Astianpesukone pitäisi ostaa, kun vanha hajosi. Kerro mikä olisi hyvä merkki. Mitä pitäisi huomioida.
Kerro mikä olisi hyvä merkki. Mitä pitäisi huomioida tämän päivän valikoimasta. Onko Miele vielä ykkönen?
Onko kellään kokemuksia Neffistä? Laadukas kone, ilman ylimääräisiä ominaisuuksia, olisi hakusessa.
Kommentit (77)
Ei nyky-Mielet ole enää sitä, mitä ne ennen olivat. Ne kalliimman pään koneet on hyviä ja tilavia. Suosittelen sellaista sisältä korkeampaa mallia, kuten tuossa linkissä olevakin on. Vanha yli 15 v vanha Miele vaihdettiin uudempaan keskihintaisen matalammalla sisuksella olevaan Mieleen ja käytössä olen huomannut, ettei sinne saa mahtumaan läheskään samaa määrää astioita kuin vanhaan. Ei raaskittu ostaa parin tonnin konetta tuolloin. Ylempään koriin sai siinä korkeammassa mallissa pakattua tavaroita kahteen tasoon, nykyisessä ei mahdu samat astiat. Seuraavan kerran kun menen astianpesukonetta ostamaan, raahaan varmaan mukaan muutaman astiankin kodinkonekauppaan testaamaan, miten menevät koneeseen. Keittiökaappi-ostoksille olen aikaisemmin raahannut yhden hankalankokoisen jutun testatakseni, että se mahtuu suunnitellun laiseen kaappiin, sillä muutakaan paikkaa sille ei keittiössä olisi ollut.
Aika monet eri merkkien koneethan ovat lähinnä ulkokuortaan lukuunottamatta ihan samoja koneita, jotka tulevat samalta tehtaalta.
Vierailija kirjoitti:
Huomioit mitä haluat huomioida.
Huomioi sinä kätees
Mä tykkään et koneessa on ajastin. Laitan usein ajastimella, että pesee aamuyön tunteina ja kun herään niin avaan oven ja töistä tultua ovat kuivuneet ja nostan koneesta pois. Omakotitalo,niin ei yölliset pesut ketään häiritse. Eikä minuakaan häiritse, vaikka makkari on suoraan keittiön yläpuolella.
Meillä on Boschista hyviä kokemuksia pitkältä ajalta sekä astianpesu- että pyykinpesukoneena. Kestäneet vähintään 10 vuotta.
Meillä on Asko ja ollaan tosi tyytyväisiä. Ensin ostettiin LG, mutta jotenkin se ei puhdistanut kovin hyvin ja lisäksi meidän arkijuomalasit ei mahtuneet sinne yläkorin käännettävien reunojen alle. Oltiin ostettu kone Powerilta, niillä oli sellainen palautus/vaihtomahdollisuus niin päätettiin vielä vaihtaa kone.
Huomioitavia asioita siis omien astioiden mahtuminen koneeseen (lasit, lautaset, viinilasit). Kannattaa ottaa kotoa ihan oikeasti ne mukaan kauppaan ja sovittaa. Melutasossa on isoja eroja, ja kannattaa katsoa että löytyy sellaiset ohjelmat mitä itse tykkää käyttää. Lisäksi esim se miten ne piikit on siellä, onko aina pystyssä (rajoittaa ehkä täyttämistä) vai saako taitettua alas. Ja aterimille on joko se perinteinen kori tai erillinen taso.
Kuluttaja lehden testin voitti Ikean kone....uskokaa tai älkää
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään et koneessa on ajastin. Laitan usein ajastimella, että pesee aamuyön tunteina ja kun herään niin avaan oven ja töistä tultua ovat kuivuneet ja nostan koneesta pois. Omakotitalo,niin ei yölliset pesut ketään häiritse. Eikä minuakaan häiritse, vaikka makkari on suoraan keittiön yläpuolella.
Jep jep, mitäs ne vakuutusehdot sanoikaan...
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskaltaisi käyttää noin, jos tuleekin vesivuoto. Kaverilla kävi, mutta onneksi oli vielä hereillä, niin huomasi sen samantien. Huonolla tuurilla sulla voi joku aamu olla iso vesivahinko talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskaltaisi käyttää noin, jos tuleekin vesivuoto. Kaverilla kävi, mutta onneksi oli vielä hereillä, niin huomasi sen samantien. Huonolla tuurilla sulla voi joku aamu olla iso vesivahinko talossa.
No meillä on vesivuoto sensorit koneen alla. Ihan sama onko päivä vai yö, yhtä rivakasti jotain tekisin asian eteen. Ja jos sattus vuotamaan,saan infoa siitä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep, mitäs ne vakuutusehdot sanoikaan...
Öö,joo oikeastihan joka ikinen ihminen vartioi koneiden edessä sen kolme tuntia.
Aito Saksassa tehty Siemens. En tiedä, tehdäänkö koneita enää Saksassa. Kestänyt nyt ilman ongelmia jokapäiväistä käyttöä 10 vuotta.
Minulla on Siemens. Terästä, tehokas hiiliharjamoottori, aqua stop. Olen tyytyväinen. Tarjoushinta edullinen. En huolinut Gigantin omia autonapumiehiä asentajaksi (vakuutus kuulemma korvaa ammattitaidon puutteen), vaan oikean LVI-asentajan, joka maksoi reilun satasen erikseen. Yhteensä jtk 550 e ml. vanhan koneen pois vienti.
Kannattaa valita sellainen, jossa aterimille on erillinen tasonsa aivan koneen yläosassa. Aterimet ovat siinä vaakatasossa. Tuollaiseen koneeseen mahtuu enemmän astioita, kun aterimet eivät ole pystyssä alatasolla tilaa viemässä.
Ei kuulosta isolta asialta, mutta astianpesukoneisiin liittynyt ärsytykseni katosi kokonaan, kun vaihdoimme tuollaiseen koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Senz maksoi 200€ muutama vuosi sitten. Todella hyvä. Tekee hyvin hommansa 👍
Tuo senz oli vuokralaisen kämpässä viisivuotta. Vuokralainen lähti, muutin itse siihen. Vaihdoin Mieleen äänen takia, en ollut aiemmin sitä ääntä kuullut. Vuokralainen oli kyllä tyytyväinen kun oli kone kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Siemens ja Bosch on parhaat ja kestävimmät pesukoneet ja astianpesukoneet.
Niin, olen samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut kosteusantureista?
Itellä on Siemens, eikä ole ollut mitään ongelmia. Ollut itsellä käytössä 2015 asti, edelliset asukkaat oli ostaneet tuon tiettävästi 2014. Eli ihan hyvään ikään on kone päässyt, ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Senz maksoi 200€ muutama vuosi sitten. Todella hyvä. Tekee hyvin hommansa 👍
Minulla myös Senz ja hyvin toimii. Muuta ei saanut harkinvaraisella toimeentulotuella.
Osta mieluummin semmoinen jossa on oma taso aterimille. Siis ei sitä korisysteemiä.