Vain köyhät ajavat polkupyörillä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ja hyväkuntoiset. Rikkaatne vain lihoo ja saastuttaa autoissaan
Jos on ässämersu niin miksen ajaisi sillä?
Mites noi kymmenien tuhansien hintaiset pyörät, esim kilpapyörät? Ei taida olla varaa kuin rikkailla
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhät osta 5000€ sähköpyöriä.
-Sähköpyörä ei ole polkupyörä vaan polkevinaanpyörä.
Nimenomaan näin!
Näin poikani polkypyöräostojen kuitit (työtasolla levällään) - oma 4 800 ja vaimon 4 300. Jos en olisi sitä mieltä, että aikuiset tekevät, mitä haluavat olisin päivitellyt asiasta.
- ps. ostin itselleni samoihin aikoihin auto 4 400
Halvemmalla pyörällä pääsee yhtä kätevästi paikasta toiseen kuin kalliimmalla statussybolilla.
Läskit ajavat autolla. Näkee kun läskikimmot kampeavat autoistaan markettien parkkipaikoilla, kun on niin vaikeaa se seisomaan nouseminen. Sitten nopeasti kärryt joihin voi turvallisesti nojata ja helpottaa kävelyä kun polvet on paskana. Menkää katsomaan wtmarkettien parkkipaikoille
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä maksaa satoja euroja. Minun tililläni ei ole niin paljon rahaa.
Minun pyöräni maksoi vain 70 euroa.
Mitä sitten? Olen sitten ylpeästi köyhä. Liikuntaa ihmiset saavat tähän maailman aikaan ihan liian vähän, joten pyöräily on kannattavaa sekä terveyden että ympäristön kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain laiskat läskit ajavat autolla.
Työmatka 65 km suuntaansa pitäisi polkea, niinkö?
No työmatka 0,5km pitäisi ajaa autolla, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
parhaat asiat ovat ilmaisia
Mitä ne parhaat ilmaiset asiat ovat?
Varmaan paljasjaloin kävely. Kenkiäkään ei saa kaupasta ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä maksaa satoja euroja. Minun tililläni ei ole niin paljon rahaa.
Minun pyöräni maksoi vain 70 euroa.
Minulla ei ole ylimääräistä 70 euroa. Jos olisi, en voisi ostaa sillä polkupyörää, koska tarvitsen uudet silmälasit ja hammaslääkäriinkin pitäisi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun Suomessa ei ole samanlaista pyöräilykulttuuria kuin Hollannissa. Suomessahan polkupyörän pitää maksaa tuhansia euroja ennen kuin sillä kehtaa lähteä ihmisten ilmoille.
Ootko tullut ajatelleeksi, miksi näin on? Amsterdam on pinta-alaltaan pieni kaupunki, laidalta toiselle noin 4-5 km, ja autoille ei ole ikivanhoissa kaupungeissa edes tilaa. Hollanti itsessään on pieni maa, pisin sivu on jotain 80-100 km? Ja maa on tasaista. Lisäksi leuto eurooppalainen meri-ilmasto, ei ole pitkää talvea kuten meillä. En itsekään siellä hankkisi autoa, kun pyörälläkin oikeasti pääsee. Vaikka koko maan halki!
Minulla Suomessa sen sijaan on pelkkä työmatka 30 km suunta ja puolet vuodesta se on sään vuoksi (liki) mahdoton mennä pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain laiskat läskit ajavat autolla.
Työmatka 65 km suuntaansa pitäisi polkea, niinkö?
Jep. Kunto kasvaa. Minulla 120 km suuntaansa ja menen kesällä pyörällä.
Aika harva viitsii lähteä ennen neljää aamulla polkemaan että ehtivät kahdeksaksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhät osta 5000€ sähköpyöriä.
-Sähköpyörä ei ole polkupyörä vaan polkevinaanpyörä.
Oletko tyhmä vai muuten vaan vajaa?
Yhtä asiaa mä en ymmärrä. Mun työpaikalla aikanaan oli 2 työntekijä, jotka kulkivat polkupyörällä töihin kesät talvet, minä ja yksi samaa työtä tekevä työkaveri. Firman pukutiloissa oli suihkut vapaasti käytettävissä ja työasujen huollosta vastasi pesula, joten ne vaihdettiin joka tapauksessa työpaikalla. Työvuoroa ennen tai sen jälkeen sai myös vapaasti käyttää firman kuntosalia, jossa oli kuntopyörät ja muutama lihaskuntolaite. Ei tarvinnut mennä kuntosalille polkemaan kuntopyörällä, kun tuli ja meni polkupyörällä kotoa/kotiin. Jäi se aika, mitä moni käytti kuntosalilla, johonkin muuhun kotona...
Aika harvalla köyhällä taitaa olla tuollainen 8000 euron fillari mikä minulla on tallissa.
Vettä sataa nyt. Ilma raikastuu. :)
Tarkoitatko, että rikkaat käyttävät sähköpyörää ja köyhät oikeaa polkupyörää?
Näin o. Just laitoin auton pois rahaa syömästä
Tosi köyhät joutuvat käymään töissä.