Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsää? Ei tekemistä? Yksinäistä? Masentaa? Yms? Iällä ei väliä - ala kehittää itseäsi ja rupea tekemään vaikka jotain näistä:

Vierailija
10.08.2024 |

Tylsää? Ei tekemistä? Yksinäistä? Masentaa? Yms? Iällä ei väliä - ala kehittää itseäsi ja rupea tekemään vaikka jotain näistä: 

RUPEA:

*piirtämään ja maalaamaan (kurssit + koti), / keramiikka ja muu muotoilu / kalligrafia / grafitti / ikonimaalaus

*tekemään käsitöitä (ompelu tai puutyöt / koti + kurssit)

*laulamaan (koti, karaoke, kuoro jos pääset, kurssit, perehdy erilaisiin lauluihin esim kevyt musa, irkkumusa, tangot - joita on kiva laulaa... ota netistä muutakin kuin karaokeversioita. Sanat saat esille kun kirjoitat biisin nimen + lyrics.

*soittamaan jotain instrumenttia, opettele nuotit (okulele, banjo, sähköpiano - soinnuilla soittaminen!)

*kirjoittamaan (koti + kurssi, kirjoita oma elämänkerta, laulun sanoja pienistä elämäsi tapahtumista, ajatuksistasi, tunteistasi yms),

*tanssiminen liikuntana + tilaisuuksina, musiikin kuuntelu jne...

*opettele kirjoittamaan kaunolla

*kokkaamaan hyvää ja halpaa kotiruokaa sekä leipomaan (koti + kurssit?) / tee oma hieno reseptikirja käsin kirjoittaen ja ruokien kustannuslaskelma

*liikunta tietysti: pyöräily, uiminen, luistelu (myös luonnonjäät), hiihto jne - mutta entä nämä perinteisemmät jotka eivät juuri maksa mitään (koko iso, moderni ja kaupallistettu liikunta- ja pelitarjoilu?)

*luontokävelyt, metsän tutkiminen (marjat, sienet)

*linnut ja luontoäänet

*kukat ja muut kasvit - myös niiden piirtäminen

*PEREHDY KRISTINUSKOON - ei tartte ruveta miksikään hihhuliksi. Aloita pelkästä Uudesta Testamentista. Kristillinen musiikki on aivan ihanaa ja sitä on paljon.

Kaikki tekeminen missä aivot ja käsi tekevät yhteistyötä kehittää ihmistä ja tekee tosi hyvää. Etkä voi tietää mihin johtaa - itsensä kehittäminen on mielenkiintoinen prosessi jossa tärkeää ei ole se mitä tekeleitä saa aikaiseksi vaan se miten oma itse alkaa kehittyä.

Näistä tekemisistä onnellisuus kasvaa ja montaa näistä jutuista voi tehdä niin että ei juuri maksa mitään. Vaikka et saisi kursseilta varsinaisia ystäviä muuhun arkeen niin kursseille on kiva mennä ja niissä tapaa säännöllisesti jonkun porukan.

Tämä kaikki on sinun OMA TIE ITSESI LÖYTÄMISEEN!  

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, hihhuli.

Vierailija
2/3 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogaa. Youtube täynnä hyviä joogavideoita.

Opiskele historiaa, opettele ymmärtämään sitä. Ymmärrät paremmin, miten tähän on tultu ja miksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opettelin pianon soiton ja kuuntelen "self help"-äänikirjoja.

Mulla on harvoin tylsää. Mulla on muitakin kehittäviä harrastuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi