En osta enää mitään uutena jotta Suomeen ei kerry verotuloja
Ostan vain kirppareilta ja käytettynä, jotta tätä nykyistä pahoinvointiyhteiskuntaa ei rahoiteta minun ostovoimallani.
Kommentit (28)
En osta mitään Suomessa tuotettuja, koska yrittäjät äänesti Kokoomusta ja koko yhteiskunta sekaisin.
Sama juttu ja jos tarvitsen jotain uutena, tilaan sen ulkomailta (en mistään temusta tms ennenkuin joku sen tähän vetäisee, vaan esim amazonista jne).
Vähän epäilen, ettei Suomi tähänkään asti ole ap:n verotuloista juuri kostunut.
Moni asia kuluu sillä vauhdilla, että on melkein pakko ostaa uutena että kestää edes vähän aikaa. Silti pienituloinen ei kovin kestäviä saa kaikissa asioissa, se maksaa ostaa kunnollinen kestävä. Paitsi ne tuotteet joita ei ole saatavilla uutena tai on liian kalliita uutena.
Kirpparien työntekijät on 9 e päivä tai muilla vastaavilla tukitöillä esim. palkattomat harjoittelut. Kun ostat kirpparilta, tuet nykyistä systeemiä, jossa ihmiset ei pääse töihin oikealla palkalla ja työttömiä käytetään hyväksi. Ostan minäkin kirpparilta, mutta harvoin. Mieluummin ostan oikean kaupan aletangosta, kun kaupoilla työntekijät saa palkkaa ja siitä työstä menee veroja valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen.
Hyvä, saadaan verotulot alas ja joudutaan leikkaamaan entistä enemmän tuilla eläjiltä. 😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen.
Niin varmaan, tukipummi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla miljoonilla saisit olla koko ajan ostelemassa sitä sun tätä, jotta valtio hyötyisi sinun, yhden kansalaisen, ostelusta.
Ap haluaa siis maksimoida pahoinvoinnin ja saada verotulot alas. Hyvä, kannatetaan!
Vierailija kirjoitti:
Kirpparien työntekijät on 9 e päivä tai muilla vastaavilla tukitöillä esim. palkattomat harjoittelut. Kun ostat kirpparilta, tuet nykyistä systeemiä, jossa ihmiset ei pääse töihin oikealla palkalla ja työttömiä käytetään hyväksi. Ostan minäkin kirpparilta, mutta harvoin. Mieluummin ostan oikean kaupan aletangosta, kun kaupoilla työntekijät saa palkkaa ja siitä työstä menee veroja valtiolle.
Nettikirpparilta käytettynä, en liikkeestä
Siinä meni elämän tarkoitus, oletko edes paikannut kestävyysvajetta lisääntymällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettikirpparilta käytettynä, en liikkeestä
No jos suoraan ostaa yksityishenkilömyyjältä, ei ongelmaa. Muuten kirppisfirmojen henkilökunta on yleensä tukityöllistettyjä, paitsi omistaja. Eräässäkin suositusssa kirppisfirmassa ei ollut yhtään oikeasti palkattua työntekijää vaan työntekijät tuli tittelillä "harjoittelija." Varmaan moni oli palkattomassa harjoittelussa opintoihin. Työntekijähakemuksissakin ilmoittivat, että pitää olla palkkatuki, harjoittelutuki tai jokin vastaava.
Minä ostan vain ruuan Suomesta. Vaatteet ja elektroniikkahankinnat olen jo vuodet tehnyt Ruotsista / Euroopasta. On muuten elektroniikka Saksassa merkittävästi halvempaa! Auton olen huoltanyt itse ja osat olen ostanut Saksasta. Nykyisin ajan kesälomalla saksaan, ja teen hankinnat sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, saadaan verotulot alas ja joudutaan leikkaamaan entistä enemmän tuilla eläjiltä. 😂🤣
Oikein ja luonnollista!
Ostaminen vähentynyt automaattisesti hintojen noustessa.