En halua luopua perusPANKKIKORTISTA!!!!
uusimmassa Kuluttajalehdessä oli juttu, että jos riittävän moni ilmoittaa ettei halua ottaa luottokorttia käyttööm, on pankkien pakko säilyttää pankkikortti. Minä en halua mitään helvetin luottokorttia, pankkikortti riittää!
Kadotkoon luottoyhtiöiden ylivalta!
Kommentit (7)
Ihmiset, tajutkaa kun pankit myyvät teille debit-korttia, että sen käyttäminen maksaa! Kauppiasprovisio on sama kuin visa-ja masterkortilla ja se tulee asiakkaan maksettavaksi! Tavallinen, vanhanaikainen pankkikortti tulee jäämään pikkuhiljaa käytöstä pois, kun kaikki pankkiketjut ovat sitoutuneet uuteen debit-kortti järjestelmään. No mitä etua debit-kortista sitten on? Tulevaisuuden visio on että se olisi maailmanlaajuinen pankkikortti jolla voisi maksaa omalta pankkitililtään, riippumatta siitä missä maassa on. Mutta tällä hetkellä, en ottaisi ko.korttia. Onneksi vanha pankkikorttini on voimassa vielä muutaman vuoden, sen jälkeen varmaan paras maksaa käteisellä, jos ei halua mitään lisäkuluja....
Ihmiset kun ei näe, että meitä pikkuhiljaa opetetaan toimimaan suurten luottöyhtiöiden orjina. Kukaan ei käytä enää käteistä ja jos pankkikortit tosiaan katoavat, ollaan ihan kokonaan luottoyhtiöiden armoilla.
Kuluttajassa todettiin, että sitten kun Euroopassa on muutamalla luottoyhtiöllä monopoli, voivat siekailematta nostella hintoja. Kuvitelkaa tilannetta, että ei ole mitään muuta vaihtoehtoa - on siis pakko käyttää sitä korttia vaikkei luotto-ominaisuutta hyödyntäiskään.
Purnasin jo talvella kun Nordeasta tuputtamalla tuputettiin Mastercardia, että helvetti minä en halua!
Meitä viedään kuin pässiä narussa, jos ei nyt toimita!
ap
Ei täällä piskuisessa Suomessa itse tämmöisiä asioita päätetä...
että täytyisi nyt vaihtaa luottokorttiin kun vuoden kuluessa jää tavallinen pois käytöstä. En suostunut. No vuosi meni ja edelleen sanoin, etten halua luottokorttia -ja niin on sanonut moni muukin, koska tavallisen pankkikortin sai edelleen.
Tosin vasta keväällä 2009, mutta siihen saakka on tuo nykyinen pankkikorttini voimassa. Kyllähän ne tuota kyselivät joskus ja ilmoitin että haluan luotottoman kortin jos vaan suinkin mahdollista.