Astianpesukone pitäisi ostaa, kun vanha hajosi. Kerro mikä olisi hyvä merkki. Mitä pitäisi huomioida.
Kerro mikä olisi hyvä merkki. Mitä pitäisi huomioida tämän päivän valikoimasta. Onko Miele vielä ykkönen?
Onko kellään kokemuksia Neffistä? Laadukas kone, ilman ylimääräisiä ominaisuuksia, olisi hakusessa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Siemens tai Bosch
Merkki ei kerro mitään. Vai väitätkö että €300 marketin tarjous Bosch on yhtä hyvä kuin ne tonnin mallit kodinkoneliikkeessä?
Siemens, Bosch ym. ovat yleensä hyviä mutta halvalla et hyvää saa.
Miele on lähes aina hyvä mutta niilläpä ei halpoja tarjouskoneita olekaan.
Candy ja Upo on kokemukseni mukaan ihan kuraa.
Asunnossa oli tosi vanha Siemensin apk kun muutettiin, arviolta vuosituhannen vaihteesta. Se toimi vielä 2 v päivittäisessä käytössä, ennen kuin hajosi 2024.
Vierailija kirjoitti:
Asko. Maksaa yli tonnin, kertonee jotain. Huippulaatua.
Kun muutettiin, uudessa talossa oli uusi Asko. Aivan paska. Haettiin entisestä talosta vanha Miele 40 eurolla ja myytiin paska Asko 50 eurolla.
Muista että jos asut osakehuoneistossa, niin sun pitäis tehdä joku sähköinen toimenpideilmoitus isännöitsijälle ja siihen on liitteeksi pesukoneen asentajan asennuspöytäkirja.
HUOM. Suosikaa koneita joissa on lyhyempi ohjelma 60 asteelle, esimerkiksi 20min, 30min, 45min tai tunti. Muuten ne myyvät ihan älyttömän pitkillä pesuohjelmilla varustettuja koneita tyyliin 1,45 - 3h, joissa on vain 30 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Muista että jos asut osakehuoneistossa, niin sun pitäis tehdä joku sähköinen toimenpideilmoitus isännöitsijälle ja siihen on liitteeksi pesukoneen asentajan asennuspöytäkirja.
Ja kun koneen ostat niin osta paikoilleen asennuksen kanssa, yleensä järkihintainen näin. Pesutornia ostaessani ajattelin säästää asennuksessa ja tehdä itse, noh kyllä se onnistui mutta oli hieman työlästä nostaa kuivausrumpu pesukoneen päälle kalustekaappiin, yksinään.
Siemens 45cm on toiminut +20v. Nyt ei enää pyöri joka päivä. Käytän pesuainenappeja siinä toivossa, että kone pysyy kunnossa.
Ennen tätä konetta oli jokin muu ja se pelitti 5 tai 6 vuotta. Merkkiä en muista.
Nyt harkitsen konetta, johon vesi lisätään eikä tarvi asentaa pysyvästi. Sen voi näppärästi ottaa mukaansa, jos muuttaa.
En ole kuullut näistä kosteusantureista.
Edullinen matsui on ainakin tämän sinkkuihmisen pyykit pessyt jo 14 vuotta joten ei kai se huono.
Vierailija kirjoitti:
ig
Merkki on vain tarra. Tai liimattu muovi tai metallipala tai tapainen.
Älä höpsi! Varmaan ei kaikkein halvinta mallia siitäkään kannata ostaa
Vierailija kirjoitti:
Asko. Maksaa yli tonnin, kertonee jotain. Huippulaatua.
Tsih! Suomessa ei ootehty koneita tällä vuosituhannella. "Asko" on tarra halpiskoneen kyljessä, alkuperä vaihtelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyky-Mielet ole enää sitä, mitä ne ennen olivat. Ne kalliimman pään koneet on hyviä ja tilavia. Suosittelen sellaista sisältä korkeampaa mallia, kuten tuossa linkissä olevakin on. Vanha yli 15 v vanha Miele vaihdettiin uudempaan keskihintaisen matalammalla sisuksella olevaan Mieleen ja käytössä olen huomannut, ettei sinne saa mahtumaan läheskään samaa määrää astioita kuin vanhaan. Ei raaskittu ostaa parin tonnin konetta tuolloin. Ylempään koriin sai siinä korkeammassa mallissa pakattua tavaroita kahteen tasoon, nykyisessä ei mahdu samat astiat. Seuraavan kerran kun menen astianpesukonetta ostamaan, raahaan varmaan mukaan muutaman astiankin kodinkonekauppaan testaamaan, miten menevät koneeseen. Keittiökaappi-ostoksille olen aikaisemmin raahannut yhden hankalankokoisen jutun testatakseni, että se mahtuu suunnitellun laiseen kaappiin, sillä muutakaan paikkaa sille ei keittiössä olisi ollut.
Aika monet eri merkkien koneethan ovat lähinnä ulko
Koneessa voi olla myös korkeussuunnassa siirrettävä yläkori . Mahtuu korkeammat astiat
Vierailija kirjoitti:
Ei nyky-Mielet ole enää sitä, mitä ne ennen olivat. Ne kalliimman pään koneet on hyviä ja tilavia. Suosittelen sellaista sisältä korkeampaa mallia, kuten tuossa linkissä olevakin on. Vanha yli 15 v vanha Miele vaihdettiin uudempaan keskihintaisen matalammalla sisuksella olevaan Mieleen ja käytössä olen huomannut, ettei sinne saa mahtumaan läheskään samaa määrää astioita kuin vanhaan. Ei raaskittu ostaa parin tonnin konetta tuolloin. Ylempään koriin sai siinä korkeammassa mallissa pakattua tavaroita kahteen tasoon, nykyisessä ei mahdu samat astiat. Seuraavan kerran kun menen astianpesukonetta ostamaan, raahaan varmaan mukaan muutaman astiankin kodinkonekauppaan testaamaan, miten menevät koneeseen. Keittiökaappi-ostoksille olen aikaisemmin raahannut yhden hankalankokoisen jutun testatakseni, että se mahtuu suunnitellun laiseen kaappiin, sillä muutakaan paikkaa sille ei keittiössä olisi ollut.
Aika monet eri merkkien koneethan ovat lähinnä ulko
Miele tulee omalta tehtaaltaan
Meillä on Bosch (super silence version) vuodelta 2012. Toimii yhä ilman vikoja. On todellakin super hiljainen, vaikka kone on päällä ja olen 3 metrin päässä, sitä tuskin kuulee. Pesee myös astiat hyvin.
Mulla oli aikoinaan vain yksi kriteeri astianpesukoneelle ja se oli hiljaisuus ja sellaisen koneen todellakin sain. Sillä edellisen kämpän astianpesukone oli niin meluisa, ettei ees telkkaria kuullut.
Jos otat sen aterintason, katso että aterimet laitetaan poikittain. Meillä ne on pituussuunnassa ja veitset liukuu aina pois paikaltaan, kun tasoa rullaa edestakaisin. Miten tollanen moka on voinut suunnittelussa käydä!! T.suunnitteluinssi
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään et koneessa on ajastin. Laitan usein ajastimella, että pesee aamuyön tunteina ja kun herään niin avaan oven ja töistä tultua ovat kuivuneet ja nostan koneesta pois. Omakotitalo,niin ei yölliset pesut ketään häiritse. Eikä minuakaan häiritse, vaikka makkari on suoraan keittiön yläpuolella.
Minulla on molemmat koneet Mielejä, srk tiski että pyykkikone (1600 krs linko), ovat kuiskauksenhiljaisia.
Kuivaako kone astiat ja jos kuivaa, niin meneekö aikaa yli 2 tunti, kuten minun koneellani menee. Kauheaa sähkönkulutusta, joten, kuivaan astiat pyyhkeellä itse.
Meillä ainakin, että ollaan kotona. Missään ei sanota. että pitää olla hereillä ja istua vieressä. Mikä ihmeen vakuutusyhtiö sulla on?