Eläkevakuutus säästäminen hullun hommaa
Rahoja ei saa kesken pois ja kun sitä aletaan joskus maksamaan niin maksat veron jo keraalleen maksamastasi säästöistä.
Eli kun olet maksanut palkkatulostasi veron ja laitat kys rahan eläkevakuutussäästöön ja kun sitä sitten maksetaan takaisin niin taas maksat verot eli tupla vero palkastasi kiitoksena pankin tilipussin rahoittamisesta.
Eli verot ja kulut pitävät huolen että idiootin hommaa koko pankin eläkevakuutus sillä on paljon järkevämpiä sijoitus kohteita ja säästöinstrumentteja esim indexirahastot.
Kommentit (23)
Suhtautukaa ihmiset aina varauksella jos pankki,vakuutusyhtiö,tai joku muukin taho ehdottaa teille sijoituksia hyvällä tuotolla. Sijoittakaa itse osakkeisiin tai mihin sitten sijoitattekin tuoton toivossa silloin saatte myös tuoton itsellenne tosin kannatte myös riskin. Muuta tietä ei ole. Helppoa rahaa ei maailmassa ole vaikka teille joku yrittäisi näin markkinoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on n. 23 000e tuollaisessa rahastossa, olen sinne sijoittanut n. 11 000e eli ihan ok tuotto mielestäni.
Riippuu ihan siitä montako vuotta rahasi ovat siellä maanneet että onko ok tuotto vai ei. Jos yli 7 vuotta, tuottosi on aika paska, jos alle niin ihan ok.
Höpö höpö, sijoituksen tuplaantuminen ei koskaan ole paska tuotto.
kyllä on, jos siihen menee enemmän kuin seitsemän vuotta. tuplaantuminen parissa kolmessa vuodessa on hyvin, vuodessa älytön munkki, yli seitsemässä vuodessa todella huono.
Miksi työeläkkeistä pitää maksaa veroja? Itsehän me olemme ne summat säästäneet ja jo verot kertaalleen maksaneet, sama työnantajan osuudessa.