin mulle on ihan selvää että Jumala on luonut kaiken ja Raamattu on totta. Sitten on asia erikseen mitä sillä tiedolla teen. Otanko Jeesuksen sydämeeni Herraksi vai en. Pitkään vatvoin tuota asiaa vaikka ymmärsin miten huono se toinen vaihtoehto on. Luulin, niin kuin Saatana meille valehtelee, että menetän jotain vastustamattoman ihanaa. Raamattu ei turhaan sano että Saatana viettelee valheillaan. 2. Tessolonikalaiskirje 2. luku puhuu tästä. Myös silloin kun Saatana kiusasi Jeesusta autiomaassa niin se vietteli, lupaili ja houkutteli.

Vierailija
12/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos ei usko ylempään tahoon (Jumalaan), niin on pakko laittaa uskonsa ihmiskuntaan ja näin ollen käytännössä palvoa ihmiskuntaa jumalana. Fakta on, että maailmassa on asioita, joita ei voi tieteellisin menetelmin selittää ja mitata, esimerkiksi maailman ja elävien olentojen synty. Väitteet että nämä asiat voidaan tieteellisesti todistaa ovat täyttä roskaa, ja juurikin mainitsemaani ihmisen palvontaa jumalana. Maailmassa on yliluonnollisia asioita, eli siis asioita, jotka ylittävät arkisen käsitys- ja havaintokykymme. Tällaisia ovat esimerkiksi mainitsemani maailman synty yms. Ihminen ei yksinkertaisesti omine aisteineen voi näitä asioita todentaa. MUTTA tiedän että ihmiskunta on aivan liian usein syntistä p a s k a sakkia, tyhmää ja heikkoa, joten en todellakaan ota uskon loikkaa näissä asioissa ainakaan ihmisten suuntaan. Siispä käännyn korkeamman yli-inhimillisen voiman, Jumalan, puoleen. Ihminen on surkea "jumala" enkä tätä tule palvomaan. 

Jos joku kysyy, miksi uskon juuri Jumalaan, kuten kristityt ja Raamattu tämän käsittävät, tälle on monia syitä. Raamatun sisältö itsessään kuvaa ihmisen luonnetta ja suhdetta maailmaan liian osuvasti, jotta voisin kohdella sitä yliolkaisesti. Raamatun syntyhistoria ja säilyminen on myös hämmästyttävä, mukaan lukien sen sisältämät profetiat. Lisäksi se, että maailman pahat hallitsijat (eräs pienihattuinen heimo, kröhöm) ja näiden lakeijat vihaavat Jumalaa, kristittyjä ja Raamattua niin paljon, kertoo minulle, että jostain yliluonnollisesta on kyse. Ja sitten toki voi vain olla kyse henkisestä ymmärryksestä, joka tulee Jumalalta, ja mitä ihminen ei voi selittää. Mikään muu uskonto ei ole koskaan saanut minut tuntemaan yhtään mitään. 

Vierailija
13/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta mieletön ajatus on että on sielu, jonka pitää käväistä mitättömän pituinen aika maapallolla jotta pääsee varsinaiseen olotilaansa.

Vierailija
14/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi olla uskomattakaan. Ei mun tarvitse kuin katsoa ympärilleni niin mulle on ihan selvää että Jumala on luonut kaiken ja Raamattu on totta. Sitten on asia erikseen mitä sillä tiedolla teen. Otanko Jeesuksen sydämeeni Herraksi vai en. Pitkään vatvoin tuota asiaa vaikka ymmärsin miten huono se toinen vaihtoehto on. Luulin, niin kuin Saatana meille valehtelee, että menetän jotain vastustamattoman ihanaa. Raamattu ei turhaan sano että Saatana viettelee valheillaan. 2. Tessolonikalaiskirje 2. luku puhuu tästä. Myös silloin kun Saatana kiusasi Jeesusta autiomaassa niin se vietteli, lupaili ja houkutteli.

Minä taas, kun katson ympärilleni, tajuan tarinat Jumalasta ja muista jumalista nimen omaan tarinoiksi vain.

Vierailija
15/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ilman uskoa Jumalaan ei ole elämää.

"Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

"Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi. Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

"Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"

"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

"Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun."

"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden."

Vierailija
16/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos ei usko ylempään tahoon (Jumalaan), niin on pakko laittaa uskonsa ihmiskuntaan ja näin ollen käytännössä palvoa ihmiskuntaa jumalana. Fakta on, että maailmassa on asioita, joita ei voi tieteellisin menetelmin selittää ja mitata, esimerkiksi maailman ja elävien olentojen synty. Väitteet että nämä asiat voidaan tieteellisesti todistaa ovat täyttä roskaa, ja juurikin mainitsemaani ihmisen palvontaa jumalana. Maailmassa on yliluonnollisia asioita, eli siis asioita, jotka ylittävät arkisen käsitys- ja havaintokykymme. Tällaisia ovat esimerkiksi mainitsemani maailman synty yms. Ihminen ei yksinkertaisesti omine aisteineen voi näitä asioita todentaa. MUTTA tiedän että ihmiskunta on aivan liian usein syntistä p a s k a sakkia, tyhmää ja heikkoa, joten en todellakaan ota uskon loikkaa näissä asioissa ainakaan ihmisten suuntaan. Siispä käännyn korkeamman yli-inhimillisen voiman, Jumalan, puoleen. Ihminen on surkea "jumala" enkä tätä tule palvomaan

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.

Vierailija
17/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu määritelmästä. En usko kristittyyn jumalaan, eli johonkin ulkopuoliseen olentoon, joka katselee meitä ja rankaisee ihan oudoista jutuista ja toisaalta on antanut myös ajan saatossa todella hämmentäviä ohjeita ja sääntöjä seurattavaksi. Mutta uskon, että jokainen meistä on yhden ainoan "sielun" fyysinen manifestaatio. Olemme kaikki osa isompaa kokonaisuutta, joka on syvimmältä olemukseltaan pelkästään tietoisuutta ja materia on silmänlumetta, illuusio. Leikimme tässä fyysisessä todellisuudessa aikamme, ennen kuin palaamme takaisin pelkäksi tietoisuudeksi, josta mahdollisesti sitten palaamme taas takaisin fyysiseen todellisuuteen yhdessä muodossa tai toisessa.

Vierailija
18/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan uskomisen heti, kun kerrot että kuka muu loi maailman tai laittoi alkuun alkuräjähdyksen.

Vierailija
19/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas, kun katson ympärilleni, tajuan tarinat Jumalasta ja muista jumalista nimen omaan tarinoiksi vain.

Usko muuttaa tarinat todeksi.

Vierailija
20/29 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä maailma ei ole voinut mitenkään muuten syntyä. Jo ihmiskehon toiminta on niin ihmeellistä, ettei yksikään alkuräjähdys saa sellaista aikaan. Oikeastaan en ymmärrä ollenkaan ihmisiä jotka uskovat tämän kaiken alkaneen jostain räjähdyksestä. Siihen vasta tarvitaankin uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä