Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Estyneen miehen kanssa seurustelu

Vierailija
10.08.2024 |

Kiinnostaako naisia noin lähtökohtaisesti seurustella turvallisuushakuisen estyneen piirteisen miehen kanssa? Haittaako yhteiselämää jos harrastukset ovat enemmän henkisiä ja mielensisällöllisiä kuin elävässä elämässä vuorovaikutuksessa tapahtuvia? Esim. videopelit, pohdiskelu, haaveilu, joukkoliikenteen suunnittelu, piirtäminen jne.

Tietoa alla olevasta linkistä...

https://www.evermind.fi/estynyt-persoonallisuus/

Pystyisitkö seurustella estyneen piirteisen miehen kanssa?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksena joukkoliikenteen suunnittelu?

Linjaston reittisuunnittelua se on lähinnä minun kohdallani. Jos en olisi estynyt, niin olisi monessa mielessä unelmien työpaikka.

Mitä teet työksesi nyt, kun olet "estynyt"?

Vapaaehtoistyötä järjestössä kuntoutujana oman sosiaalisten tilanteiden sietokyvyn mukaan.

Seurustelu on sosiaalinen suhde. Mitä ongelmat ihmissuhteissa sinulle ovat ja miksi kuvittelet, että seurustelusuhde eroaisi näistä jotenkin?

Seurustelukumppani ei ole äiti, vaan nainen odottaa mieheltä yleensä kontribuutiota perheeseen. Useimmiten taloudellista huolenpitoa, jotta nainen voi keskittyä raskauteen ja lasten hoitoon ilman painetta toimeentulosta. "Seurustelu" ilman mahdollisuutta perheen perustamisen eli kaverisuhde seksillä ei ole varmaan kovin monen hedelmällisen naisen intresseissä

Mutta vanhemmista naisista (esim. 50v+) saattaisi löytyä joku, joka suostuisi lapsettomaankin suhteeseen. Onko heillä sitten kiinnostusta seksiinkään, en tiedä. Toki on myös naisia, joilla on itsellä jotain käytöshäiriöitä, ja jotka eivät tämän vuoksi itsekään tavoittele esim. lasten hankintaa

Vierailija
22/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että valtaosa "kyllä" vastaajista jätti lukematta täyden kuvauksen. Ap antoi hiiieeeman kaunistellun kuvan:

----------

Jokapäiväisessä elämässä estynyt persoonallisuus voi näkyä muun muassa näin:

riittämättömyyden tunteita

liiallista herkkyyttä kritiikille

pelkoa ja ahdistusta siitä, että sanoo tai tekee jotain väärin

tarvetta olla pidetty

sosiaalisten tilanteiden välttelyä

läheisten ihmissuhteiden välttelyä

hylätyksi tulemisen pelkoa

henkilökohtaisten tunteiden piilottelua

uusista haasteita kieltäytymistä

jämäkkyyden puutetta

itsensä pitämistä muita huonompana

vaikeutta luottaa toisiin ihmisiin

aloitteellisuuden puutetta yhteydenpidossa toisiin

päätöksenteon välttelyä

yliherkkyyttä tulkita toisten sanalliset ja sanattomat viestit negatiivisesti

loukkaantum

Olen eri, mutta kaikki listaamasi asiat osuvat minuun. Sen sijaan loppupäätelmäsi ei. Olen täysin omatoiminen ja parisuhteessa ennemminkin se kannattelija ja tukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oman osani jo tästä elämästä mt-ongelmaisten kanssa tuhlannut, joten ei. 

Vierailija
24/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nyt taas, eihän noi harrastukset liity mitenkään estyneeseen persoonallisuuteen. Mitä tässä nyt oikeasti halutaan kysyä? 

Että haluaisiko joku seurustella asperger-piirteisen miehen, joka ei tunnista omaa tilaansa, kanssa.

No, varmaan joku ja jotkut haluavat, jos mies ei käyttäydy mulkusti.

Eli oletat että joukkoliikenteen suunnittelu on automaattisesti Aspergerin työpaikka? Ok, varmasti moni siellä on introvertti muttei sentään Asperger.

Eihän ap ole siellä töissä vaan harrastaa sitä. Ja kyllähän tuo aloitus henkii asperger-henkisyyttä estyneisyys voi olla sitä lievän autismin tuomaa jumittamista. 

Ihan lämmöllä sanon tämän, olen asperger-piirteinen itsekin.

Vierailija
25/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksena joukkoliikenteen suunnittelu?

Linjaston reittisuunnittelua se on lähinnä minun kohdallani. Jos en olisi estynyt, niin olisi monessa mielessä unelmien työpaikka.

Mitä teet työksesi nyt, kun olet "estynyt"?

Vapaaehtoistyötä järjestössä kuntoutujana oman sosiaalisten tilanteiden sietokyvyn mukaan.

Seurustelu on sosiaalinen suhde. Mitä ongelmat ihmissuhteissa sinulle ovat ja miksi kuvittelet, että seurustelusuhde eroaisi näistä jotenkin?

Seurustelukumppani ei ole äiti, vaan nainen odottaa mieheltä yleensä kontribuutiota perheeseen. Useimmiten taloudellista huolenpitoa, jotta nainen voi keskittyä raskauteen ja lasten hoitoon i

Lista on annettu joten sieltä löytyy oireisto. Tähän häiriöön kuuluu olennaisesti todellisen itsereflektion heikkous ja kyky pikemminkin suuntautua välttelevästi omiin ominaispiirteisiin.

Ehkäpä tämän ketjun myötä usko ekstroverttien elämänmenoon on rapautunut entisestään. Olen pitänyt introvertteja paljon empaattisempina ja nämä tahallisesti aiheutetut väärinymmärrykset vain karusti vahvistavat asiaa.

Vierailija
26/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nyt taas, eihän noi harrastukset liity mitenkään estyneeseen persoonallisuuteen. Mitä tässä nyt oikeasti halutaan kysyä? 

Että haluaisiko joku seurustella asperger-piirteisen miehen, joka ei tunnista omaa tilaansa, kanssa.

No, varmaan joku ja jotkut haluavat, jos mies ei käyttäydy mulkusti.

Eli oletat että joukkoliikenteen suunnittelu on automaattisesti Aspergerin työpaikka? Ok, varmasti moni siellä on introvertti muttei sentään Asperger.

Eihän ap ole siellä töissä vaan harrastaa sitä. Ja kyllähän tuo aloitus henkii asperger-henkisyyttä estyneisyys voi olla sitä lievän autismin tuomaa jumittamista. 

Ihan lämmöllä sanon tämän, olen asperger-piirteinen itsekin.

No, eipä ole diagnostisesti aspergerin diagnoosia tullut. Aspergerit eivät osaa leikkiä mielikuvitusleikkejä ja se erottaa tulevat estyneen piirteisen ihmiset asseista. Älä pliis valehtele! 🙏🏻

Vierailija
27/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että valtaosa "kyllä" vastaajista jätti lukematta täyden kuvauksen. Ap antoi hiiieeeman kaunistellun kuvan:

----------

Jokapäiväisessä elämässä estynyt persoonallisuus voi näkyä muun muassa näin:

riittämättömyyden tunteita

liiallista herkkyyttä kritiikille

pelkoa ja ahdistusta siitä, että sanoo tai tekee jotain väärin

tarvetta olla pidetty

sosiaalisten tilanteiden välttelyä

läheisten ihmissuhteiden välttelyä

hylätyksi tulemisen pelkoa

henkilökohtaisten tunteiden piilottelua

uusista haasteita kieltäytymistä

jämäkkyyden puutetta

itsensä pitämistä muita huonompana

vaikeutta luottaa toisiin ihmisiin

aloitteellisuuden puutetta yhteydenpidossa toisiin

päätöksenteon välttelyä

yliherkkyyttä tulkita toisten sanalliset ja sanattomat viestit negatiivisesti

loukkaantum

Naispelko on tuollainen, voi äiti parkaa 

Vierailija
28/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisteilla on monesti äärettömän rikas mielikuvitusmaailma. Olet työkyvytön, sosiaaliset suhteet kuormittavat ja niissä on vaikeuksia, jumitat, harrastat asperger-harrastuksia. Ankkatesti on läpäisty. Minulle ei mene läpi pelkkä estyneisyys, kun et edes kuvaile juurikaan siihen sopivia piirteitä.

Voin olla väärässä, mutta niin voi olla annettu/itse keksitty diagnoosikin.

Asperger-tyyppinen voi olla ylittämättä diagnoosirajaa ja silti erottua joukosta ja kokea vaikeuksia suoriutua "normaalista" elämästä.

Ap, sinä saattaisit saada ihan uudenlaista self helpiä, jos avaisit oven tuolle mahdollisuudelle.

Vierailija
29/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisteilla on monesti äärettömän rikas mielikuvitusmaailma. Olet työkyvytön, sosiaaliset suhteet kuormittavat ja niissä on vaikeuksia, jumitat, harrastat asperger-harrastuksia. Ankkatesti on läpäisty. Minulle ei mene läpi pelkkä estyneisyys, kun et edes kuvaile juurikaan siihen sopivia piirteitä.

Asperger-tyyppinen voi olla ylittämättä diagnoosirajaa ja silti erottua joukosta ja kokea vaikeuksia suoriutua "normaalista" elämästä.

Ap, sinä saattaisit saada ihan uudenlaista self helpiä, jos avaisit oven tuolle mahdollisuudelle.

Mä tuun hulluksi kun kokoajan pyöritetään diagnoosirulettia 🖕🏻

Vierailija
30/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sille hulluudellekin joku diagnoosi löytyy.

Vierailija
31/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan jänniksen.

T. Pasi the Incel

Vierailija
32/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toimintaterapiaan. Ei ole parisuhdekumppanin tehtävä hoitaa sinut normaaliksi tai opettaa käyttäytymään.

Se on hoitosuhteen ja terapeutin tehtävä. Siitä maksetaan hoitajalle. Kela maksaa.

Vierailija
33/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mun sisäinen kompassi on ihan hukassa kiitos teidän.

Vierailija
34/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään estyneen kanssa edes kaveerata.

Vierailija
35/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sille hulluudellekin joku diagnoosi löytyy.

Kyllä, nimittäin epävarmuus itsestään.

Vierailija
36/36 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta mun sisäinen kompassi on ihan hukassa kiitos teidän.

Meidän?